Rugpijn die in de dag afneemt

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Saranna
Berichten van Saranna
Onderwerpen van Saranna
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Rugpijn die in de dag afneemt

Bericht door Saranna » ma 31 mei 2004 22:55

Hallo allemaal,

Heb sinds begin dit jaar steeds langer durende menstruaties met steeds kortere tussenpozen. Nu kreeg ik de laatste keer als ik opstond rugpijn!!!

Dus in bed voelde ik nog niets maar toen ik opstond was het net alsof het er in zakte, naar mate de dag dan vorderde werd het beter en 's avonds voelde ik niets meer. Naarmate mijn menstruatie minder erg wordt is de pijn 's ochtends ook iedere dag iets minder.

Mijn huisarts dacht eerst dat het van mijn vleesbomen kwamen maar na onderzoek kan hij niets vinden dus ik ga nog een keer een echo laten maken.

Mijn vraag is herkennen jullie dit?
Mijn bekken is nu en dan ook instabieler als ik menstrueer,

Saranna

Saranna
Berichten van Saranna
Onderwerpen van Saranna
Menopauzejaar:

Re: Rugpijn die in de dag afneemt

Bericht door Saranna » wo 02 jun 2004 09:29

Hallo dames

Ik heb inmiddels van de huisarts de pil gekregen en slik deze nu bijna een week. Kan het dat daardoor mijn neerslachtige gevoelens, mijn hartoverslagen en mijn globekeel erger worden?

Saranna

EvelienE
Berichten van EvelienE
Onderwerpen van EvelienE
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door EvelienE » wo 02 jun 2004 09:57

Hallo Saranna

Wat bedoel je met globekeel?
Ook een soort van kloppingen?

groetjes Evelien

Saranna
Berichten van Saranna
Onderwerpen van Saranna
Menopauzejaar:

Bericht door Saranna » wo 02 jun 2004 12:42

Hoi Evelien,

Een globe keel is een keel die aanvoelt alsof er een dikke bal in zit, het geeft een benauwd gevoel, maar je kan gewoon ademen.
Ik heb gemerkt dat een flinke huilpartij ook vaak helpt hierbij en dan komt het gezegde 'een brok in je keel 'wel weer uit!

Maar ik voel bij de extra systole, de hartoverslag ook altijd mijn hart kloppenin mijn keel.

Saranna

EvelienE
Berichten van EvelienE
Onderwerpen van EvelienE
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door EvelienE » wo 02 jun 2004 21:49

Hoi Saranna

Nu je het beschrijft weet ik het eigenlijk ook wel, wat stom van me.
Ik ben geen dokter maar ze hebben mij geleerd dat als je weer zo,n globekeel heb zoals je zegt, je moet proberen om het dan naar beneden te krijgen.
Het zijn emoties die vanuit je buik naar boven komen en vandaar die brok in de keel (emoties) :shock:

En met je ademhaling aan je voeten denken, kun je het redelijk naar beneden laten zakken en voelt je keel ook weer iets beter aan.
Ben er zelf ook druk mee aan het oefenen
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Evelien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht