Na 16 dagen terug menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Na 16 dagen terug menstruatie

Bericht door Musti » di 23 dec 2014 18:05

Hallo,

ik lees al een tijdje hier op het forum, en ik denk dat ik ook in m'n overgang begin te geraken.
Ik was vroeger onregelmatig, meestal veel tijd ts de menstruaties.
Nu was het het laatste jaar zo om de 4 weken, de vorige keer was dit echter maar 3 weken tussen en nu amper 16 dagen.
Wil dat zeggen dat ik in de overgang ben?

Musti

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Na 16 dagen terug menstruatie

Bericht door Mrsx » wo 24 dec 2014 11:26

Hoi,

zo begon bij mij het 'gekwakkel' ook.. of je in de overgang bent weet ik niet, die is pas het begin van...

Mrsx

Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:

Bericht door Musti » do 25 dec 2014 20:32

Hallo,

blijkbaar is het toch geen menstruatie, was s'avond al terug gestopt, en nu niets meer.
Maar het was net na ik grote stoelgang had gemaakt en wat meer druk gezet had, misschien een adertje die gesprongen is? Heb dat eigenlijk nog eens gehad, maar was dan net na mijn menstruatie als het een dag gestopt was, dacht toen dat het nog een laatste beetjes was.Was toen ook na de stoelgang.
Kan soms moeilijk gaan voor de grote boodschap. Durf nu bijna geen druk meer te zetten als ik moet gaan.

Musti

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » do 25 dec 2014 22:28

Hallo

Kan het aambeien zijn? die kunnen ook bloeden na de stoelgang de gaatjes zitten dicht naast elkaar.....en aambeien is ook compleet onschuldig, ik heb ook wel eens gedacht dat ik roze afscheiding had maar het waren gewoon de aambeien die waren gesprongen (ik heb aambeien overgehouden na 3 bevallingen en bij stress knappen ze, heb me compleet na laten kijken door ha en ziekenhuis en het waren echt aambeien)...probeer eens anders genoeg te drinken en volkoren producten te eten...en eens te kijken uit welk gaatje het komt....

het kan ook zo zijn dat je menstruatie nu over een paar dagen begint.. ik heb het soms echt heel raar, week / paar dagen voordat ik moet menstrueren soms wat roze afscheiding en soms dan weer niet een paar dagen net alsof de menstruatie niet doorzet en daarna mijn menstruatie... (zie mijn onderwerp gekwakkel met menstruatie)...dat kan ook...

Mrsx

Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:

Bericht door Musti » za 27 dec 2014 12:53

Hallo,

ja, ik heb ook wel last gehad van aambeien, ook na de bevallingen gekregen.
Het valt nu wel mee eigenlijk.

Maar het was wel uit de vagina dat het kwam.
Tja, we zullen zien zeker.
Heb dit ook soms enkele dagen voordien al lichte roze afscheiding, weet dat het dan niet lang meer zal duren.
Ik verwacht ze eigenlijk tegen de 4de, is dan 4 weken,is al een tijdje zo,buiten de vorige keer amper 3 weken tussen, dat is wel kort.

mrsx

Musti
Berichten van Musti
Onderwerpen van Musti
Menopauzejaar:

Bericht door Musti » vr 10 jul 2015 14:27

Hallo,

ik ben 42 en kwakkel al een tijdje, vroeger had ik weinig mijn menstruatie, om de 2 maanden, soms iets langer.
Na mijn kinderen was dit maandelijks. Het is dan een paar jaar toch al beginnen inkorten tot een 4 weken, nu is dit al een tijdje 3 weken ongeveer.
Volgende maand gaan we op vakantie en wou ik ze graag uitstellen, ik heb van de gyn de pil gekregen (ik nam dus niets) ik moest beginnen op de 2 de of 3 de dag van de regels als ze eens goed doorgezet waren.
Dit heb ik dus gedaan, maar normaal heb ik min regels een 5 tal dagen en dan nog een 2 a 3tal dagen heel weinig wat spatting of zo.
Nu is het al de 8e dag en nog bezig.
Is nu ook niet zolang maar toch ik ben anders gewoon, ik had ze ook heftiger een 4 tal dagen met stolsels, dubbele bescherming en toch zorgen dat je tijdig een wc hebt.
Nu ik had dit voordien ook wel eens maar meestal maar een dag of 2dagen en meestal dan enkele uren en dan weer gewoon, nu was dit meer.
Zou dit door de pil komen dat ik nu langer menstrueer?
Hopelijk stopt het toch tegen dat we vertrekken.

Musti

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht