Menstruatie in aantocht?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Menstruatie in aantocht?

Bericht door Nel52 » do 05 dec 2013 14:43

Hallo dames,

Ben er echt helemaal klaar mee, wat een scala aan klachten,
Waardoor er steeds meer onzekerheid in mij komt, o jee ik heb toch niet dit, of o jee heb nog niet dat, en allemaal ernstige ziektes natuurlijk.
Nu zon nare pijn in mijn linket kuit, kan er gewoon niet door slapen.
Mijn lijf zegt dat ik ongesteld moet worden, vreselijk pijn in de rug, gerommel
in de buik, hoofdpijn gammel voelen, maar het wil er maar niet doorheen komen.
Er zit nu 40 dagen tussen de vorige menstruatie, zal het dan eindelijk eens gaan stoppen.
Naar 10 jaar elke maand vreselijk gevloeid te hebben?

Heb nu echt het gevoel dat ik aan het eind van mijn Latijn ben, zowel lichamelijk als geestelijk, wat moet een vrouw veel kunnen hebben zeg.

Ben erg blij dat mijn man mij zo steund en hij probeert mij geestelijk steeds weer kalm te krijgen voordat ik helemaal door sla, maar zie het nu even niet meer zitten, met al die pijnen en onrust in mijn hoofd, dat ik het hier van mij af kom schrijven, tenslotte weten jullie echt wat ik voel en door maak.

Dankjewel voor al die steun die ik steeds weer hier kan vinden.

Een depri Nel 53

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Re: Menstruatie in aantocht?

Bericht door Desi » do 05 dec 2013 18:36

Hallo Nel,

Heel herkenbaar!
Soms best wel goede periodes, maar tot nu toe nog steeds tijdelijk.

Ik heb vooral veel pijn in nek, schouders, hals, arm en altijd links. Ik krijg spierpijnen, tintelingen en ik word daar zo bang door. Steeds maar dat stemmetje: het zal toch niet.... En ja hoor, daar is dan weer de onzekerheid. Ook vandaag weer. Prima ochtend en vanmiddag ineens weer uit het niks. Spierpijnen op de hierboven geschreven plekken, een naar gevoel in buik en maag streek en daardoor angst en hup de aanval!
Nu is het weer een beetje gezakt gelukkig.

Sterkte Nel, je bent niet alleen.

Groetjes, Desi

Gedy
Berichten van Gedy
Onderwerpen van Gedy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 55

Bericht door Gedy » do 05 dec 2013 19:37

Hoi Nel en Desi,

Ik heb het ook hoor vorige week echt.... ook zo raar gevoel in de buik en erge maagbrand en dan hartbonzen ga dan ook van alles in mijn hoofd halen
Slik er al jaren AD voor.
Laatste 2 dag gaat het heel goed durf het bijna niet te schrijven want het kan zomaar uit het niets weer mis gaan.

Veel sterkte ik weet wat we door maken maar ik neem de dag voortaan hoe die komt en geniet ik maar zo goed als ik kan daarvan.

Gedy

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » do 05 dec 2013 22:32

Hallo desi en gedy

Dankjewel voor jullie antwoord, ik voel mij gelijk niet meer zo alleen,
En weet dan dat ik niet de enigste ben met al die ellende.
Vandaag een vreselijke dag achter de rug, het leek wel of ze met messen in mijn lijf aan het steken waren vooral in mijn maag, rug en zij, en ja hoor ben net gaan vloeien Pfff.
Dus weer een paar zware en pijnlijke dagen voor de boeg, zie er nu al weer tegen op.
Loop dan met 4 grote maandverbanden, en daar een plastic broek overheen om mijn kleding te beschermen. Als ik dit zo op schrijf denk ik dat is toch niet normaal, en dat al 10 jaar lang.
Hoop echt dat het nu snel eens anders word, ben onderzocht maar er is niks gevonden, wat het zware bloedverlies kan verklaren.
Ik kreeg de optie hormonen maar die wil ik niet in mijn lijf, en dat vind mijn cardioloog ook geen goed idee na mijn hartinfarct.

Dankjewel voor jullie steun,

Groetjes Nel

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » wo 09 jul 2014 13:44

Hallo dames,

Ben al ongeveer 10 jaar bezig met de overgang, maar vloei nog steeds op het ogenblik weer erg hevig,
Verschrikkelijk word gek van mijzelf anders mijn man wel.
Afgelopen zondag stoot ik behoorlijk mijn voorhoofd aan de voordeur, het deed behoorlijk zeer maar verder niks, maandag doet mijn hoofd zeer en het brandde op het voorhoofd,
Gelijk in stress, oh zou toch geen bloeding hebben of nog erger. Natuurlijk voel ik nu druk op de ogen en mijn neus waardoor ik nog banger word.
Naar de dokter durf ik niet, want o als ik nu maar niet door een scan moet, daar ben ik vreselijk bang voor opgesloten ruimtes.

Ik draai mij eigen zo helemaal gek.
Dankjewel voor het lezen en hoop op reactie.

Groeten nel 52

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Godin » vr 11 jul 2014 22:26

Hallo

De opgesloten ruimte herken ik, alles laat ik achter mij open. Ik was een keer alleen op het werk en moest kassa tellen dus alles dicht. kreeg ik de deur niet meer open de sleutel bewoog niet meer in het slot. Gelukkig was het een glazen deur, dus ik heb staan bonken dat iemand mij zag en door hard tegen de deur te duwen vanuit de andere kant kreeg ik beweging in het slot.

Sinds die tijd durf ik niet op slot te doen en zijn liften not done ik loop wel .iik de mri scan durfde ik niet in er bestaat wel een open scan, maar de klachten die ik toen had zijn weg dus nu hoef ik niet maar ik hoop ook dat ik inderdaad niet hoef en anders ga ik er wel twee uur voor rijden.

groetjes
Godin

Karindbz
Berichten van Karindbz
Onderwerpen van Karindbz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Karindbz » ma 14 jul 2014 22:08

Hallo

Ik heb nu weer rugpijn en voelt warm aan en volgens mij ook iets dikker dan
normaal. maar door de ad en oxazepam denk ik iets rustiger.

Heel veel sterkte met alles en hopen dat je je gauw weer beter voelt.

Groetjes van Karin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht