Regelmatig klein beetje bloedverlies

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Pauline
Berichten van Pauline
Onderwerpen van Pauline
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 61

Regelmatig klein beetje bloedverlies

Bericht door Pauline » ma 27 feb 2012 22:04

Hallo,

Mijn laatste menstruatie is zo'n 1 1/2 jaar geleden geweest, maar de laatste drie maanden heb ik steeds een klein beetje bloedverlies. Soms is het voor twee dagen en dan een week niet en dan weer drie dagen wel bloedverlies/bruine afscheiding.

Ik ben naar de huisarts geweest, heb een echo laten maken en die was goed.

Toch blijf ik me onzeker voelen want ik heb nu al 10 dagen elke dag een klein beetje bruine afscheiding en daarbij soms een druppel helder rood bloed.

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

Pauline

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd nu: 66

Re: Regelmatig klein beetje bloedverlies

Bericht door Pien » wo 29 feb 2012 15:30

Hallo Pauline,

Hier een lotgenoot. Heb al bijna 3 jaar geen menstruatie meer, maar heb wel regelmatig rose/bruine afscheiding of soms licht bloedverlies.
Ben hiervoor al twee maal binnenstebuiten gekeerd, maar alles is goed. Heb wel vleesbomen.
Ik dacht dat het de laatste tijd iets minder werd, maar had pas weer een paar dagen afscheiding en het rare is meestal alleen 's avonds en dan om de andere dag. Ik voelde het de laatste keer al aankomen, buikkramp, duizelig, niet vooruit te branden enz.
Nu weer rugpijn, al darmonderzoek gehad, CT scan. Alles goed mevr., maar het is geen overgang. Nou, echt wel.
Maak je er maar niet te druk over, het zal best wel een keer overgaan.
Veel sterkte.

Gr. Pien

Pauline
Berichten van Pauline
Onderwerpen van Pauline
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 61

Bericht door Pauline » wo 29 feb 2012 20:27

Hoi Pien,

Dank je wel voor je reactie.
Het is prettig om van iemand anders te lezen, die dit herkent en ook heeft. En dat de dokter zegt dat het dus blijkbaar voor kan komen en dat het niet iets ernstigs is. Dat stelt me wel gerust.

Denkt de dokter dat het bloedverlies door de vleesbomen komt? En ben je weleens aan die vleesbomen geholpen? Is trouwens een vleesboom hetzelfde als een poliep?
Mijn arts heeft weleens een poliep bij mij weggehaald.

Groetjes,
Pauline

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » wo 29 feb 2012 22:55

Ha Pauline,

Nee, ik ben er nooit aan geholpen, heb jaren heel zware menstruaties gehad. Ik was toentertijd aan een internist voor mn schidklier en toen kwam bij bloedonderzoek een laag HB uit.
Ik vertelde toen van die zware menstruaties en hij zei, o dat gaat vanzelf stoppen straks in de overgang en gaf me staalpillen.
Nou, die overgang heeft toen nog jaren op zich laten wachten maar met die pillen hield ik de boel op pijl. Eerst heb ik 4 mnd overgeslagen, toen 11 en toen bleef het rommelen.
Na een kuurtje stopte het om daarna na 4 mnd te gaan druppelen en dat doet het nog steeds. Is geen verklaring voor.
De hormonen zijn nog steeds niet uitgewerkt.
Maar ik wacht het nu maar af. Het zal eens wel overgaan.
We willen denk ik niet ""oud"" worden.

Gr. Pien.

Attje60
Berichten van Attje60
Onderwerpen van Attje60
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 67

Bericht door Attje60 » ma 09 apr 2012 13:45

Hallo,

Ik ben 60 jaar en nog altijd een beetje aan het rommelen, dan drie maanden niet dan af en toe een beetje vele uitstrijkjes gehad vaak goed en doe elk half jaar een hpv uitstrijkje ook goed. Jaren geleden een vleesboompje ontdekt maar is niet weggehaald. Mijn moeder is 88 jaar geworden en is tot haar 62 aan het rommelen geweest. Ik kom uit een familie die altijd erg ongesteld is. Daarom denkt de huisarts dat het erfelijk is. Heb vaak blaasontsteking en krijg daar kuren voor. Verder voel ik me goed, ik denk dat het vanzelf overgaat

Ik hoop dat ik jullie een beetje gerust gesteld heb, maar ik ben ook blij dat er een 60 jarige bij is, ik dacht altijd dat ik de enige was.

groet,
Amber

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Rina50 » ma 09 apr 2012 15:52

Hallo Amber,

Ik ben 54 en menstrueer ook nog steeds.
Mijn tante tot haar 57e
Ook ik heb vaak een blaasontsteking, nu ook weer.
Maar ben toch blij te lezen dat er ook zestigers zijn, die nog bloed verliezen, want ik vind mezelf al aardig aan de leeftijd om er nu maar eens mee te stoppen, maar ja Moeder Natuur beslist.
Komt ook dat de dames om mij heen achter in de 40 zijn en al klaar zijn.

Rina50

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:

Bericht door Peetrie54 » za 28 apr 2012 20:33

Hoi Pien

mag ik jou iets vragen over de vleesbomen. Ik heb ze ook. Ik weet het nu sinds een jaar of drie. Had lang zeer zware menstruaties en werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Heb een hormonenkuur gehad, om de overgang te forceren, maar daarna begonnen de menstruaties weer.

Nu ben ik er hopelijk eindelijk vanaf. Maar word jij nog gecontroleerd voor je vleesbomen? Mijn gyn. vindt dat niet nodig. Ben in de zomer voor het laatst geweest. Soms maak ik me er toch wel zorgen om. Ben benieuwd naar je antwoord,

groet, Peetrie

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » za 28 apr 2012 22:43

Ha Peetrie

Zie net je vraag.
Nee, ben daar niet speciaal voor onder controle. Vorig jaar maart voor het laatst bij de gyn. geweest. Ze had het toen wel over terugkomen, maar omdat alles voor de 2e keer goed was vond ik het welletjes. Het rommelt overigens nog steeds. Net weer flink roze afscheiding. Begin van de week een avond buikpijn en jawel hoor, dan komt er weer iets. En het gekke is dat ik het alleen maar s.avonds heb. Het word wel minder, zo 1 of 2 keer in de mnd. Je zou het een heel lichte menstr. kunnen noemen. Wel flinke opvliegers. Maar die vleesbomen verdwijnen vanzelf zegt men. We houden moed,eens stopt het.

Gr Pien

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:

Bericht door Peetrie54 » zo 29 apr 2012 11:24

Bedankt voor je reactie, Pien

Ja. die vleesbomen moeten vanzelf verdwijnen. Bij de laatste echo kon ik zien dat er kleiner wordt en langzaam verkalkt, dan zie je een wit randje eromheen. De andere was nog vrij fors, 7 cm doorsnee. Ik vind mijn buik soms wel erg opgezet, ook als 's ochtends als ik nog niets gegeten heb. Ik denk erover om toch 1x per jaar naar de gynaecoloog te gaan voor controle. Kan geen kwaad en dan weet ik ook of ze echt verdwijnen.

groetjes,
Peetrie

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » ma 07 okt 2013 16:43

Hallo Dames.

Hier ben ik weer eens.
Ik heb al 4 jaar geen menstruatie meer, maar nog altijd rommelt het.

in het begin vaak elke dag, later 1 of 2 keer in een maand en nu het laatste jaar 1keer, net een hele lichte mentruatie, was vaak niet meer dan wat bruin/rose afscheiding.
Sinds juni was het ineens over maar had ik wel last van veel waterige afscheiding.
Medicijnen gehad tegen schimmelinfectie maar er veranderde weinig. Wordt er alleen kotsmisselijk van.

Vrijdagavond ineens buikkrampen en jawel hoor weer rose afscheiding, ging rillen en 's nachts koorts. Daarna 1 dag beroerd en een griepgevoerl en dan is het weer over.
Heb dit in de beginfase van de overgang om de 3 mnd. gehad, maar nu was het al zeker 2 jaar geleden. Ben voor deze klacht al 2 keer binnenstebuiten gekeerd, maar behalve vleesbomen geen bijzondere dingen.
Heb maar weer een afstraak bij de HA gemaakt, ik weet het ook niet meer.
Had de laatste tijd wel een angstig gevoel en weer meer opvliegers.
Zijn er meer dames die deze klachten hebben?

Gr. Pien

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » ma 24 mar 2014 09:43

Goedemorgen Dames,

Hier ben ik weer eens. Heb de vorige keer geen reaktie gehad, maar mn verhaal gaat verder. Ben in okt.2013 weer bij de gyn. geweest. Weer binnenste buiten gekeerd, alles goed. Maar Mevr.,u bent noch nooit een vol jaar bloedloos geweest, dus is de mentruatie nog nooit echt opgehouden. Ja, van die kant had ik het nog nooit bekeken. Ik heb al bijna 5 jaar geen echte flinke mentruatie gehad, maar het is wel altijd blijven rommelen zo 1 keer in de maand. Nu sinds okt. niets meer gezien, wel veel waterige afscheiding, maar ik dacht van t'voorjaar zal er wel weer wat komen en jawel hoor voelde het al een paar weken aankomen, gisteren weer bruin/roze afscheiding. Toch om moedeloos van te worden.
Als ik weer echt bloed zag moest ik weer terugkomen. Ben nu 62 jaar, zijn er nog meer van die volhouders? Ik zou het liefst de natuur zn gang willen laten gaan, want al die onderzoeken zijn ook geen pretje. Ze hadden het de vorige keer al over een kijkoperatie, maar die boot heb ik nog even afgehouden.
Maar misschien zijn er nog meer?

Pien

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 22 jun 2014 18:27

Hoi Pien,

Ik ben nu 56 en een half en blijf rommelen.
1x 3 mnd niets, maar nu is het weer kassa hoor, het zet niet echt door, elke dag een beetje oud bloed en dan ineens weer een golfje vers bloed, ook ik weet het niet meer.
Balen!!!
10 kg gegroeid, en moe en vaak hoofdpijn.
Ik kijk het nog even aan en dan maar weer eens een echo!

Groetjes Rina50

Pien
Berichten van Pien
Onderwerpen van Pien

Bericht door Pien » ma 23 jun 2014 09:58

Hoi Rina,

Nou bij mij is het ook nog steeds rommelen. Heb 6 weken geleden een kijkoperatie gehad, omdat ze het op de echo moeilijk konden zien. Er is een klein poliepje weggehaald maar verder was er niets verontrustends te zien. Er is ook bloedonderzoek gedaan naar de hormonen en wat blijkt, ze zijn nog steeds niet uitgewerkt!!! en dat op mn 62e. Dat zal ook wel de oorzaak zijn van het geringe bloedverlies en de verdere klachten.
Het is iedere keer weer wat anders. Maar zolang je nog geen jaar bloedloos geweest ben, zit je nog steeds niet in de menopauze is mij verteld.
Verder veel sterkte met alles, ik weet hoe onzeker je je voelt.

Gr.Pien.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » ma 23 jun 2014 21:38

Hoi Pien,

Leuk dat je reageerde,
Soms vraag ik mij af of er niet nog 5 jaar een mirenaspiraal in kan.
Of zijn we daar nu te oud voor?
6 jaar geleden ging ik er 1 halen bij de gyn. maar kwam naar buiten met hormonen!!!!
Heel naif als ik was gewoon geslikt, doodziek van geworden, en na 2 weken mee gestopt.
Dus toen besloten om de natuur maar op zijn beloop te laten gaan, maar is dus ook niet alles.
Mijn geduld raakt op!

Rina50

Adria
Berichten van Adria
Onderwerpen van Adria
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 58

Bericht door Adria » zo 09 jul 2017 15:41

Hallo

Ik herken dit helemaal. Nadat ik ongeveer 1 jaar geen menstruatie heb gehad nu sinds drie maanden veel last van afscheiding (soms wit, dan geel, lichtroze of donkerbruin) en af en toe licht bloedverlies (helderrood).
Soms een dag of 3 niet en dan begint het weer van voren af aan.
De laatste paar dagen ook zeurende pijn onder in buik (achter schaambeen).
Ik vraag me af of het normaal is dat dit zo lang duurt. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben?

Adri

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht