Van slag sinds mijn vorige menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Liesemies
Berichten van Liesemies
Onderwerpen van Liesemies
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Van slag sinds mijn vorige menstruatie

Bericht door Liesemies » wo 27 aug 2014 09:44

Beste allemaal,

Sinds gisteren me aangemeld op deze site Vrouw en Overgang. Waarom? Ik vermoed dat er bij ook wat rommelt. Zal me eerst voorstellen. Ik ben een vrouw van 42jaar en moeder van 4 gezonde kinderen. Twee oudste kinderen op vroege leeftijd gekregen. De oudste wordt bijna 19.
Daarna nooit meer aan de pil geweest (mijn huidige vriend was gesteriliseerd).
Na scheiding tijdje alleen geweest met mijn 2 kinderen. In 2005 de man van mijn leven tegen gekomen en met hem getrouwd in 2009. Happy gezin.
Toch begon het te kriebelen bij ons om samen nog minderen te mogen krijgen.(hij had geen kinderen ). Na 2 miskramen uiteindelijk zwanger geworden en is in maart 2010 onze zoon geboren. (ik 38 jaar). Daarna weer een keurige cyclus. Gezien onze leeftijden wilden we niet al te lang wachten om weer zwanger te worden. Dat voorrecht werd bekroond met een gezonde dochter in juni 2011.

Na 9 mnd borstvoeding kwam mijn menstruatie weer op gang, maar is nooit meer hetzelfde geweest als daarvoor. Zeer onregelmatig en verschillende menstruaties in heftigheid. Mijn man is gesteriliseerd dus ik gebruik geen pil.
Na de bevalling van mijn jongste zoon heb ik een tijdje rondgelopen met angstaanvallen en hartkloppingen. Toch in een keer zwanger geworden destijds van onze jongste dochter. Angstaanvallen heb ik niet meer gehad. Wel hartkloppingen.

Op 9 juni jl voor het laatst ongesteld geweest. Ben sindsdien ongeveer, erg van slag wat zich uit in; erg moe, stemmingswisselingen, slecht slapen, kramp in mijn benen, gevoelige borsten, hoofdpijn, onrustige huid (jeuk), warm en koud, veel wittige afscheiding, 's morgens wakker worden en dan het gevoel hebben dat ik de avond ervoor een marathon gelopen heb (lijf doet zeer), kribbig, brok in de keel (hartkloppingen), kan echt om alles janken, wel menstruatie-achtige klachten in mijn buik (opgezette buik, krampjes), het gevoel hebben dat ik ieder moment ongesteld kan worden.

Uiteraard inmiddels toch maar voor de zekerheid een zwangersschapstest gedaan om dat uit te sluiten (beetje naïef, manlief is gesteriliseerd :lol: ). De ene dag voel ik me redelijk, maar ook soms heb ik van die dagen dat sta ik op en dan heb ik geen zin. Mijn moeder was ook vroeg in de overgang en bij haar ging dat echt vrij soepel. (weinig tot geen klachten).

Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen, wellicht herkent iemand dit.
Dank voor jullie luisterend oor.

groetjes
Liesemies

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht