Voor het eerst onregelmatig - schrik ervan

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Enrica
Berichten van Enrica
Onderwerpen van Enrica
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Voor het eerst onregelmatig - schrik ervan

Bericht door Enrica » di 02 dec 2014 13:47

Hallo allemaal,

wat een prettige, geruststellende berichten allemaal, op het forum.
Ik heb al een tijd het gevoel dat er bij mij iets gaande is - in mijn lijf, qua gevoel.
Mijn menstruaties zijn sinds een jaar of twee heftiger, met stolsels. Wel rond de normale datum (ik slik geen pil). Ze zijn ook veel pijnlijker. Ook heb ik midden in m'n cyclus menstruatiepijn.
Nu ben ik opeens vandaag, rond dag 18 van m'n cyclus, ongesteld geworden. Ik schrok ervan, eigenlijk. Denk gelijk aan enge dingen.
Gezien mijn leeftijd (en gezien de andere menstruatieverschijnselen) kan ik toch wel denken dat het normaal is? Ik heb overwogen de huisarts te bellen, ik weet het niet zo goed.
Wat denken jullie?

Dank, alvast!!

Enrica (49 jaar)

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014

Re: Voor het eerst onregelmatig - schrik ervan

Bericht door Max » di 02 dec 2014 16:16

Hallo Enrica,

Denk dat het heel normaal is hoor, het begint altijd een keer op een gegeven moment.
Heb het zelf ook gehad in 2009, toen voor de eerste keer een menstruatie overgeslagen.
En daarna ging het alle kanten op, later, vroeger, meer pijn, stolsels erbij, de hele rattaplan.
En je bent 49 dus de leeftijd ervoor.

Maar in het begin is het echt raar, weet dat nog goed. Je bent het niet gewend en denkt dat er wat mis is.

Zal er nog een linkje bij doen, weet niet of je het al gelezen hebt.

https://www.vrouwenovergang.nl/Overgang ... ergang.php

Groet Max.

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » di 02 dec 2014 16:42

Hallo Enrica,

Is echt heel normaal, ik heb het wel eens om de week gehad (soms zelfs wel eens na 3 dagen weer ongesteld), dan weer 2 weken aaneen ongesteld, dan weer 3 maand overslaan enz enz.

Groetjes
Gaea

Enrica
Berichten van Enrica
Onderwerpen van Enrica
Menopauzejaar:

Bericht door Enrica » di 02 dec 2014 21:18

Dank jullie wel, Max en Gaea!!

Enrica

Plaats reactie