Verkoudheidsverschijnselen voor de menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Luus
Berichten van Luus
Onderwerpen van Luus
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Verkoudheidsverschijnselen voor de menstruatie

Bericht door Luus » zo 06 jun 2010 17:26

Hallo,

Ik ben aan het zoeken geweest naar informatie over het krijgen van verkoudheidsverschijnselen rond de menstruatie. Ik ben 49 en heb daar sinds, ik denk een jaar of 2 last van, maar het lijkt erger te worden. Ook wordt mijn menstruatie onregelmatiger, aangezien ik zeer waarschijnlijk in de overgang ben. Heb via een test online dat uitgevonden. Ik vond wel een amerikaans forum waar heel veel berichten stonden van vrouwen die ook dergelijke klachten krijgen voor de menstruatie. Hoesten, licht snotterig, grieperig gevoel. Wat ik niet tegenkwam is een eventuele oorzaak. De vrouwen daar waren van allerlei leeftijden, sommigen hadden de pil gebruikt. Maar een oorzaak of oplossing had niemand gevonden. Dat draadje loopt al bijna 3 jaar! Mijn vraag: Wie herkent deze klachten? Ik ben duidelijk niet de enige, die dat heeft. Heeft iemand ooit een oorzaak kunnen achterhalen?

Lucy

Lienke
Berichten van Lienke
Onderwerpen van Lienke
Menopauzejaar:

Re: Verkoudheidsverschijnselen voor de menstruatie

Bericht door Lienke » do 10 jun 2010 14:06

Dag Lucy,

Wat een herkenning, ik heb hier ook last van. Een week voor de menstruatie heb ik vaak het gevoel of er een verkoudheid doorzet. Wat keelpijn, opgezette klieren en soms een wat grieperig gevoel all over.
Ik heb er ooit eens iets over gelezen. Het schijnt dat je in die tijd minder weerstand hebt, waardoor je erg vatbaar bent voor virussen. Over het algemeen word ik niet echt ziek, maar in een periode waarin veel verkoudheid heerst ben ik direct de klos.

Groet

Lienke

Luus
Berichten van Luus
Onderwerpen van Luus
Menopauzejaar:

Bericht door Luus » do 10 jun 2010 14:20

Hallo

Ja ik vermoedde ook wel dat ik niet de enige was, had er alleen nog nooit iemand over gehoord. Bij mij is het dus deze keer wel een echte verkoudheid geworden, pfff. Ik zou a.s. zaterdag ongesteld moeten worden, maar sla steeds vaker over i.v.m. de kennelijk sluimerende overgang.

Met dit soort dingen ben je wel gelijk de helft van de maand de klos. Denk dat het inderdaad dan toch met weerstand te maken heeft. En misschien als je met overgang begonnen bent dat dit dan heftiger wordt. Ik hoop nog mee reacties en ervaringen te lezen.

Lucy

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Alies39 » do 10 jun 2010 16:16

Hallo Lucy,

Dat snotterige gevoel en dikke slijmerige keel herken ik ook. Ook vaak een slijmerig kuchje. Ik heb nog niet een patroon ontdekt met mijn cyclus, maar ga eens opletten.

Ik denk dat het te maken heeft met de slijmvliezen. Zeg maar een soort overproductie, waardoor je meer slijm ontwikkelt in neus, keel en longen.

Een bekend verschijnsel tijdens de overgang is dat je soms bijna geen afscheiding hebt en soms enorm veel (helder) slijm. Daardoor lijkt het mij vrij aannemelijk dat hormonen wellicht ook invloed hebben op andere slijmvliezen. Maar ja, dit kan ik natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwen ;) .

Groetjes,
Alies

Luus
Berichten van Luus
Onderwerpen van Luus
Menopauzejaar:

Bericht door Luus » do 10 jun 2010 16:28

Hallo Alies

Bedankt voor je antwoord. Ja daar zit ook wel wat in dat het invloed heeft op allerlei slijmvliezen. Maar toch is wetenschappelijk en medisch dat verband nooit aangetoond, tenminste je vindt er niets over.
Maar verminderde weerstand tijdens de PMS periode is wel aannemelijk, en ook al wel aangetoond. Ben zeer benieuwd hoeveel mensen hier in Nederland nog meer dit hebben. Op een Amerikaans forum vond ik heel wat verhalen van vrouwen die dat allemaal hadden.

Lucy

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Minou11 » vr 20 aug 2010 17:00

Hallo dames

Nou ja .. ik ben verbaasd. Ben net ongesteld geworden en heb 'n paar dagen daarvoor last gehad van 'n vreemd kuchje, snotteriggevoel en keelpijn.
Nu zal ik eens op gaan letten als ik weer ongesteld moet worden of er weer dat soort klachten zijn.

Minou

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Minou11 » ma 20 sep 2010 14:44

Hallo dames

Geen snotterklachten dit keer ...

Minou

Lynns
Berichten van Lynns
Onderwerpen van Lynns
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Lynns » ma 22 nov 2010 21:42

Hallo

Ik ben al ong een dag of 3 wat verkouden en wat algehele malaise, en inderdaad ik moet deze dagen ongesteld worden.
Ik zal er eens op letten of dat elke keer zo is.
Ik had de link nog niet gelegd.

Lynn

19ikke85
Berichten van 19ikke85
Onderwerpen van 19ikke85
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 34

Bericht door 19ikke85 » zo 14 jul 2019 09:32

Hallo,

Ik ben 34 en loop nu al 3 jaar te donderen. 1 week voor mijn menstruatie heb ik last van erge hoofdpijn, griepverschijnselen, hoesten, nu zelfs bloed ophoesten de laatste twee keer. Me echt lamlendig voelen, totaal niet fit. Heb aan de provera gezeten en dat leek te helpen maar kreeg depri klachten. Heb nu de prikpil maar heb niet het idee dat het helpt. Ik voel me nog steeds zo min. Mijn weerstand zakt gigantisch en ik ben elke maand twee weken ziek. week voor en week van de menstruatie. Het mort iets hormonaals zijn maar ik ben alles nu verder aan het uitzoeken en ga nu over twee weken naar de longarts. Ben daardoor wel gestopt met roken (ook mijn man) en dat is uiteraard wel een prachtige bijkomstigheid. Als ik meer weet en of hoor dan houd ik jullie op de hoogte.

Ikke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht