Zelf buikpijn als dochter ongesteld is

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Marian62
Berichten van Marian62
Onderwerpen van Marian62
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 57

Zelf buikpijn als dochter ongesteld is

Bericht door Marian62 » do 12 jun 2014 05:42

Hallo Dames,

Wie herkent dit?
Ik ben al bijna een jaar niet meer ongesteld geweest, maar het valt me op dat ik altijd buikpijn krijg als mijn dochter ongesteld moet worden. De pijn is zo erg dat ik ondanks de ibuprofen er niet van slapen. 's nacht is de pijn het sterkst maar overdag heb ik er ook last van. Ik heb het gevoel dat mijn darmen ook mee gaan doen. Regelmatig ga ik naar de toilet in de hoop de druk kwijt te raken, maar helaas zonder succes.
De pijn trekt ook door naar mijn benen en onderrug.
Opvallend is dat als ik deze pijn heb dan een dag later wordt mijn dochter ongesteld. Helaas is de pijn bij mij dan niet gelijk weg. Dat houdt meestal nog een paar dagen aan.
Ik weet dat binnen een gezin feromonen er voor zorgen dat vrouwen gelijk menstrueren, maar dat dit zoveel pijn geeft ondanks ik zelf al geen jaar meer ongesteld meer wordt had ik niet gedacht. Herkent iemand dit?

hartelijke groet, Marian

Geraldine
Berichten van Geraldine
Onderwerpen van Geraldine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Zelf buikpijn als dochter ongesteld is

Bericht door Geraldine » do 12 jun 2014 13:13

Hoi

Ik zie het zo. Als je menstruatie is opgehouden zit je nog niet meteen zonder cyclus.
Alleen bereiken de hormonen niet meer de hoeveelheid die nodig is voor een eisprong of voor een menstruatie.
Maar nog wel genoeg om voor klachten die je daarvan had of kreeg te zorgen.
Ik heb al heel wat berichten hier gelezen dat vrouwen nog lang daarna de klachten hebben die ze ook voor een menstruatie hadden.
Het duurt dus blijkbaar toch nog al een aantal jaren voor die hormonen echt niet meer schommelen. Het loopt eerder langzaam aan af.
Menstrueer ook al heel lang niet meer maar die cyclus voel ik nog goed. Op de achtergrond, maar soms met veel meer pijn in buik of rug als ik vroeger had.

Geraldine

Marian62
Berichten van Marian62
Onderwerpen van Marian62
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 57

Re: Zelf buikpijn als dochter ongesteld is

Bericht door Marian62 » do 12 jun 2014 22:50

Dank je voor je reactie,

Ja vooral dat het veel meer pijn kan zijn dan toen je nog wel menstrueerde. Het is soms zo pijnlijk dat ik er naar van word. Tot een zwaar gevoel in bovenbenen, alsof ik de marathon heb gelopen (niet dat ik dat ooit gedaan heb :mrgreen: ) En het komt in van die golven, uiteraard gevolgd met een flinke opvlieger.
Maar goed. Fijn om het hier even te kunnen delen.
Thuis worden ze er knots van. Ze kunnen er niets mee en dat begrijp ik wel.

groetjes, Marian

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht