Bijna 49 in de overgang of per ongeluk zwanger?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Milla
Berichten van Milla
Onderwerpen van Milla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bijna 49 in de overgang of per ongeluk zwanger?

Bericht door Milla » zo 17 mar 2013 14:47

Hallo Milla,

Ben een vrouw van bijna 49 jaar. Tot vorige maand altijd een zeer regelmatige menstruatie cyclus gehad. Kon de klok er op gelijk zetten.
Vorige maand echter heel weinig bloedverlies en maar een paar dagen. Nu had ik afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden maar helaas is het niet gekomen.
Ik baal als een stekker. Niet omdat ik eventueel in de overgang zou kunnen zijn. Dat is de leeftijd.
Maar ik baal omdat er altijd nog de kans bestaat dat ik per ongeluk zwanger ben geraakt. :oops:
Dat kan ik niet helemaal uitsluiten. Kan ik merken dat ik zwanger ben? Was ik dat misschien vorige maand al?
Ik ga nu allemaal worse scenario's schrijven omdat mijn menstruatie vorige maand zo afwijkend weinig was ...
Kan je überhaupt zwanger raken als je bijna 49 bent? meer aannemelijk is de overgang maar toch. Ik ben echt hartstikke bang om zwanger te zijn ...
Ik zal toch echt een zwangerschapstest moeten doen vrees ik.
Wanneer kan ik dat het beste doen en nog tips welke test ik het beste kan doen?

Groet van Milla.

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Bijna 49 in de overgang of per ongeluk zwanger?

Bericht door Alies39 » zo 17 mar 2013 16:01

Hoi Milla,

Voor mij wel herkenbaar. Het is raar als je menstruatie voor de eerste keer wegblijft of later komt. Ik heb ook eens een test gedaan. Je weet het nl. toch niet helemaal zeker....

Misschien kun je het - tot je een zwangerschapstest hebt gedaan - iets relativeren door te denken: als je zwanger wilt worden op je 49e lukt dat echt niet zomaar. De kans is dus wel erg klein dat je zwanger bent, hoor.

Een urinetest is te koop bij de drogist of apotheek. Je kunt volgens mij op ieder moment testen en ook al vrij vroeg in je cyclus; in de bijsluiter staat alles goed uitgelegd.

Groetjes,
Alies

Milla
Berichten van Milla
Onderwerpen van Milla
Menopauzejaar:

Bericht door Milla » zo 17 mar 2013 16:39

Hoi Alies,

Fijn om in elk geval 1 reactie te mogen ontvangen.
pfff, to be continued ... eerst nog maar effe paar nachtjes over slapen, (als ik kan slapen :( Misschien dat ik alsnog ongesteld zal worden (zegt ze hoopvol) ...
Weet in mijn hart dat deze kans klein is, mijn lichaam voelt gewoon anders, nu ik er oven nadenk al een poosje. De signalen van in de overgang heb ik overigens wel al enige tijd, we zullen zien. Met de overgang heb ik overigens totaal geen probleem. Ben immers bijna 49 en volgens mij is dat een "normale leeftijd" om in de overgang te raken. Het is gewoon een beetje gek om bij een zeer regelmatige menstruatiecyclus ineens de menstruatie over te slaan. Ik ben wel heel erg bang om de zwangerschapstest te doen en stel deze nog even uit.

Groet van Milla.

Roos1964
Berichten van Roos1964
Onderwerpen van Roos1964
Menopauzejaar:

Bericht door Roos1964 » do 21 mar 2013 15:19

Hoi mila,

Herkenbaar. Zo ging het bij mij ook. De klok erop gelijk en opeens niet meer. Raar he. Nog steeds, nu 3x niet, verwacht ik iets, tis even wennen dat er geen menstruatie is, en nog wel datgene waar ik voorheen nooit heel gelukkig van werd :shock:

Roos

Milla
Berichten van Milla
Onderwerpen van Milla
Menopauzejaar:

Bericht door Milla » zo 24 mar 2013 12:32

Hoi allemaal.

Weer wat raars, sinds vanmorgen een beetje bruine afscheiding. Is dat normaal?
Of eh... zit de menstruatie er toch weer aan te komen? Ik zeg niet dat ik de ongesteldheid mis hoor, volgens mij is 49 jaar een mooie leeftijd maar die dikke opgezette buik vind ik echt not done vandaar dat ik dacht om misschien per ongeluk zwanger te zijn geraakt :oops: . Nou ja, maar weer afwachten wat er gebeuren gaat. Ik zal in de tussentijd dit forum even doorzoeken.
Heel informatief waarvoor mijn complimenten.

Groet van Milla.

Milla
Berichten van Milla
Onderwerpen van Milla
Menopauzejaar:

Bericht door Milla » ma 25 mar 2013 08:47

Hoi,

Ik ben toch weer ongesteld geworden ;)
Zal inderdaad wel de overgang zijn en vanaf nu een onregelmatige cyclus om uiteindelijk helemaal weg te blijven.
Zover is het blijkbaar bij mij nog niet.

Groet, Milla.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht