Bloedverlies, bruin bloed

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Eddydiana
Berichten van Eddydiana
Onderwerpen van Eddydiana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bloedverlies, bruin bloed

Bericht door Eddydiana » vr 14 nov 2014 09:29

Hallo

Ik heb even een vraagje ik ben nu vier jaar niet meer ongesteld geweest, maar zit nog wel in de overgang want ik heb mijn bloed na laten kijken en het kan nog wel 3 tot 4 jaar duren voor dat het over is.
Maar nu mijn vraag werd vanmorgen wakker en was weer ongesteld geworden enkel geen rood bloed maar allemaal bruin bloed. Is dit normaal en hoort dit er bij. Ik ben een stres kip en denk altijd meteen aan het ergste.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Was zo blij dat ik er af was en had ook helemaal niks meer in huis pas alles weg gegaan.

Groetjes Diana

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Bloedverlies, bruin bloed

Bericht door Anette » vr 14 nov 2014 14:13

Eddydiana schreef:
vr 14 nov 2014 09:29
ik heb mijn bloed na laten kijken en het kan nog wel 3 tot 4 jaar duren voor dat het over is.
Hallo Diana,

Of je overgang voorbij is kan niet aan het bloed worden gezien. De waarden die we na de overgang bereiken kunnen per persoon nogal verschillen.

Oestrogeen bevordert o.a. de opbouw van baarmoederslijmvlies.
Eerder in de tijd schreef je dat je fyto-oestrogeen gebruikt, weet niet of dat nog zo is, maar dat kan zo zijn effecten hebben of krijgen. Net als het andere hormoon om af te vallen, dat je indertijd gebruikte en misschien nog regelmatig gebruikt.
Het lijkt mij daarom idd ook zinnig te laten onderzoeken of het gewoon om een spotting gaat of niet, aangezien je al vier jaar niet meer menstrueerde en ook geen spottings meer had.

Anette

Eddydiana
Berichten van Eddydiana
Menopauzejaar:

Bericht door Eddydiana » vr 14 nov 2014 15:09

Hallo Anette bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik helemaal niks meer al een paar jaar niet meer.
Maar ik ben bij de vrouwenkliniek in het Lucas andreas ziekenhuis geweest en die konden aan de waarde zien hoelang het nog ging duren. Ik had een totale bloedonderzoek gehad van de huisarts en uit de uitslag van het onderzoek zeiden ze dat.
Ik ga maandag naar de dokter en wacht het maar af.

Groetjes Diana

Merlina
Berichten van Merlina
Onderwerpen van Merlina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Merlina » vr 14 nov 2014 23:54

Tja Diana,

Deskundigen houden ook nog steeds vol dat een vrouw van 45 te jong is en ze niet in de overgang kan zijn.
Ook zijn opvliegers voor velen van hen ook nog het enige wat zij kennen

Merlina

Eddydiana
Berichten van Eddydiana
Menopauzejaar:

Bericht door Eddydiana » ma 17 nov 2014 15:03

Hallo

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis. En heb voor 27 november een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een echo.
En maandag 1 december weer een afspraak bij de huisarts voor de uitslag.
Laten we hopen dat de uitslag goed is, ben al niet zo'n held ik ben voor alles bang wat met dokters, ziekenhuizen te maken heeft.
En ik ben al van mijn 38 tot nu toe ik ben nu 56 met de overgang bezig, was ook blij dat ik de laatste vier jaar niet meer ongesteld was.
Maar iedereen bedankt.

Groetjes Diana

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » ma 17 nov 2014 15:16

Hallo Diana,

Spannende 2 weken voor jou.
De echo is zo gemaakt, allemaal aardige mensen in het zh!
Ik wens je veel succes!

Petry

Eddydiana
Berichten van Eddydiana
Menopauzejaar:

Bericht door Eddydiana » vr 28 nov 2014 09:22

Hallo

Ik ben gisteren voor een binnenwaartse echo geweest en gelukkig was er niets aan de hand :) waar het door komt dat ik na vier jaar opeens weer bruine afscheiding had dat weten ze niet. Maar moet het wel in de gaten houden.
Nou heb ik dinsdag een afspraak bij de dokter want ik ben al van mijn 37 tot nu 56 met de overgang bezig en voel me altijd rot en vlieg voor alles uit mijn dak heb een heel kort lontje enz. enz en ze vertelde dat er hormonen zijn waar je je beter door gaat voelen dus ga me voor laten lichten weet niet of ik het ga doen.

Groetjes Diana

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 25 aug 2015 12:57

Dag allemaal,

Ik had zaterdag mijn menstruatie.
Ik verlies eigenlijk geen bloed i.v.m met een novasure behandeling. Het is meer wat bruinige afscheiding en wat kramp en hoofdpijn waaraan ik mijn menstruatie kan herkennen.

Gister verloor ik draderig slijm en vandaag ook. Kan dit mijn eisprong zijn?
En zo ja, is dit niet heel snel na de menstruatie?

Dank alvast.

dag Babsi

Cheverines
Berichten van Cheverines
Onderwerpen van Cheverines
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Cheverines » ma 28 mar 2016 15:39

Hallo

Na mijn menstruatie heb ik iedere dag bruin bloedverlies gehad. Het is niet veel maar het wil niet stoppen.
Inlegkruisje is zeker nodig.
Heeft iemand hier ook deze ervaring??

Alvast dank,
Cheverines

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht