Tussentijdse bloeding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jeltje
Berichten van Jeltje
Onderwerpen van Jeltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Tussentijdse bloeding

Bericht door Jeltje » wo 15 jun 2011 17:09

Hallo dames,

Ik ben 40 jaar en altijd normaal gemenstrueerd, weliswaar met klonters. Ook wel klachten waar artsen ook niet veel van konden maken. Opgeblazen buik, middenpijn, vage PMS klachten, steekjes en lang ongesteldheidsgevoel na de eisprong.
Toch keurig ongesteld om de 28 dagen, 4-5 dagen.
Beginnend en eindigend met iets bruinverlies.
Nu had ik 14 dagen na mijn laatste menstruatie ineens een korte bloeding, 2 dagen achter elkaar.
Omdat ik toch voor het bevolkingsonderzoek moest meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Uitstrijkje gemaakt. En nu afwachten, kan wel 2 tot 3 weken duren. Huisarts was niet verontrust, komt vaker voor en wellicht toch een begin van de overgang zei ze. Het is wel wat vroeg de overgang, maar als ik de test doe geeft die wel aan dat mijn klachten met de overgang te maken kunnen hebben. Mijn zus is ook ws. in de overgang en die is een jaar jonger dan ik en heeft ook vleesbomen.

Ik ben de hele dag maar aan het piekeren...stel dat het uitstrijkje niet goed is. Waar komt die tussentijdse bloeding toch vandaan. Internet is ook niet goed merk ik, de meest vervelende verhalen lees je over kanker. Ik maak mij er echt gek door maar kan het niet stoppen en echt heel hypochondrisch bang voor de uitslag, ben echt een hypochonder op dat gebied. Ben zelf verpleegkundige, ook gewerkt op een gynaecologische afdeling en weet wat er goed mis kan zijn aan je geslachtsorganen.

Moet dit toch ergens kwijt.

Jeltje

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Tussentijdse bloeding

Bericht door Charamber » wo 15 jun 2011 17:49

Hallo

Probeer rustig te blijven Jeltje, ik snap je spanning hoor.
Een verandering wil niet per definitie zeggen dat er meteen iets aan de hand is hoor. Je hebt alles keurig gedaan, en inderdaad nu is het afwachten, en dat wachten is super frustrerend. Ik zelf heb ooit een afwijkende uitslag gehad, maar nooit tussendoor gebloed of wat dan ook toen hoor. Zomaar vanuit het niets, toen ik raar begon met mijn menstruatie was ik eigenlijk gewoon in de premenopauze. Mijn verkeerde uitslag is overigens uiteindelijk weer een hele goede geworden en is inmiddels al tien jaar weer goed.

Groet van Willemien

Snoes
Berichten van Snoes
Onderwerpen van Snoes
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Snoes » do 16 jun 2011 12:55

Hallo,

Wat vervelend he zo lang wachten ik duim dat alles oke is en de kans dat het oke is is denk ik best groot want wellicht was het een spotting [doorbraakbloeding]. uiteraard ben ik geen arts en het is goed dat je het uitstrijkje hebt gedaan want beter 10 x voor niks dan 1 x mis.

Ik heb ook een keer een uitstrijkje gehad die niet helemaal oke was geen bloedingen wel bruine afscheiding heel lang. Ik moest toen een jaar later weer een uitstrijkje laten maken en alles was prima.

Sterkte en probeer wat afleiding te zoeken.

Marianne

Marel
Berichten van Marel
Onderwerpen van Marel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marel » do 16 jun 2011 14:06

Hallo dames

Ik heb altijd bruin aan het einde van m'n ongesteldheid. Laatst een uitstrijkje gehad want het was weer 5 jaar geleden en alles was goed. Maar ik snap je spanning hoor, maar iedereen heeft wel eens een tussentijdse bloeding. Als je stress hebt kan je hele cyclus zelfs ontregeld raken. Ik hoop dat je wat sneller bericht krijgt en dat alles goed is. :D

Marel

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Sosolala » vr 17 jun 2011 08:22

Hoi Jeltje, (en de anderen)

Je hebt gedaan wat je nu kon doen en nu is het afwachten.
Wat betreft je menstruatie, denk wat hier ook al geschreven is. iedereen heeft wel eens een tussentijdse bloeding en donker is niet altijd slecht. Zeker niet als je het altijd hebt denk ik dan, dan hoort dat bij jou. En ja jong ben je wel, maar lees hier maar eens goed, je bent niet de jongste.

Ook ik ben geen arts, alleen een ervaringsdeskundige. We kunnen je geen uitsluitsel geven, alleen ondersteunen.
Probeer rustig te blijven.
Sterkte

Linda

Jeltje
Berichten van Jeltje
Onderwerpen van Jeltje
Menopauzejaar:

Bericht door Jeltje » vr 17 jun 2011 17:41

Hallo dames

Bedankt voor de antwoorden. Heb nog steeds geen uitslag, vanmiddag de huisarts gebeld omdat ik van collega's hoorde dat een uitslag soms wel eens eerder komt. Niet dus...zo'n jong grietje van een huisarts-assistente aan de telefoon die zich totaal niet in kan leven. Ga mij echt oriënteren naar een andere huisarts waarin je minder wordt afgescheept met een assistente van nog geen 20 jaar.... :evil: Tegenwoordig laten die huisartsen alles over aan die jonge grietjes, waar blijft de kwaliteit van gezondheidszorg! :roll:

Jeltje

Jeltje
Berichten van Jeltje
Onderwerpen van Jeltje
Menopauzejaar:

Bericht door Jeltje » do 29 dec 2011 12:33

Hallo dames

Ik menstrueer altijd 4 dagen, daarna 1 of 2 dagen iets nadruppelen en dan is het over. Menstrueer nog wel gemiddeld iedere maand om de 28 - 30 dagen. De laatste jaren is de menstruatie wel minder geworden. Minder pijnklachten ook minder pijnklachten bij de eisprong (die voor mij normaal waren, al vanaf mijn 20e) Meer stolselvorming de laatste jaren. Halfjaar terug ineens een tussentijdse bloeding gehad en in juni ook medisch/gynaecologisch onderzocht op mijn aandringen. Niets uitgekomen. Hooguit een vleesboompje wat de reden zou kunnen zijn. Daarna 6 weken geen menstruatie gehad. Daarna weer een normale menstruatiecyclus hoewel minder zwaar dan ik gewend was. (meer stolselvorming) Gynaecoloog zei hormonale verstoring.

Nu druppel ik 1 of 2 x per dag nog iets na terwijl mijn menstruatie al 4 dagen geleden is gestopt. Aangezien mijn huisarts mij een beetje een hypochonder vind wil ik er niet meer naar toe. Toch maak ik mij ongerust. Ben toch veel te jong voor nu al de overgang? Toch scoor ik op de test van deze site hoog en geeft die aan overgang. Wat zou het kunnen zijn? Zou het inderdaad een vleesboompje kunnen zijn, hebben andere vrouwen ook zulke klachten gehad en kan het wel degelijk de overgang zijn?

Mijn echtgenoot die zelf bedrijfsarts is vind dat ik mij geen zorgen hoef te maken... maar die wordt ook gek van mijn gepieker. Je bent uitgebreid onderzocht en rond je 40e doen hormonen gekke dingen zegt hij en denkt dat de overgang al bij veel vrouwen vanaf de 40 al sluimerend begin met zulke dingen. Die wil er ook niets meer over horen... :cry:

Wie herkent iets in mijn menstruatieklachten.

Heb verder geen buikpijnklachten. Wel heel licht een ongesteldheidsgevoel en soms wat opgeblazen gevoel. (terwijl ik niet ongesteld ben en ook echt niet zwanger) Ben er echt depri van en wordt bang van mijn eigen lijf. Ik raak altijd zo ontregeld als mijn lichaam niet doet wat gewoon is... Normaliter ben ik altijd erg opgewekt... halfjaar terug gaven deze klachten mij ook een periode van gepieker en neerslachtigheid.

Jeltje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht