Weeën

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Gre
Berichten van Gre
Onderwerpen van Gre
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Weeën

Bericht door Gre » ma 31 dec 2012 18:28

Hallo lotgenoten,

Ik ben ook al een jaartje of 2 aan het knoeien met allerlei vage klachten. Momenteel is 1 klacht wat mij zo onderhand wat kopzorgen gaat geven. Het geval blijkt dat mijn baarmoeder zo verschrikkelijk aan het stressen is, dat ik zo een pijn in mijn onderrug heb dat ik er niet meer van kan slapen.

Ook bij zitten op een bepaalde manier (benen over elkaar je kent het wel) is het zo langzamerhand een opgave. Nu ben ik nooit zwanger geweest (dus zelf geen kinderen gekregen) maar bij de huisarts zei men dat het pijnen zijn die met weeën ook zou hebben.

Ik menstrueer nog redelijk normaal echter wanneer de vlag naar buiten moet kan ik zelfs amper lopen laat staan Fitnessen.

Komt iemand dit bekend voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gre

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 45

Re: Weeën

Bericht door Dorien73 » wo 02 jan 2013 00:23

Hallo,

Rugpijn kan in de overgang voorkomen maar is ook een veel gehoorde klacht bij een cyste op de eierstokken. Dat drukt dan tegen de rug aan. Mocht je nog geen echo gehad hebben zou ik het
de zekerheid even na laten kijken als de klacht een paar weken aanhoudt ( spreek uit ervaring ). Misschien zijn er nog andere vrouwen die hierover mee kunnen praten ?

Misschien is het rugpijn van de spieren maar blijf er niet te lang meelopen. Je voelt zelf het beste of het als spierpijn voelt.

Ik blijf buikpijn, afscheiding houden na een kuurtje, ga ik ook maar weer mee terug naar de dr. Vind dat die dingen nagekeken moeten worden.

Groetjes Dorien

Wilma
Berichten van Wilma
Onderwerpen van Wilma
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Wilma » wo 02 jan 2013 01:34

Gre schreef:
ma 31 dec 2012 18:28
Ik menstrueer nog redelijk normaal echter wanneer de vlag naar buiten moet kan ik zelfs amper lopen laat staan Fitnessen.
Hallo Gre,

Voordat iedereen je nou met van alles bang gaat lopen maken................

Het gaat voor jou dus duidelijk op en af met je cyclus.
Het klinkt mij niet vreemd in de oren.
Dat de menstruatie pijnlijker, en voor sommigen behoorlijk wat pijnlijker kan worden hoe verder je in de overgang komt, is niet ongewoon.

Wilma

Gre
Berichten van Gre
Onderwerpen van Gre
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Gre » vr 04 jan 2013 12:29

Hallo

Ik ga het toch denk ik beter in de gaten houden en misschien is een echo ook niet zo'n slecht idee. Al heb ik het vermoeden dat er wat dat betreft niets aan de hand is, maar uitsluiten kan ik het nooit, als ik het niet laat controleren.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Gre

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rina50 » vr 04 jan 2013 13:55

Hallo Gre,

Ook ik kan niet oordelen over de pijn van weeën, omdat ik net als jij kinderloos ben, maar volgens de h.a kan de pijn wel degelijk vergeleken worden met weeën.
Bij mij zijn het de darmen, die enorm krampen/weeën.
Duurt meestal 3 dagen, daarna rug-weeën en uiteindelijk een bloedbad.
Ik had ook een cyste op een eierstok, maar die was bij de volgende controle echo alweer verdwenen, vanzelf.
We moeten er doorheen, maar wat een ellende die overgang, elke dag wat anders!

Sterkte Rina

SueEllen
Berichten van SueEllen
Onderwerpen van SueEllen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

Bericht door SueEllen » ma 17 sep 2018 13:13

Hoi,

Ik ben amper 38 maar heb ook al deze klachten. Laatste 4 maanden is mijn 1ste dag een drama. Bij toiletbezoek steeds contracties. En te pas en onpas weet ik niet waar kruipen. Ik heb 2 kinderen gehad en dit is echt bijna t zelfde, buiten dat het niet uren aan een stuk blijft duren.
Mijn moeder had dit ook, en net als ik had ze een gekantelde baarmoeder. Ik vraag me af of dit de reden kan zijn. Mijn bloedwaarden tonen aan dat ik in overgang zit. Als ik hoor dat dit erger word naarmate je verder in overgang komt,... Kijk ik er echt niet naar uit.

Her enige dat verlichtend helpt, is warm pitkussentje, me warm houden, rustig plat in bed, spierontspanner en veel basilicum eten.
Erg om te zeggen, maar ben wel blij dat ik niet enigste ben die dit heeft. Veel moed alvast, we geraken er wel door, niet ?!

SueEllen

Plaats reactie