Misselijk rond menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Peer
Berichten van Peer
Onderwerpen van Peer
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Misselijk rond menstruatie

Bericht door Peer » do 02 okt 2014 23:44

Dag,

ik lees al even mee want ik twijfel of mijn klachten hier mee te maken hebben. Ik lees wel veel herkenning maar omdat ik nog een regelmatige menstruatie heb is het volgens de huisarts niet mogelijk dat verschijnselen van de overgang zijn.
Ik ben de laatste paar weken af en aan misselijk en last van mijn maag en labiel.

Mijn bloed is net gecheckt en dat zag er allemaal goed uit. Maar vooral de misselijkheid blijft en daar krijg ik echt de kriebels van. Ik heb wel het idee dat het rondom de menstruatie begint (of een week van te voren) of de eisprong en het openbaart zich vooral in de nacht (met het zweten erbij).
Heeft iemand hier ervaring mee, wel een regelmatige menstruatie maar klachten.
dank je wel,

Peer

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Re: Misselijk rond menstruatie

Bericht door Lee64 » vr 03 okt 2014 06:23

Hallo Peer

Het hele forum staat vol met zulke ervaringen met huisartsen. Wij vrouwen weten wel beter: in de premenopauze kan je al klachten hebben terwijl je nog wel regelmatig menstrueert. Als je veel leest hier ben je dat vast tegengekomen. Ook maagklachten en misselijkheid komen veelvuldig voor. Zijn honderden berichten over hier.

gr lee

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » vr 03 okt 2014 07:59

Hallo Peer,

Ook ik wist niks van premenopauze klachten.
Maar als ik terugkijk waren die er wel degelijk.
Lichamelijk: overvloedig vloeien, misselijk, moe, buikklachten, emotioneel minder die heb ik nu wel nu ik niet meer menstrueer en in de overgang ben.

Dus inderdaad zoals Lee zegt veel lezen en luisteren naar jezelf.
Artsen zeggen pas dat je in de overgang bent als je bloedstaal afwijkende hormonen vertoont.
Maar dat is dikwijls een momentopname.

Groet Wiske

Peer
Berichten van Peer
Onderwerpen van Peer
Menopauzejaar:

Bericht door Peer » zo 05 okt 2014 12:44

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ga toch maar een echo laten maken van de bovenbuik (ben bang voor de alvleesklier), ook omdat de huisarts maar blijft zeggen dat het niet de premeno kan zijn. Ik begrijp inmiddels wel dat huisartsen en ook niet zoveel van weten, maar het kan geen kwaad om het andere uit te sluiten.
De angst gevoelens die ik al heel lang heb voor allerlei ziektes worden zeker versterkt.
Ik hou mijn hart vast voor straks, mijn gezin kan dan hun lol op.
Het is fijn om te lezen dat ik ook hier niet alleen in sta maar vraag me toch af of ik daar ooit van af zal komen. Mochten er daar nog goede tips voor zijn dan hou ik me aanbevolen.

hartelijk dank,
Peer

Peer
Berichten van Peer
Onderwerpen van Peer
Menopauzejaar:

Bericht door Peer » wo 08 okt 2014 15:01

Hallo dames,

Dag, ik plaats even een nieuwe vraag omdat ik hoop op een reactie.
Het vliegt me op dit moment zo aan en mijn huisarts is er pas morgen weer.
Ik heb al weken last van misselijkheid en vage maagklachten.
Mijn bloed is nagekeken en daar kwam niets uit, alle bezinkingen, ontstekingen enz. waren goed.
Nu heb ik een buikecho laten maken en krijg daar morgen de uitslag van en het vliegt me ineens aan.... alvleesklierkanker. Ik kan amper meer ademhalen en zit er helemaal doorheen.
Maar als het bloed helemaal goed is dan is het toch maar een hele kleine kans op kanker ? (ik weet 100% zekerheid krijg je nooit).
Het zou fijn zijn als iemand iets kan laten weten.
dank!

Peer

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Palma » wo 08 okt 2014 15:42

Hallo Peer,

ook ik heb tijden wel twee jaar en soms nog wel eens dat ik enorm misselijk word en ook maagklachten heb. Verleden jaar is er een buikecho gemaakt alles goed. Dus maak jezelf niet zo overstuur het helpt niets. Je wordt er alleen maar beroerder van. Ik wens je veel sterkte,

groeten Palma

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » wo 08 okt 2014 17:38

Hallo Peer,

Zag je noodkreet.
Maagklachten waaronder misselijkheid komen ontzettend vaak voor in het proces van de overgang.
Als je bij de zoekfunctie maag en of misselijk intikt krijg je heel veel opties.
Ik zelf heb last gekregen van mijn maag in, ik geloof, 2010.
Ontzettend misselijk, kon bijna niets eten en het gevoel dat de maag heel erg was opgezet.
Heb toen maagzuurremmers gekregen en dat hielp.
Ook maagonderzoek gehad maar kwam niets uit.
Sinds ergens dit jaar begonnen met afbouwen van de maagzuurremmers omdat ik het gevoel had dat het over was.
Langzaam afgebouwd en sinds een aantal maanden geen last meer van.

Heb nog een tip gekregen hier zuiveringszout bij de drogist te krijgen is niet duur.
Groen doosje, 1 theelepel in een glas water.
Altijd beter dan die medicijnen als dit zou helpen.

Hoop dat je wat geruster bent nu.

Groet Max.

Siyanda
Berichten van Siyanda
Onderwerpen van Siyanda
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Siyanda » vr 31 okt 2014 22:54

Hallo

Ik ben al vijf jaar misselijk, heb al 2 jaar frozen shoulders en huidklachten op de momenten dat ik misselijk ben. Hele reguliere circuit en alternatieve circuit doorlopen, niets te vinden en niets helpt behalve toch wel streng dieet. Houd me nu zoveel mogelijk hieraan want werd er moedeloos van. kan alles eten maar word dan om 3/4 uur 's ochtends wakker en moet dan overgeven terwijl mijn maag leeg is...die misselijkheid blijft dan tot 2 dagen! en ebt dan pas weg.

wat helpt is mij beperken tot vis en kip, groenten (geen paprika of rode pepers) fruit, rijst, quinoa, havermout, soja- haver- of rijstmelk, aardappels. Geen suiker, zuivel of tarwe, geen toevoegmiddelen in wat voor vorm dan ook, geen gedroogde kruiden, geen mayonaise, soja, mosterd, geen wild, rood of varkensvlees, geen noten, geen gerookte vis...
Het vergt ijzeren discipline maar het helpt wel. Er zouden alleen wel een paar kg bij kunnen want ik ben aan de magere kant. Maar liever dat dan slapeloze nachten. En ik bid, ik bid! dat het met de overgang heeft te maken...bonbons, een ijsje, kaasfondue, lekkere worstjes, drop en koekjes.....nee dus.

Siyanda

Peer
Berichten van Peer
Onderwerpen van Peer
Menopauzejaar:

Bericht door Peer » do 21 mar 2019 09:20

Dag,

Ik heb nog een regelmatige menstruatie (alhoewel ze nogal verschillen).
Volgens mij heb ik vorige week voor het eerst een soort opvlieger gehad. Ik was toen wel ongesteld maar misselijk en zweten en een bloedstolsel trok het na paar minuten weg.
Zoals zovele haal ik toch de gekste dingen in mijn hoofd. En voel ik me heel onrustig. Zou fijn zijn als er wat herkenning komt. Ik ben 48
Ik heb nu al een kleine week hoofdpijn aan de linkerkant (achter en voor).

Kan je tijdens je menstruatie ook een opvlieger krijgen?
Hartelijk dank
peer

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht