Boven de 60 en nog steeds roze of bruinige afscheiding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 67

Boven de 60 en nog steeds roze of bruinige afscheiding

Bericht door Pien » vr 11 apr 2014 10:43

Hallo,

Zijn er ook nog dames die maar blijven rommelen. Ik ben nu 62 en heb al 5 jaar geen echte menstruatie meer. Wel iedere maand wat bloedverlies of bruin/roze afscheiding.
De laatste tijd was het 3 en nu 5 maanden gelden maar het rommelt nog steeds.
Ik ben in die 5 jaar 3keer bij de gyn. geweest. Was steeds goed.
Het is nu een halfjaar geleden dat ik geweest ben en nu rommelt het weer, toen was alles goed, ik wacht nog maar even, maar wordt hier wel nerveus van. Misschien zijn er meer.

Gr.Pien

Attje60
Berichten van Attje60
Onderwerpen van Attje60
Menopauzejaar:

Re: Boven de 60 en nog steeds roze of bruinige afscheiding

Bericht door Attje60 » ma 28 apr 2014 22:09

hallo dames

Dus ik ben ook 62 jaar en het rommelt nog steeds, af en toe nog wat bloed verlies, dan drie maanden niet dan weer wel.
Ik ben nog nooit jaren achtereen schoon geweest altijd wel wat gerommel.
De gyn zegt er zit nog een behoorlijke vleesboom ik wacht dat hij kleiner wordt.
Dus ik wens iedereen die in dezelfde situatie zit veel sterkte en laat eens van jullie horen, hoe het jullie vergaat

groetjes
Attje

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » do 01 mei 2014 17:32

Beste Dames.

Gelukkig is er nog iemand met de zelfde klachten. Nou, ik ben 29 april weer bij de gyn. geweest en die stelde een kijkoperatie voor, had ze een halfjaar geleden ook al gedaan, maar toen wilde ik het nog even afwachten Nu heb ik maar toegestemd want het is alweer een goede maand aan het rommelen. 2 weken niet en nu gisteravond weer bloedverlies en een zeurende pijn linksonder.
Nu moet het morgen gebeuren. Ik heb ook wel meer als 1 vleesboom en dat kon een oorzaak zijn. We wachten af. Ik zie er wel tegen op maar steeds in de zenuwen zitten is ook niet wat.

Gr.Pien

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Rina50 » zo 01 feb 2015 10:39

Beste dames,

Hoe gaat het nu met jullie?
Nog steeds bloedverlies of is er al een operatie geweest.
Ik vraag dit omdat ik bijna 57 ben en nu WEER menstrueer!
Ga nu toch wel denken dat er een vleesboom zit.
Een paar jaar geleden was er een kleintje te zien op de echo.
Die zou gaan krimpen in de overgang, dus wie weet.
Toch maar weer eens naar de Gyn.
Maar mijn tante was ook 57 toen het definitief stopte, dus dan komt de twijfel weer.
Verder zit ik al 2 weken in de ziektewet vanwege rugklachten, vooral hete verzuurde bilspieren, en algehele malaise, niet wetende dat er weer een menstruatie aankwam, maar in mijn achterhoofd weer wel!
Ben wel heel onregelmatig, dus weet niet waar ik aan toe ben.
Hoe onzeker kan je worden pfff....
En kan die rugpijn hormonaal zijn?
Ik voel mij al 2 weken een wrak, wel willen niet kunnen.
Hoop zo dat de oudere onder ons die die menstruaties eigenlijk lichamelijk en geestelijk niet meer aankunnen hierop willen reageren.

m.vr.g Rina

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » ma 02 feb 2015 10:14

Hallo Rina,

Bij mij ging het pas stoppen op mn 57e. De zware menstruaties dan hoor, want het bloedverlies gaat tot de dag van vandaag door.
Ik zal mn verhaal even in vogelvlucht vervolgen.
2 mei kijkoperatie gehad, is een poliep weggehaald, was goed dus afwachten maar weer, binnen 6 weken weer bloedverlies met menstruatiegevoel.

Tevens werd gezegd, hormonen zijn nog niet helemaal uitgewerkt, maar dit kan geen eisprong meer veroorzaken. In nov.weer naar gyn., was nu een andere. Deze vertrouwde de vorige niet, dus weer door de molen. En wat denk je, er zat weer een poliep, aangegroeid of over het hoofd gezien? T,ja, wat moet je dan, dus weer onder het mes, ruggenprik en operatie. Poliep is verwijderd en ook een vleesboom die in de baarmoederwand was gegroeid. Was nu een gyn. waar ik wel vertrouwen in heb. De uitslag was ook weer goed gelukkig. Heb best lang na gevloeid maar eindelijk was het toch bijna over.

Maar toen.... je raad het al, ineens weer helder bloedverlies, nee he, ik had het kunnen weten want had toch weer menstruatiesymptomen, Is toch om moedeloos van te worden. Half jan. voor nacontrole geweest. Ze wilde het nu even laten rusten en ik moet opschrijven wanneer ik bloedverlies heb.
Overige opties zijn, baarmoederslijmvlies wegbranden of baarmoeder verwijderen. Volgens de boeken mag je op mijn leeftijd geen bloedverlies meer hebben dus weten ze er ook niet goed raad mee. Op het ogenblik geloof ik dat het er ook weer aankomt, is nu een maand geleden. We zien wel, verder ben ik gezond dus is het afwachten. Je ziet dat je niet de enige bent en gedeelde smart is halve smart.

Heel veel sterkte en groetjes van Pien.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » ma 02 feb 2015 15:41

Hoi Pien,

Wat een heftig verhaal!
Is toch geen doen.
Ik wacht het nog een paar maanden af, en dan ga ik echt wel weer naar de Gyn.
Ik heb geen tussentijds bloedverlies, maar ben aan het overslaan, nog wel niet lang maar heb hoop dat het dan toch uiteindelijk helemaal stopt.
Het kost gewoon teveel energie!
Ik ben blij dat je verder helemaal gezond bent, en ik hoop dat je een juiste keuze kan maken om hier nu eens definitief een einde aan te maken, het lijkt mij allebei niet prettig.
Succes en bedankt dat je reageerde, anders kom ik nooit verder met denken van wat is nu normaal? (of niet).

groetjes Rina

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » ma 06 apr 2015 12:20

Hoi Pien,

Hoe is het nu met je?
Moest weer aan je denken omdat ik nu ook alweer een menstruatie heb, was pas over.
Geen pijn gelukkig.
Sta nog steeds in tweestrijd om een gyn te raadplegen.
Het is normaal, maar ook als je 57 bent?
Baal hier zo van.

Rina

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » ma 06 apr 2015 21:06

Hoi Rina,

Het gaat heel goed met me, na de ingreep geen bloedverlies meer gehad. Alleen soms wat gele afscheiding. Ik hoop dat het zo blijft , overgangsklachten zijn er nog wel. Opvliegers, duizelig en soms hartbonzen. Het is dan net of mijn lichaam nog iets probeert, maar het komt gelukkig niet meer.
Ik denk toch dat die vleesboom de boosdoener is geweest, maar we zullen maar niet te hard juichen . tja wat jou betreft, als je nog steeds een echte menstruatie hebt en het bloedverlies is niet extreem dan zou ik het nog maar even afwachten.
Bij mij was de laatste jaren de menstruatie extreem erg en dat kwam door de vleesbomen. Laat de natuur zijn gang gaan en neemt het zoals het komt. Ik snap dat je het zat ben, maar al dat gerommel door die gyn. is ook niet alles.

Sterkte met alles.
Gr.Pien

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » di 07 apr 2015 08:30

Hoi Pien,

Ben blij dat het zo goed met je gaat wat betreft het bloedverlies.
En ja, ik wacht het nog even af.
Het was maar 1 dag wat weinig bloedverlies.
Dus lekker aan het rommelen.
Snap alleen niet dat artsen, en b.v apothekersassistenten of de verkoopster van b.v de D.A beweren dat het goed is als je zo laat nog menstrueert.
Wees blij, zeggen ze dan, beter oud dan jong stoppen met de menstruatie.
Dus zijn wij gezegend?
Het zal wel, we gaan weer vrolijk verder.

groetjes
Rina

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » wo 30 mei 2018 10:05

Hallo Dames,

Ik heb inmiddels 9 jaar geen echte menstruatie meer, maar heb zo nu en dan last van bruine afscheiding.
Is niet erg maar toch. Is meestal geel maar soms bruin/roze.
Misschien let ik er te veel op, maar heb ook jaren nog bloedverlies gehad. Zijn er meer dames die dit nog hebben?

Groet Pien

Kaatje71
Berichten van Kaatje71
Onderwerpen van Kaatje71
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 47

Bericht door Kaatje71 » wo 30 mei 2018 11:59

Hallo Pien

Ik ben al meer dan 2 jaar niet ongesteld maar pas geleden had ik een paar dagen achter elkaar een bruine afscheiding. Het is nu weer weg. Hoe t komt weet ik ook niet.
Tijdens de dagen dat ik t had voelde ik me ook niet lekker en had een slecht humeur.
Als iemand weet hoe t komt hoor ik t graag.

Kaatje

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » vr 01 jun 2018 10:05

Hallo Kaatje,

Zo tob ik nu al bijna 10 jaar. Al veel onderzoeken en behandelingen gehad. Vleesbomen en poliepen weggehaald en steeds denk je, nu zal het wel over zijn.
Maar nee, nu weer na 1 jaar weer bruin/roze afscheiding, lichte buikpijn e.a. Vorig jaar sept. nog bij gyn. geweest. Als ik schoon bleef hoefde ik niet meer terug te komen. Zat nog wel een vleesboom in baarmoederwand en cyste aan eierstok. Ik heb maar weer een afspraak gemaakt en we wachten maar weer af. Maar de hormonen spelen nog steeds op hoor en dat was de laatste tijd weer erger, vandaar dit nu weer. Ik hoop niet dat het bij jou zolang gaat duren.

Gr.Pien

Kaatje71
Berichten van Kaatje71
Onderwerpen van Kaatje71
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 47

Bericht door Kaatje71 » vr 01 jun 2018 10:26

Hallo Pien

Het is bij mij weer over maar het is wel iets dat terug blijft komen. Ik heb ik poliepen vorig jaar maar ze konden geen kwaad zei de gynaecoloog, dus ik ga er maar vanuit dat dit ik geen kwaad kan en daar de afscheiding hierdoor veroorzaakt wordt. Ik denk wel elke keer. .oh nee ik zal toch niet ongesteld worden ( ook omdat ik pas 46 ben een dus vrij vroeg in de overgang was).
Nou Pien ik hoop dat t bij jou goed komt bij de gynaecoloog!

Kaatje

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » vr 01 jun 2018 11:17

Hallo Kaatje,

Ja, hoop ik ook. Tot nog toe was het ook steeds goed. Maar iedere keer weer naar die gyn. {is overigens een heel aardige vrouw hoor], maar je zit toch weer in spanning. Ik was 57 toen de laatste menstruatie kwam, dus een late klant. Maar mijn moeder was ook laat. Zo tob ik al bijna 10 jaar met bloedverlies en bruine afscheiding. Het zal toch wel een keer ophouden.
We wachten maar weer af.

Gr.Pien.

Anske2
Berichten van Anske2
Onderwerpen van Anske2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Anske2 » vr 08 jun 2018 21:47

Hallo Pien en Kaatje,

Heb het nu ook weer paar dagen bruine afscheiding schrik me dan rot en haal van alles in me hoofd..was ook laat 56 jr..ook al 7 jr in de overgang..dacht nu niks meer eerste jaren ging goed. In 2016 begon het direct door gestuurd naar gynaecoloog alle onderzoeken gehad was niet fijn..maar gelukkig niks uit gekomen. Droge baarmoederhals daardoor kon het komen. Maar nu dus weer iets..wat doen jullie er verder aan of toch dokter weer. Ben erg bang ervoor.

Gr..Anske

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » ma 11 jun 2018 23:45

Ha Anske,

Dus jij hebt het ook weer. Als je alle berichten hierover leest zijn we echt niet de enige.
Het is bij mij in april begonnen. Heel klein beetje bruin af en toe.Is toen een maand gestopt en toen weer. Was toen iets meer. Is nu weer over.
Heb toch maar weer een afspraak gemaakt bij de gyn. Hebt er eigenlijk helemaal geen zin in, maar het zit me toch ook niet lekker. Als je je ongerust maakt moet je een afspraak maken. Onzekerheid is ook erg.
Op onze leeftijd mag het niet meer, maar de natuur werkt toch anders.Ik had ook wel verschijnselen z.a. licht in mn hoofd en hartbonzen, dus zijn het vast de hormonen weer. Het gaat zo al jaren. Ik zou ook maar even langs de dokter gaan als ik jou was.Dan weet je het zeker.

Sterkte en gr.Pien.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht