Tussentijds bloedverlies, bloedverlies na de gemeenschap

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Tussentijds bloedverlies, bloedverlies na de gemeenschap

Bericht door Anne333 » di 16 okt 2012 11:51

Hallo dames.

Ik ben 47 jaar en met de overgang bezig. Sinds kort heb ik steeds last van tussentijds bloedverlies en bloedverlies na de gemeenschap.
Mijn uitstrijkje was goed en op een inwendige echo was niets te zien. Wel was mijn slijmvlies dikker dan normaal. Dit kon door de overgang komen volgens de vrouwenarts.
Ik moet nu een aantal weken bij houden wanneer het bloedverlies op treed en over 6 weken word er weer gekeken in mijn baarmoeder of het slijmvlies nog verdikt is.
Ik maak me vreselijk veel zorgen. Zijn er hier meer vrouwen die ook steeds last van tussentijds bloedverlies hebben of na gemeenschap iets bloeden.

Anne

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Tussentijds bloedverlies, bloedverlies na de gemeenschap

Bericht door Lia » di 16 okt 2012 12:29

Hallo Anne,

Op zichzelf allemaal verschijnselen die in de overgang veel voorkomen.
Hormoonpieken waardoor wat meer groei van baarmoederslijmvlies optreedt, of tussentijds bloedverlies krijgt. Zeker als je menstruatie verder uit elkaar ligt, of overslaat is er meer tijd voor aangroeien slijmvlies voordat het met de menstruatie weer wordt afgestoten.

Onder invloed van de hormonen wordt ook de vagina wand dunner en gevoeliger en beschadigt dan sneller.

Lia

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » di 16 okt 2012 14:18

Hallo Lia,

Dank je wel voor je informatie. Eerst kreeg ik een hele korte cyclus, er bleek geen eisprong meer op te treden.
Ik had bij de apotheek al twee maal een zelftest gehaald die aangaf dat ik in de overgang zat. Beide testen waren positief.
Nu dus steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Iedere keer iets bruin rood bloed maar het zet niet door.
Geen van mijn vriendinnen had dit soort klachten, dus werd ik toch wel bang, omdat ik soms hoor dat het uitstrijkje niet altijd betrouwbaar is.
Als het baarmoederslijmvlies zo dik blijft dan vind de vrouwenarts dat ik het weg moet laten halen d.m.v. de ballonmethode.
Ik hoop dat dit niet nodig is.

Anne

TheavdV
Berichten van TheavdV
Onderwerpen van TheavdV
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door TheavdV » di 16 okt 2012 16:20

Hoi Anne,

Nou hier ben je niet de enige in hoor. Ik ben hier al jaren mee bezig en daardoor werd ik zo onzeker dat ik maar weer aan de pil ben gegaan.
Maar nu al een aantal jaren geen pil meer maar ben nu al zo een 6 maanden tussendoor bloed aan het verliezen.
Hele kleine beetjes, het zet niet echt door dus doorlopend aan het druppelen. Nu ben ik anderhalve week naar de gynaecoloog geweest en heb een vaginale echo gehad en hij zag meteen dat er bij mij een poliep op de baarmoederhals zat, deze is verwijderd en meteen een uitstrijkje gemaakt.

Nu ben ik een dag of 2 bloedvrij geweest en vanaf vrijdag weer een soort spotting ik wordt er gek van. Morgen een belafspraak met de gynaecoloog over de uitslag en hoe het gaat ik ben bloednerveus. Wat misschien helemaal niet nodig is want vorig jaar was mijn uitstrijkje goed en over de poliep (ik zei meteen toch niks engs he?) vertelde hij dat hijzelf nog nooit een kwaadaardige was tegengekomen. Ik hoop dat dat bloeden nu eindelijk ook eens stopt pfff.
Ik zal zo blij zijn als ik van de menstruatie af ben.
Waardeloos die overgang. Sterkte!!!

Groetjes Thea

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » di 16 okt 2012 17:50

Hallo Thea,

ik word er ook vreselijk onzeker van. Ik weet dat poliepen op de baarmoedermond veel voorkomen en dat ze bijna altijd goedaardig zijn. Ik heb ook nog nooit van een kwaadaardige poliep op de baarmoedermond gehoord.

Poliepen zijn vaak de oorzaak van bloedverlies tussentijds of na gemeenschap. Mijn gynaecoloog zag geen poliep en geen vleesboom. Nu moet ik over 6 weken weer een echo of een hysteroscopie om in de baarmoeder te kijken. Word er vreselijk nerveus van. Denk steeds als het maar geen baarmoederhalskanker is.

Het vervelendste is dat ik de pil niet meer mag hebben omdat ik een longembolie heb gehad. De problemen zijn begonnen vorig jaar toen ik met de pil moest stoppen. Sinds dien is het een rommeltje.

Ik hoop Thea dat het bloedverlies bij jou nu weg gaat nu de poliep verwijderd is. Het kan wel een paar weken duren nadat hij is verwijderd omdat er dan toch een wondje zit.

Ik zal voor je duimen.

Anne

TheavdV
Berichten van TheavdV
Onderwerpen van TheavdV
Menopauzejaar:

Bericht door TheavdV » di 16 okt 2012 19:00

Hoi Anne,

Nee in principe weet ik dat ik mij veel te druk maak en heb ook gelezen dat baarmoederhalskanker 10 tot 15 jaar nodig heeft om zover te komen dus als je om de 5 jaar een uitstrijkje laat maken de kans dan heel erg klein is omdat je steeds wordt gecontroleerd. Maar toch je hoort ook van die nare dingen om je heen. Het is ook gewoon lastig om met maandverband om te lopen nu maar hopen dat we er snel vanaf zijn. :D

Groetjes Thea

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » di 16 okt 2012 20:00

Hallo Tea

Sinds ik met de overgang bezig ben maak ik me ook overal zorgen over,
Het is net of ik veel labieler ben, ik wou ook dat het bloeden weg bleef.

Loop ook steeds met inlegkruisje voor omdat er geen peil meer op te trekken is.
Steeds zit ik te kijken of ik weer bloedverlies heb. Nu al een paar dagen iets bruine afscheiding.
Ik moet nu bij houden wanneer ik dat heb.

Ik hoop ook dat het een keer ophoud.
En dat we weer wat meer in ons evenwicht komen.
Maar ik ben bang dat voor mij dit het begin nog maar is.

Jij ook heel veel sterkte.

Groetjes Anne

TheavdV
Berichten van TheavdV
Onderwerpen van TheavdV
Menopauzejaar:

Bericht door TheavdV » wo 17 okt 2012 09:16

Hoi Anne,

Ja dan duren 6 weken ook wel heel erg lang.
Ik kan ook heel slecht tegen de spanning ik wordt er stil van en functioneer niet lekker.
Het zal ook wel allemaal met hormonen te maken hebben maar toch pfff.
Maar zoals je leest op dit forum zijn we niet de enige en bij ons is het heel weinig. Nou meis sterkte, en ik zit in de zenuwen om de belafspraak straks met de gynaecoloog.

Groetjes Thea

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » wo 17 okt 2012 09:45

Hallo Thea

Wens jou ook heel veel sterkte met je bel afspraak.
Laat me even weten wat de gynaecoloog zei.
Denk dat het wel goed zit.

Sinds ik met de overgang bezig ben ken ik mezelf ook niet terug.
Ik wil ook het liefst met rust gelaten worden, mijn man zegt steeds dat ik me afzonder.
Het zal er allemaal wel bij horen.
Heel veel sterkte Thea.

Groetjes Anne

TheavdV
Berichten van TheavdV
Onderwerpen van TheavdV
Menopauzejaar:

Bericht door TheavdV » wo 17 okt 2012 16:27

Hallo dames

Vanmiddag de uitslag gekregen poliep was goed alleen mijn uitstrijkje week af en heb pap3a over een half jaar weer een uitstrijkje.

Ik vroeg al of dit van de poliep kon komen en hij vertelde dat dat zou kunnen. Bah een beetje teleurgesteld maar ben blij dat de poliep goed was.

Groetjes Thea

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » wo 17 okt 2012 18:40

Hallo Thea

Gelukkig dat de poliep goedaardig is.
Mijn schoonmoeder heeft toen ze in de vijftig was ook pap 3a gehad, ze moest ook na een half jaar terug komen en toen was het weer goed.
Ik weet dat poliepen soms ook het uitstrijkje beïnvloeden. Hoop dat het uitstrijkje over een half jaar weer normaal is.

Ik ben nu vandaag ongesteld geworden met flink wat buikpijn.
28 nov krijg ik een hysteroscopie, dan gaan ze als het nodig is ook poliepen of vleesbomen verwijderen mochten die er toch zitten.
Ook word er wat weefsel weg gehaald voor onderzoek.
Voor het onderzoek ben ik niet bang maar over de uitslag zit ik wel in.

Komt ook een beetje omdat er in mijn familie veel kanker voorkomt.
En ik hoort niets anders dan dat mensen kanker krijgen.
Ik weet dat ik positief moet blijven maar als ik dit soort klachten heb maak ik mij toch vaak naar, ook al weet ik dat het ook de overgang kan zijn die mijn hormonen uit balans kan brengen.

Jij ook heel veel sterkte thea
Het komt vast allemaal weer goed nu de poliep weg is,

Groetjes Anne

TheavdV
Berichten van TheavdV
Onderwerpen van TheavdV
Menopauzejaar:

Bericht door TheavdV » vr 19 okt 2012 11:37

Hoi Anne

Maak je ook niet te druk het kunnen zeker de hormonen zijn. Maar ik begrijp je onrust als geen ander.

Groetjes Thea

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » vr 19 okt 2012 11:38

Hallo dames

Nu weer vreselijk ongesteld na 5 weken. veel stolsels.
Zou blij zijn als het helemaal stopt.

groetjes Anne

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:

Bericht door Lia » vr 19 okt 2012 13:11

schreef:
di 16 okt 2012 14:18
Als het baarmoederslijmvlies zo dik blijft dan vind de vrouwenarts dat ik het weg moet laten halen.
Ik hoop dat dit niet nodig is.
Hallo Anne,

Wou gisteren nog schrijven: Er komen vast nog menstruaties als ik je berichten lees. En wie weet word je deze dagen flink ongesteld en wordt het slijmvlies gewoon op de natuurlijke manier afgestoten.
En zie daar..............

Lia

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » vr 19 okt 2012 14:48

Hallo Lia

Hoop dat het slijmvlies nu ik zo ongesteld ben een flink stuk slinkt, want zo,n balloningreep lijkt me ook niet zo geweldig.
Daar komt bij dat het soms maar tijdelijk helpt of helemaal niet, van die methode ga je ook wekenlang vloeien en daar zit ik ook niet meer op te wachten.

28 nov maar eens kijken hoe het eruit ziet met de coloscopie.
Het word onder plaatselijke verdoving gedaan.
Heb het nog nooit eerder gehad maar denk dat ze de verdoving wel weg kunnen laten want ik hoor dat het niet veel uithaalt en dat de pijn wel mee valt.

Als er poliepen of vleesbomen worden gevonden worden die ook verwijderd.
Denk niet dat ik die heb want op de echo zagen ze die niet.
We wachten maar af.

Groetjes Anne

Sylvia124
Berichten van Sylvia124
Onderwerpen van Sylvia124
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 57

Bericht door Sylvia124 » vr 19 okt 2012 19:53

Hallo,

Had de laatste maanden hele heftige menstruatie en ineens in juli kreeg ik ook tussendoor bloedverlies van een paar uur en twee maal ook na sex.
Bleek ik een poliep te hebben in de baarmoederhals, werd ontdekt tijdens uitstrijkje.

Is nu drie weken geleden verwijderd en het was een flinke van ruim 3 cm.
Heb maandag jl. de uitslag gehad en alles was goed gelukkig, alleen het uitstrijkje moet nog een keer gedaan worden want was niet te beoordelen door het bloed wat er bij zat.

Nu heb ik 3 september de laatste keer een menstruatie gehad
Nu sinds gister iets bloed je ziet het amper echt alleen wat druppels.
Dus ben heel benieuwd hoe verder?

Iemand ook ervaring op deze manier?

groet Sylvia

Anne333
Berichten van Anne333
Onderwerpen van Anne333
Menopauzejaar:

Bericht door Anne333 » za 20 okt 2012 07:51

Hallo Sylvia

Ik had ook soms dagen heel iets bloedverlies of bruine afscheiding, dit stopte dan ineens weer.
Ook krijg ik nu al dagen voor ik ongesteld word heel licht bloedverlies net of het niet goed door zet.

Ik sprak mijn buurvrouw en die had dit ook steeds, zij klungelt ook zo met de overgang.
Mijn schoonzus had dit een paar maand achter elkaar steeds iets bloedverlies.
Zij is toen gecuretteerd toen waren haar klachten over maar na een jaar begint het nu weer bij haar.

Groetjes Anne

Sylvia124
Berichten van Sylvia124
Onderwerpen van Sylvia124
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 57

Bericht door Sylvia124 » ma 22 okt 2012 20:30

Dank je Anne voor je antwoord

Het is bij mij nog een dag of twee geweest iets bloed soms alleen wat bruinige afscheiding en nu niets meer.
Nou ik wacht het wel af wat er gaat volgen

Groet Sylvia

Madeliefje
Berichten van Madeliefje
Onderwerpen van Madeliefje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madeliefje » do 15 nov 2012 12:28

Hallo Anne,

Ik ben nieuw op dit forum en kwam jouw berichtje tegen, zeer herkenbaar. Ik heb al jaren last van tussentijdse -, contactbloedingen en pijn. Allerlei onderzoeken gehad, vleesboom, verschillende cystes, tussendoor CIN 1 gehad, bij het laatste onderzoek was mijn slijmvlies dun, dus daar geen raakvlak.

3 weken geleden zou ik de ballontherapie ondergaan, aangezien ik ziek was en koorts had is deze operatie verzet. Sinds 7 weken dus ziek wat gepaard gaat met koorts en opvliegers/warmteaanvallen. Bloedonderzoek gehad en ik schijn qua hormonen duidelijk in de overgang te zitten. Ik ben in de periode voor de voorgenomen operatie nooit onderzocht op hormonen.

De medische wereld dacht dus niet aan de overgang, al heb dit wel verschillende keren gevraagd. Mijn menstruatie was en is nog steeds regelmatig. De bloeduitslag en opvliegers sinds 7 weken zeggen waarschijnlijk toch iets anders.

Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes,
Madelief

Margot10
Berichten van Margot10
Onderwerpen van Margot10
Menopauzejaar:

Bericht door Margot10 » zo 06 jan 2013 20:03

Hallo,

ik ben 54 jaar en heb menstruaties, die soms heel heftig zijn. Ook heb ik na seks een dag later erge buikpijn met licht roze bloedverlies. Herkent iemand dit? Ik ben volgens mij in de overgang.

Margot

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht