51 En nog steeds regelmatige menstruatie.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Amarna
Berichten van Amarna
Onderwerpen van Amarna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

51 En nog steeds regelmatige menstruatie.

Bericht door Amarna » do 12 aug 2010 15:03

Hallo dames

Ik ben 51 jaar en heb nog steeds een regelmatige cyclus. Iedere 25 a 28 dagen, altijd al zo geweest.
De menstruatie zelf is wel veranderd. Heviger maar korter. Met minder menstruatiepijn dan voorheen.
Ca 2 dagen hevige bloedingen, vaak ieder half uur verschonen. Op die dagen durf ik geen sociale activiteiten te ondernemen. Geen koorrepetitie/uitvoering, geen theater/bioscoopbezoek, familiebezoek enz. Werken daarentegen gaat prima, daar zijn 2 wc's onder handbereik. Na die twee hevige dagen stelt het bloeden gelukkig niet veel meer voor.
Voor de rest geen overgangsklachten als opvliegers, nachtzweten. Alleen snel ontroerd, zo'n huilerig gevoel, dat ik altijd al gehad heb vlak voor de menstruatie, maar nu veel vaker.

Ik vraag me af hoe lang ik nog blijf menstrueren. Misschien is wel zeuren, hoor, maar ik ben het zo langzamerhand spuugzat dat ik me op die dagen moet beperken en alleen met een tas vol plak- en stopmiddelen op pad kan.

Zijn er nog meer dames die nog op deze leeftijd nog zo'n regelmatige cyclus hebben ?

Amarna

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: 51 En nog steeds regelmatige menstruatie.

Bericht door Marie » do 12 aug 2010 19:01

Hallo,

Ik weet dit alleen van mijn oudere zussen ....... een van mijn zussen menstrueerde nog regelmatig toen ze rond 55 was.
Ik geloof dat ze er nu echt helemaal vanaf is.

Groetjes,
Marie

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 60

Bericht door Merel2 » ma 16 aug 2010 05:08

Hallo,

Alles wat je hier boven schrijft van de menstruaties heb ik ook gehad.
Ik was zeker wel een jaar of 7 jonger. Ook ik had in die tijd weinig overgangsklachten.
Beetje opvliegers enz.
Toen mijn menstruaties echt een paar maand weg bleven, kwamen er meer klachten.
Deze periode heeft wel een paar jaar geduurd. Nu heb ik nog eens in de 10 a 11 maand een
lichte bloeding (bijna niets meer). Met weinig tot geen klachten meer.
Ik heb veel vaker gelezen dat je op deze leeftijd nog regelmatig een menstruatie kunt
krijgen. Het stoppen van de menstruatie heeft niets met leeftijd te maken.
De 'een is er met 48 jaar eraf en de andere met 55 jaar. Is per vrouw verschillend, net zo
als overgangsklachten ook verschillend per vrouw kunnen zijn.

groeten Merel

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rina50 » wo 01 sep 2010 19:46

Hallo,

Ik word in Februari 53 jaar.
Ik menstrueer nog steeds regelmatig.
Wel een jaartje of zo het elke 3 weken gehad, maar nu gewoon weer op de minuut af, dus iedere maand.
Ongelooflijk, word het ook zat.
Mijn eitjes zijn nog niet op!

Rina :lol:

Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Jetje » wo 01 sep 2010 21:49

Hallo,

Ik ben 54 en ben nog steeds ongesteld...... meestal om de drie weken, maar soms is het vaker... en soms minder vaak.... niks van te zeggen dus!!
Ik word er gek van.

Jetje

Pinky
Berichten van Pinky
Onderwerpen van Pinky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Pinky » vr 03 aug 2018 19:38

Hallo allemaal,

Ik ben 53 en mag wat klachten betreft niet klagen. Alleen af en toe hartkloppingen en soms pijn in mijn gewrichten.
Ook menstrueer ik nog elke maand, het is wel al een jaar aan het kwakkelen. Langer of korter, met langere tussenpozen enz.

Zijn er meer vrouwen rond mijn leeftijd die hetzelfde meemaken? Dus weinig klachten en een menstruatie die maar niet weg wil blijven?

Pinky

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht