Van mij mag het komen.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Van mij mag het komen.

Bericht door Jodejori » vr 28 nov 2014 14:13

Hoi allemaal

Zijn er hier ook mensen wie zich ook zo ellendig voelen met het wegblijven van de menstruatie.
veertien september was mijn laatste menstruatie, na twee jaar om de twee weken de menstruatie te hebben gehad, zou je denken dat dit een welkome verandering is. Maar niets is minder waar, wat voel ik me ellendig. stramme spieren, ontzettende rugpijn zere borsten gejaagd gevoel constant het idee hebben dat ik de griep ga krijgen, nu heb ik al twee dagen dat ik lichtelijk vloei gewoon wit, en met afvegen is het licht rood eerder roze dus hoop toch echt dat het doorzet. Misschien voel ik me dan weer als vanouds. waar ik op dit moment geen last van heb zijn de warmte aanvallen dat is dan ook het enige voordeel.

gr Rita

Sasje
Berichten van Sasje
Onderwerpen van Sasje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Van mij mag het komen.

Bericht door Sasje » vr 28 nov 2014 14:54

Hoi Rita,

Ja ken dat. Me verheugen op het definitief wegblijven van de menstruatie.
Tot die helemaal wegbleef en ik met mijn neus op dat feit werd gedrukt met een overgang die op zijn hoogtepunt begon te geraken.
(Wat stom dat 'de overgang' een mannelijk woord is)

Pfff..... hoogtepunt........ Ik denk soms, laat mij maar weer een tijdje elke maand een pak maandverband nodig hebben. Weer effe lekker weten waar ik aan toe ben.
Maar helaas, de regie daarover heb ik niet dus ik pas me maar aan. Dat is nog het rustigst.

Sasje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » vr 28 nov 2014 16:52

Hallo dames

Jaja wat zit ik te hopen op dat laatste ei :shock:
Maar nu ben ik al sinds eind september niet meer ongesteld geweest en zit ik te wachten op de verlossing, laat het ajb loskomen!
Al 4 weken pijnlijke buik, stramme benen, misselijk en een humeur om bang van te worden. Nu jank ik weer om alles.
Het enige goede aan deze ellende is dat nu het einde hoop ik zicht is, en kan ik gaan aftellen, als het wegblijft. Tis zo tegenstrijdig.

Sterkte lotgenoten cool
Petry

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jodejori » vr 28 nov 2014 17:46

Hallo dames

Erg fijn om te horen dat ik het niet alleen ben, die naar een menstruatie verlangt.
Wat me wel opvalt als ik opvliegers heb, heb ik de rest van de klachten niet.
Hoe zit dat bij jullie?

Rita

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » vr 28 nov 2014 19:55

Hallo

Wanneer ik net als nu menstruatie aan het overslaan ben, dan heb ik heel veel opvliegers, maar ook andere klachten. Als ik vaak ongesteld ben, dan heb ik geen opvliegers, maar wel andere klachten die weer anders zijn dan nu. Volgen jullie het nog :lol:
Ik denk al weken dat ik de griep krijg. Vandaag was ik zo sip, dat ik de hele dag zou kunnen huilen. Voelt erg naar, ik heb helemaal geen reden om me sip te voelen ook nog eens een keer. Dat ben ik me erg bewust, dus probeer mezelf te herpakken en de mooie dingen te gaan zien, want die zijn er genoeg.
Wie weet is het morgen weer over, want als ik naar mijn lichaam luister dan word ik morgen ongesteld, eh... maar dat denk/voel ik al meer dan een maand :o

Groet Petry

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Grietje50 » zo 30 nov 2014 21:34

Hallo

Ik herken het ook, sinds begin september geen menstruatie meer, verleden week 5 dagen buikpijn met verlies van helder slijm, daarna (bijna) geen opvliegers meer of nachtzweten. Komt de menstruatie nu wel of niet, kribbig word ik ervan.
Het werkt bij mij ook geestelijk heel erg, als de menstruatie zo lang uitblijft. Lichamelijk valt het wel mee, hoewel dan daar pijn, dan ergens anders :( Je verlangt naar die laatste menstruatie en komt ze niet dan is het ook niet goed. Raak daar zelf maar wijs uit.

Grietje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » wo 24 dec 2014 16:59

Hoi,

Vandaag weer ongesteld geworden na ruim 3 maanden!
Van de week hield ik in eens heel veel vocht vast, het was gewoon aan me te zien.
Mijn vriend zegt nog:"voorheen liep dat vocht vasthouden samen met je cyclus".
Nog steeds dus, hopelijk loop ik binnenkort leeg hahaha.
Tjonge toch nog een ei gevonden om te klieren, zou het de laatste zijn??? :lol:

Fijne kerstavond!!
Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht