4 Weken bloedverlies, nu met stolsels

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

4 Weken bloedverlies, nu met stolsels

Bericht door Avy » za 10 aug 2013 18:42

Hallo dames

Na ong 3 maanden niet ongesteld geweest te zijn ben ik 4 weken geleden ongesteld geworden. Fijn, zo net voor de vakantie :( Niet echt hevig, maar toch genoeg om al die tijd al met maandverband te lopen. Nu sinds twee dagen heb ik flinke stolsels en voel ik me best slapjes en soms duizelig. Het zal er allemaal wel bij horen, maar toch, ben er nu wel klaar mee :evil:

Moet maandag weer werken, hoop dat het dan wat minder is :roll:

Avy

Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:

Re: 4 Weken bloedverlies, nu met stolsels

Bericht door Avy » do 15 aug 2013 14:54

Beste Lotgenoten,

Al eerder heb ik een berichtje geplaats dat ik al 4 weken ongesteld was (net in mijn vakantie) en dat ik het eigenlijk zat was.
zondag avond zat ik rustig naar de tv te kijken toen ik ineens hevig begon te vloeien, ik voelde het gewoon lopen :shock: , flinke stolsels, het leek wel een complete overstroming!
Slecht geslapen, want ja stel je voor dat het in je slaap gebeurt, heb je alles vol hangen............ Maandag moest ik weer werken, van alles meegesjouwd en het toch maar rustig aan gedaan.......... Dinsdag bijna niets dus ik dacht dat ik het bijna gehad had..... maar nu ineens barst het weer los!
Ik vind het zo vervelend, want ik durf bijna de deur niet meer uit. En ik voel me zo slap en moe......

Ik heb bij de laatste zwangerschap (10 jaar geleden) last van trombose gehad en mag dus geen pil ed meer gebruiken. Ik gebruik nu wel extra vitamines en ijzer tabletten.
Heb het een tijdje terug ook nog met mijn huisarts besproken omdat ik toen ook veel last van opvliegers had.
Ik weet dat het erbij hoort en heb er al veel over gelezen, maar het hangt me zo de strot uit!! :cry: :( ( sorry voor de manier waarop ik me uit, maar wilde mijn verhaal gewoon effe kwijt)

Ook merk ik dat mijn partner er steeds meer moeite mee heeft, hij snapt niet dat het allemaal zo lang moet duren :roll: en de kids vinden mama maar sacherijnig.....

Hoe gaan jullie hier allemaal mee om?

Avy

Memmie68
Berichten van Memmie68
Onderwerpen van Memmie68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Memmie68 » do 15 aug 2013 15:28

Hallo dames

Wat vervelend dat je zo heftig ongesteld bent steeds, bij mij is het juist omgekeerd mede doordat ik het mirena spiraaltje gebruik. Kan me voorstellen dat je je slap voelt want je zult wel ijzergebrek hebben ook al vul je dat aan met tabletten. Ik kan je verder geen advies geven maar ik leef wel met je mee.

Heel veel sterkte ermee.

groetjes Mieke

Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:

Bericht door Avy » do 15 aug 2013 16:44

Hallo Mieke,

Bedankt voor je reactie! Ik ben blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven en dat er mensen zoals jij zijn die dan even een opbeurend woordje terug schrijven ;)

Groetjes, Avy

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Marjolijn2 » do 15 aug 2013 17:29

Hallo

Nou ik herken het ik heb zeven weken achterelkaar gemenstrueerd hetzelfde als jou uiteindelijknaar de huisarts diegaf me een middeltje en het was drie dagen daarna gestopt toen 4 dagen geen last meer gehad daarna begon het weer niet zo veel en sindsdien dat was 18 oktober niks meer gehad dus ik hoop echt dat het nu weg blijf.

Marjolijn

Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:

Bericht door Avy » do 15 aug 2013 19:03

Hallo Marjolijn,

Bedankt voor je reactie op mijn verhaal!
Dat middeltje wat je kreeg was dat iets met hormonen? Want dat mag ik dus niet meer gebruiken

ik hoop dat het niet al te lang meer duurt want ik ben er zo klaar mee..........
Vind het vooral lastig als je ergens heen moet of moet werken....
En ik ben zo verschrikkelijk moe, dat komt ook omdat ik niet echt vast slaap door dit alles en het vergt nogal wat van je lichaam.

Groetjes, Avy

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Marjolijn2 » do 15 aug 2013 20:04

Hallo dames

Oh dat was het helaas wel maar ik wist het ook niet tot ik die kuur op had toen hoorde ik het van mijn overgangsconsulent dat het iets met hormonen was. Achteraf denk ik zou het met 10 dagen al kwaad kunnen want mijn overgangsconsulente zei dat het mee valt maar goed ik las dat het voor jou geen optie is.
Maar in ieder geval sterkte we komen er wel doorheen ook al is het een rot periode,

Marjolijn

Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:

Bericht door Avy » wo 21 aug 2013 17:34

Hallo

Maandagochtend toch maar langs de huisarts gegaan want ik was het weekend bijna van mijn stokje gegaan zo duizelig en slap ben ik
Nadat ik uitgelegd had dat ik al een aantal weken hevig ongesteld was en grote stolsels verloor zei hij doodleuk, mevrouw dan zal u ws met de overgang bezig zijn en dat is een natuurlijk iets :shock:

Mijn vraag daarop was, ja en nu? We gaan d.m.v. bloedprikken kijken of u daadwerkelijk in de overgang zit en dan kunnen we verder zien.

Ik heb dus gevraagd of ik a.u.b. iets tegen de hevige bloedingen kon krijgen omdat ik het nu toch wel zat was en ik merk aan mijn lichaam dat ik op ben.
uiteindelijk heeft hij mij cyklopatron voorgeschreven.

Net gebeld met de huisarts voor de uitslag van het bloedonderzoek, dat wijst uit dat ik in de overgang zit en dat mijn ijzerwaarden zeer laag zijn. Nu dus ook ijzertabletten erbij.

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat de medicijnen een beetje gaan werken?
Ik merk echt aan mijn lijf dat alles me nu teveel is en ik heb ook nergens zin in.
Ik zit ook nog met mijn werk, is best wel intensief en kan het me eigenlijk niet veroorloven om mij ziek te melden.........
Wie geeft raad?

groetjes, Avy

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 63

Bericht door Dorothea » vr 23 aug 2013 12:01

Hallo,

Ik heb toendertijd een ijzer injectie gekregen, maar het was toen ook wel kantje boord, dat doen ze echt niet zomaar.

En tegen die bloedingen, heb een novasure behandeling gehad, het weg branden van het baarmoederslijmvlies, toen dat niet hielp heb ik een half jaar lang injecties gekregen omdat men toen dacht dat het eind wel bijna in zicht was voor mij.

Toen dit alles niet hielp heb ik een baarmoederverwijdering gehad, achteraf gezien was dit de beste oplossing voor mij.

Misschien heb je iets aan deze tips, weet hoe naar dit is, ik liep met kraamverband om en dan nog om de haverklap doorlekken en naar de wc rennen.
En ik zou zeggen, niemand is onmisbaar en ziek is ziek hoor!

Sterkte,
Dorothea.

Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:

Bericht door Avy » do 12 sep 2013 10:39

Hallo,

Afgelopen maandag met spoed een curettage gehad omdat ik gewoon niet stopte met hevig vloeien ( zie mijn bericht over 4 weken bloedverlies met stolsels)
Mijn lichaam is helemaal op ik heb niets eer bij te zetten, ben ook een nacht in het ziekenhuis moeten blijven en ze hebben me een extra ijzerinfuus gegeven
Heb het constant koud en ben zo moe........
Er is geen vleesboom of poliepen te zien, uitstrijkje is niet goed gelukt vanwege het hevige bloedverlies. Moet over twee weken op controle
Ik vloei nog steeds, niet meer zoveel en geen stolsels, maar toch......
wie heeft dit ook gehad en kan mij vertellen wat me evt nog te wachten staat......
Ben het zo zat allemaal.......

Avy

Avy
Berichten van Avy
Onderwerpen van Avy
Menopauzejaar:

Bericht door Avy » di 02 sep 2014 22:03

Hallo

Vorig jaar na weken hevig gevloeid te hebben ben ik met spoed gecurreteerd. Dat heeft toen een tijdje geholpen, was niet meer zo hevig ongesteld en voelde me langzaam aan wat beter worden. Nu sinds een aantal maanden is het weer zover, flink vloeien en grote stolsels. Uiteindelijk is gisteren besloten dat het beter is mijn baarmoeder te verwijderen en word ik dinsdag geholpen.
Er is me al geadviseerd dat ik 6 tot 8 weken heel rustig aan moet doen, dat geloof ik ook wel want ik merk ook dat mijn lijf op is en het is toch best wel een operatie.

Groetjes Avy

Monique74
Berichten van Monique74
Onderwerpen van Monique74
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Monique74 » zo 14 dec 2014 19:03

Hallo dames,

Ik heb al veel gelezen, maar zou toch graag jullie input horen....aangezien jullie ook "lekker" gedetailleerd vertellen zal ik dat ook doen.

Ik rommel al een tijdje met mijn menstruatie:
50 dagen niet ongesteld, daarna 1,5 week een beetje.
50 dagen niet ongesteld, daarna 3 dagen.
28 dagen niets aan de hand en daarna normaal ongesteld.

Ben ondertussen onderzocht of ik in de premenopauze ben: nee, was het antwoord en dan was ik eigenlijk ook nog te "jong".

En sinds 27 oktober ben ik gaan vloeien en is het niet meer gestopt...
Ik heb een echografie gehad, daar was niets op te zien. Ook bloed geprikt, geen rare waarden.
Heb ondertussen Naproxen geslikt, na deze "kuur" kreeg ik een enorme bloeding met een behoorlijk groot stolsel, was duizelig en sindsdien nog vermoeider dan ik al was.

Wederom contact met de huisarts, ik kreeg Cyclokapron. De bloedingen zijn toen voor 2 dagen weggebleven en daarna begon het weer, bruin bloed en daarna weer vers en steeds meer bloedverlies. Van waterig bloed tot gewoon rood bloed met stolseltjes.

Weer kreeg ik Cyclokapron voorgeschreven, maar dit hielp niet en had meer last van de bijwerkingen, op advies van de huisarts gestopt en op mijn vraag of ik eerder naar de gynaecoloog doorverwezen kon worden kreeg ik het antwoord van de assistente, dat het allemaal wel meeviel bij mij en dat er ergere gevallen waren. Ik mocht pas weer bellen als ik een grote bloeding had. :shock:

Ok nu lees ik hier idd veel verhalen die erger zijn dan die van mij...
Sinds donderdag heb ik onwijs veel last van mijn onderbuik, 8 paracetamol per dag helpen niet echt.

Gister zag ik in het toilet een stolsel wat ongeveer 4 a 5 centimeter was....en mijn maandverband kon vanmorgen de hoeveelheid bloedstroom niet aan. Ik lees gelukkig veel tips over kraamverband, die ga ik morgen gelijk halen.

Toch.... is er ook iemand die weet dat zij niet in de overgang is en dit ook heeft?

Ik durf niet eens meer de huisarts te bellen en dat ik dan maar braaf moet wachten op mijn afspraak bij de gynaecoloog, die is over een goede week.

Ik vind het zo'n gedoe, moet gewoon 38 uur per week werken, ga naar school en loop me de hele tijd druk te maken over het feit dat ik niet wil doorlekken. Heb overal verschoning klaar liggen, als het weer mis gaat.

Groeten Monique

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » di 16 dec 2014 21:36

Hallo Monique,

Dat lekker "gedetailleerd" vertellen maakt het allemaal een stuk duidelijker en eenvoudiger :)

En 40 is zeker niet te jong hoor voor de premenopauze.
Artsen weten vaak niet beter, veel gehoord verhaal hier.
In de opleiding weinig aandacht besteed aan de overgang in haar geheel. Helaas.

Ik zat nog te denken aan een vleesboom maar je hebt een echo gehad en die was goed, zomaar even een gedachtegang.
Je wisselende menstruatie zegt toch ook al veel en dat je gaat zoeken op deze site. Je denkt dus aan de overgang en dat zegt vaak al veel.
Het is denk ik niet verkeerd om het nog even te laten onderzoeken bij de gynaecoloog, al zal het alleen maar voor de geruststelling zijn.

Ook ik ken die stolsels, gehad tot twee jaar geleden en ook overal verschoning neergelegd en meegenomen, niet meer leuk maar dat vond ik mijn hele leven al niet dat gedoe en geklieder.
Ook flinke buikpijn voordat er stolsels los schoten met een heleboel bloed erbij, zei vaak, heb weer een lammetje geslacht.
Op een gegeven moment ook de grootste ob en 3 maandverbanden voor, wat een feest!

Maar jou vraag:
Toch.... is er ook iemand die weet dat zij niet in de overgang is en dit ook heeft?

Bedoel je nu dat je vrouwen zoekt die Niet in de overgang zijn en dit ook hebben?
Omdat de vrouwen hier voor zover ik weet allemaal in de overgang zijn.
Vandaar mijn vraag.

De klachten herken ik zeker van mijn overgang.

Groet Max.

Monique74
Berichten van Monique74
Menopauzejaar:

Bericht door Monique74 » di 16 dec 2014 22:23

Hoi Max, dank je wel voor je reactie. Ja je hebt gelijk, een beetje vreemd dat ik vraag op het forum voor vrouwen in de overgang of er iemand is die weet dat ze niet in de overgang is. :D

Elke keer als ik ga zoeken over bloedverlies en stolsels op Google kom ik hier uit....en aangezien de artsen tot nu toe denken dat ik niet in de overgang zit, dacht ik wellicht dat er toch ook dames aanwezig zijn op dit forum die of jong in de overgang zijn gegaan of hier ook mee dealen zonder dat er bevestiging is uit de medische hoek.

En idd stel dat ik niet in de overgang zit en je hebt dit "euvel" waar zou ik mijn vraag kunnen stellen, alle vrouwen in mijn leeftijd die kijken allemaal vreemd, als ik dit vertel.

Hier vind ik gelukkig heel veel dames met kennis en ervaring en wellicht kennen jullie iemand?

Pfff nog een paar dagen en dan vloei ik 2 maanden. Het zal vast wel een keer ophouden.

Groet Monique

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Bericht door Max » wo 17 dec 2014 18:49

Hallo Monique,

Dan heb ik het toch goed begrepen :)
En ja hoor, er zijn jonge dames hier op het forum die in de overgang zijn of zijn geweest.
Een aantal hebben ook toen niet de bevestiging gekregen van hun huisarts omdat de ha dacht dat ze te jong waren.
Ik begon op mijn 44ste met wisselende menstruatie en iedereen in mijn omgeving vond dat al jong terwijl het heel normaal is.
Als je menstruatie zou stoppen voor je 45ste noemen ze dat een vroege overgang maar dat is nog even afwachten.
Hier een linkje daarover:

https://www.vrouwenovergang.nl/Overgang ... opauze.php

Even afwachten wat de gynaecoloog zegt en als die niets vindt lijkt het me duidelijk.
Het kan raar gaan met die overgang en het vloeien, dat komt veel voor.
Wij vrouwen worden niet goed voorgelicht wat betreft de overgang en wat het allemaal in kan houden.

Heb nog een paar linkjes gevonden, misschien heb je er wat aan:

Jonge vrouwen in de overgang
33 Jaar en nu al in de overgang?
Vrouwen onder 40
Premenopauze starten pil ineens bijwerkingen voorheen nooit

Stel dat de gyn niets kan vinden kun je hier van alles lezen en er je voordeel meedoen.
Je kunt ook bij de zoekfunctie woorden intikken als je ergens naar op zoek bent maar misschien heb je dat al gedaan.
Misschien willen een paar vrouwen die jong de overgang zijn in gegaan reacties plaatsen.
Sterkte.

Groet Max.

Monique74
Berichten van Monique74
Menopauzejaar:

Bericht door Monique74 » wo 17 dec 2014 19:58

Oo fijn Max, dank je wel voor je hulp!

Ik ga gelijk verder lezen en fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kon/ kan!

Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht