Pijnlijke eierstok

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Pijnlijke eierstok

Bericht door Josephine » do 14 feb 2013 16:39

Hoi dames,

Normaliter voelde ik amper dat ik eierstokken had, heel soms voor een menstruatie had ik wel eens een trekkerig gevoel.
Naast veel spier- en gewrichtsklachten en pijnlijke schouders.borst had ik van de week in de nacht toen ik naar de wc ging zo'n enorme pijnaanval ter hoogte van mijn rechter eierstok welke pijn reikte tot en met het buikgebied dat ik gewoon dubbel klapte en niet eens meer recht kon staan. Het was zo heftig dat ik het gevoel had dat ik flauwviel. Toen ik snel ging liggen werd het geleidelijk aan minder en nu heb ik af en toe dat ik het daar een beetje voel trekken.
Is dit herkenbaar voor jullie? Is het soms een laatste stootje van Tante Betje? Ik heb het maanden geleden ook al eens aan de linker eierstok gehad maar dat was veel minder heftig.

Groetjes Josephine

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd: 52

Re: Pijnlijke eierstok

Bericht door Gippy » vr 15 feb 2013 20:15

Ja ik heb het een tijdje gehad, maar alleen rechts.
Soms zeurderig, soms vreeselijke steken.
Is nu over...

Sterkte groet Gippy

Josephine
Berichten van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » za 16 feb 2013 10:20

Hoi Gippy

Dank voor je reactie. Gelukkig is het bij mij nu ook weer over. Ongelooflijk hoeveel pijn je ineens kan hebben en dat het daarna zo weer weg is.

Jij ook sterkte met alle klachten.
Groetjes Josephine

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Bericht door Mymi » wo 07 okt 2015 14:23

Hallo dames,

Ook ik heb vandaag best wel een zeurderig gevoel bij mijn eierstokken, zowel links als rechts, het is 10 maanden geleden dat ik ongesteld ben geweest.
Ik hoop dat het weer over gaat, hebben jullie hier ook wel eens last van, en ging het dan vanzelf weer over ?

Groetjes Mymi

Josephine
Berichten van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » za 17 okt 2015 16:31

Hoi

Ja heb ik ook wel eens gehad, niet elke maand, een zeurderig gevoel en is gewoon weer over gegaan. De laatste tijd weinig last van gehad wel rond de menstruatieperiode nu drukkend gevoel op de borst, onrustig gevoel en last van mijn linkerzij alsof ik mijn nier voel.
Ook de gewrichten spelen op met name in linkerbeen.

Groetjes Josephine

Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Gootje » za 04 feb 2017 01:03

Hallo dames,

Heb elke maand 1 dag last van steken aan mijn linkse eierstok, ik menstrueer al 2 jaar niet meer, maar toch krijg ik zoals vroeger nog de zelfde symptomen of ik ongesteld moet worden, toen had ik ook last van mijn eierstok aan linkerkant en werd dan een week later ongesteld.
Zijn hier mensen die dit ook nog hebben, had het aan mijn huisarts gevraagd en deze zei komt nog door de hormonen die zijn hun balans nog aan het zoeken, ook ben ik dan misselijk en heb opvliegers.
Is een dag en dan is het weg.

Groetjes Gootje

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 54

Bericht door Mymi » ma 17 sep 2018 20:27

Hallo dames,

Ook ik heb denk ik pijn in mijn eierstok ik zeg denk omdat ik niet precies weet waar die zit.
Het doet ongeveer 4 cm links van mijn navel zeer, steken, het komt ineens in de loop van de dag meestal namiddag en is pijnlijk ook, maar zit je eierstok niet lager? Weet iemand waar die precies zit, en als het niet op de plek zit die ik beschrijf wat zit daar dan ?
Ik heb hier al een paar dagen last van.
Ik menstrueer overigens al ruim 3,5 jaar niet meer.

Groet, Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht