Voel mij nog slechter tijdens en net na mijn cyclus!

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Voel mij nog slechter tijdens en net na mijn cyclus!

Bericht door Nel52 » do 03 apr 2014 13:21

Hallo,

Wat heb ik een hel van een weken achter de rug,overal pijn, dikke gevoelige keel, krijg de adem er maar niet door, en zo vreselijk somber voelen.
Zij tegen mijn man word nog liever nu dan morgen ongesteld,,

Terwijl ik daar altijd zo tegen op zie, vloei vreselijk (4 maandverbanden per half uur en dat zo een 3 dagen lang) met vreselijke pijnen te vergelijken met weeën, en dan suddert het nog zo een dag of 5 door.
Nu ben ik al weer 5 dagen ongesteld, en heb het ergste weer achter de rug, maar voel mij bijna nog slechter als voor de tijd, nog benauwder, en alles in mijn lijf doet zeer.

Word hier zo bang en onzeker van, vloei nog steeds elke maand, maar klungel nu al vanaf 2006 met al die pijnen en narigheden, zo ook vannacht. De ene opvlieger na de ander, dreef mijn bed uit.

Is dit nu echt de overgang, kan dat wel als je elke maand nog vloeit?
Al die vragen malen maar door mijn hoofd heen.
En hoe kan dat nu net na de cyclus je eigen zo voelen, heb dit nog niet meegemaakt, ben nu even echt radeloos en paniekerig.

Zo blij dat ik hier kan lezen en van mij kan afschrijven, ben bang dat ik anders al was door gedraaid.

Hoop op een reactie,
een wanhopige Nel

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Voel mij nog slechter tijdens en net na mijn cyclus!

Bericht door Grietje50 » do 03 apr 2014 19:48

Hallo

Ik heb ook meest last voor en na mijn menstruatie, eerst kwamen ze om de 21 dagen, nu nog steeds, maar ze duren langer zodat er weinig ademruimte is :( Soms heb ik weinig last, maar deze maand was het weer prijs, eerst kreeg ik sinusitis (dat nu al 14 dagen duurt), enkele dagen erna menstruatie, heel erg met veel buik en rugpijn en binnen enkele dagen kan ik mijn eisprong verwelkomen.

Ben pas bij de gynaecoloog geweest, echo genomen en alles zag er nog zeer goed, waar ik dan wel weer blij om ben, eierstokken nog prima, je zag zelfs de eitjes zitten. Heb ook heel veel last van nachtzweten, je kan me uitwringen.
Ik versta niet dat mijn cyclus nog zo regelmatig kan zijn, terwijl ik vroeger maar elke 50 dagen menstrueerde en vermindert vruchtbaar was. Precies of er nog iets in te halen valt nu.
Ik word er ook wel moedeloos van, de cyclussen verkorten nog, ik blijf met maandverbanden in de weer.
Het hoort erbij, die premenopauze, als ik maar wist wanneer ze afgelopen zou zijn, maar ik vrees dat ik met mijn 'mooie' eierstokken nog een ganse rit te gaan heb.
Ik heb dan ook tijdens en na mijn menstruatie heel veel last van 'muizenissen' , wisselende stemmingen, teveel om op te noemen eigenlijk.

Grietje

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Voel mij nog slechter tijdens en net na mijn cyclus!

Bericht door Nel52 » do 03 apr 2014 22:00

Dankjewel voor je antwoord grietje!

Vreselijk die premenopauze,maar hoop toch dat ik nu echt naar het eind ervan toe loop.
Durf het niet eens na te laten kijken, om de simpele reden dat ik bang ben om te horen wat jij ook te horen kreeg.
Wat een teleurstelling zou dat zijn, en het idee dat ik dan nog zo lang hier mee door moet, dat trek ik niet meer denk ik.
Maar ja we hebben gewoonweg geen keus.

Sterkte met alles gr nel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht