Al 10 dagen ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Marjan1966
Berichten van Marjan1966
Onderwerpen van Marjan1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Al 10 dagen ongesteld

Bericht door Marjan1966 » za 16 jul 2011 11:40

Hallo allemaal,

Volgens mij ben ik aan het rommelen en met de overgang bezig.
Mijn menstruatie zijn steeds korter aan het worden. en dan weer 5 dagen overtijd.
Ik ben 45 jaar.
Nu heb ik het volgende ik ben al 10 dagen ongesteld en ik maak mij hier toch zorgen over.
Ook vage buikklachten en rugpijn onder in de rug.
Aan de andere kant denk ik, misschien verschijnselen van de overgang?

Wie herkent dit zo lang ongesteld zijn.
Nu hoop ik natuurlijk dat er heel veel vrouwen dit herkennen? ;-)

groetjes Marjan

Jazz
Berichten van Jazz
Onderwerpen van Jazz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Al 10 dagen ongesteld

Bericht door Jazz » za 16 jul 2011 13:33

Hoi Marjan,

Ik herken dat zeker! Ben daar zelf ook en topic over begonnen. Lees maar onder: lang bloedverlies.

Groetjes, Jazz

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » za 16 jul 2011 14:57

Hallo Marjan,

Bij mij is het sinds anderhalf jaar gestopt, maar toen ik nog menstrueerde heb ik periodes gehad dat ik enorm lang ongesteld was. Soms zelfs wel zes weken aan een stuk en heel heftig. Dus ja heel herkenbaar.

Stetkte,
Desi

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » za 16 jul 2011 18:50

Hallo Marjan,

Dit is een van de varianten die mogelijk zijn rond de overgang.
Ikzelf ben in januari gestopt met de pil en toen kreeg ik een menstruatie die niets voorstelde maar wel 3 weken duurde. Daarna was het 16 weken over, weer 2 weken een niets voorstellende menstruatie en nu na 2,5 week weer ongesteld maar dit keer gepaard gaand met veel bloedverlies, hevige buipijn en pijn onder in de rug.
Het kan in deze fase volgens mij echt alle kanten op!
Sterkte, ik hoop dat het snel over is nu,

gr. Cornelie

Marjan1966
Berichten van Marjan1966
Onderwerpen van Marjan1966
Menopauzejaar:

Bericht door Marjan1966 » zo 17 jul 2011 00:00

allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ben voor het eerst op vakantie in het buitenland, 3 dagen van te voren ongesteld en ik dacht nou ja het is wel te vroeg, maar ben ik er mooi vanaf.
Niet dus.

Maar hebben jullie het wel eens laten onderzoeken, wat het is, waarom weet je zeker dat dit bij overgang hoort en niet bijv. iets met kanker waar ik als hypochonder last van heb.

nogmaals thanks voor jullie reacties
Marjan

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » zo 17 jul 2011 00:30

Hallo Marjan,

Ja, ik heb het laten onderzoeken en eenmaal bleek dat ik poliepen had (was onschuldig overigens). Die zijn toen wel verwijderd, maar dat heeft maar even geholpen. Bij mij was het echt van de overgang en het schijnt nogal vaak voor te komen (kun je hier ook lezen).
Maar als jij je zorgen maakt, zou ik je gewoon laten onderzoeken. Niets zo erg als onzekerheid en ongerustheid. De overgang brengt al genoeg spanning en onzekerheid zonder de angst om wat te mankeren.

Sterkte!
Desi

Vlinder45
Berichten van Vlinder45
Onderwerpen van Vlinder45
Menopauzejaar:

Bericht door Vlinder45 » vr 17 feb 2012 15:38

Hallo Marjan,

Heb hetzelfde net meegemaakt. Oktober vorig jaar heb ik een menstruatie overgeslagen, dacht zwanger te zijn :o . Zou een wondertje zijn omdat mijn man gesteriliseerd is. In november gewone menstruatie gehad, december ook.
Maar deze maand begon zo raar, een klein beetje donker bloed de eerste dagen en vervolgens 8 dagen last gehad van hevige bloeding. Gebruikte overdag maandverband voor 's nachts.

Sinds gisteren heb ik dat maandverband even niet meer nodig, gelukkig!
Hoop dit niet vaak mee te maken. Maar heb ook het idee dat de overgang zich niet laat voorspellen. Ook aan mijn moeder kan ik het niet vragen. Zij heeft op 42 jarig leeftijd de baarmoeder moeten laten verwijderen.
Ik vind derhalve dit forum heel fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en eens lekker tegen lotgenoten te "klagen".

Groet, Francien

Cstroo
Berichten van Cstroo
Onderwerpen van Cstroo
Menopauzejaar:

Bericht door Cstroo » di 06 mar 2012 15:57

Hallo dames,

wat een hoop herkenning op deze website! Nooit gedacht dat ik nog eens op een forum zou schrijven maar ik zie zoveel dingen terug dat ik het toch nuttig vindt om mijn ervaringen met nieuwkomers te delen zodat ook zij zich herkennen.

Ik ben 49 jaar en gebruik al 25 jaar geen pil meer. Precies elke 23 dagen start menstruatie volgens vast patroon met vaste (kleine) lichamelijke kenmerken (ballonborsten week van te voren bijvoorbeeld). Menstruatie werd laatste half jaar steeds iets minder en 8 weken geleden laatste "normale" keer. Wel kreeg ik de ballonborsten maar op dag 23 geen normaal vloeien maar heel veel geelachtige stroperige afscheiding die een week aanhield. Hierna begon de lol: dag dikke klonten bruinig bloed, dag niets, dag roze, 4 dagen niets, dag beetje bruin, 3 dagen niets, dag dikke klonten, 5 dagen "normale" menstruatie enz enz enz. Dit duurt nu ca 4 weken. Ik dacht: "hmm zou ik soms in de overgang zijn" en vond op internet deze site met heel veel dames met precies dezelfde symptomen.

Nu weet ik tenminste ook waar die rare rode vlekken onder mijn borsten vandaan komen en waarom ik in een jaar tijd 3 kilo ben aangekomen (wat een buik!!) terwijl ik vanaf mijn 20e rond de 59 kg heb gewogen zonder er iets voor te hoeven doen...

Tja, ik maak me er maar niet druk om en zie het als een nieuwe fase waar je toch niet omheen kunt.

Groet Corina

Guppie
Berichten van Guppie
Onderwerpen van Guppie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Guppie » wo 07 mar 2012 12:30

hoi Marjan,

Het kan nog wel langer duren dan 10 dagen hoor. Ik was altijd regelmatig en ineens 3 weken lang ongesteld. Mega veel bloedverlies... toen effe wat minder en ineens met hele stolsels erbij. Ik dacht: 'opruiming van de baarmoeder' maar ben het daarna weer gewoon geworden. En weer met een normale regelmaat. In die 3 weken met stolsels kon ik niet eens kuchen of de tampon schoot vol, binnen een kwartier. Om kierewiet van te worden.
Huisarts zei dat als ik dit vaker zou hebben er dan wel even naar gekeken moest worden.
Maar het neemt gewoon weer af.

Succes, al valt het af en toe niet mee.

Guppie

Monique68
Berichten van Monique68
Onderwerpen van Monique68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Monique68 » za 21 jul 2012 18:37

Hallo

Net voor mijn vakantie was ik ongesteld gelukkig dacht ik net voor mijn vakantie ben ik er van af. En kan lekker genieten van onze vakantie, maar niks was waar 22 dagen daarna was ik het weer. Ik ben het toen 10 dagen achter elkaar geweest. Ik word in oktober 44 jaar. Ik zelf kan geen eigen kinderen krijgen, en slik daardoor ook al JAREN geen pil. Kan het zijn dat ik in de overgang begin te komen?

Ik ben wel mama van 2 prachtige Chinese Meiden.
Monique

Esmee
Berichten van Esmee
Onderwerpen van Esmee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Esmee » za 21 jul 2012 20:50

Hoi

Ik slik al sinds mijn 35e jaar geen pil meer en toen is ook het onregelmatige begonnen en bedacht me doordat vriendinnen die wel de pil slikken je niet met elkaar kunt vergelijken of je al in de overgang zit. Ik ben 45 jaar en momenteel al 2 maanden aan het rommelen, een beetje ongesteld, paar dagen weg en dan weer terug met als laatste anderhalve week nu hevig vloeien. Het maakt me onzeker. Ik had tabletten (had ook last van nachtelijke opvliegers ) waar o.a. rode klaver (fyto-hormonen) in zit en die schijnen te kunnen veroorzaken dat je langdurig gaat bloeden, subiet mee gestopt en nu een ijzer drankje.

Het mooie weer komt er aan en ik wil er wel weer eens van af wezen, ik hoop dat hier ergens te lezen en al lezende kom ik erachter dat het zo verschillend is maar dat de meeste klachten wel herkenbaar zijn

groetjes Esmee

Monique68
Berichten van Monique68
Onderwerpen van Monique68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Monique68 » di 24 jul 2012 11:33

Hallo.

Ik was er 3 dagen vanaf en nu vanmorgen ja wel hoor weer ongesteld.
Ik baal met dit mooie weer het weer te zijn.
Net toch maar een afspraak gemaakt met de huisarts.
Assistente vond dit toch beter. Morgen vroeg om half 12 mag ik komen.

groetjes Monique

Soy
Berichten van Soy
Onderwerpen van Soy
Menopauzejaar:

Bericht door Soy » do 07 feb 2013 10:49

Hallo,

Ik had het 3 keer in de 6 weken....en heftig! Laatste keer duurde het ook nog eens 11 dagen. Voel nu alweer voor-verschijnselen.....
Van mij mag het gewoon stoppen :oops:

gr.Sonja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht