Afwijkende menstruatie.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Bolina
Berichten van Bolina
Onderwerpen van Bolina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Afwijkende menstruatie.

Bericht door Bolina »

Hoi Allemaal,

Ik ben 46 jaar en sinds een jaar aan het rommelen met de menstruatie. Ik had altijd keurig om de 4 weken, sinds een jaar is het soms om de 6 weken, dan weer om de 4, dan 5, dan weer 6 etc. Ik heb altijd al een zware menstruatie gehad maar het afgelopen jaar werd deze nog zwaarder. Om het half uur naar de wc, doorlekken etc.
Vaak duurde de menstruatie dan 4 dagen en enorm veel. Afgelopen keer begon het met alleen afscheiding, bijna een week heel weinig bloedverlies. Na de 1ste week nam het bloedverlies wat toe maar lang niet zoveel als eerder en met veel stolsels. Dat heeft 3 weken geduurd! Daarna een week geen bloeding en toen weer tot nu elke dag klein beetje bloedverlies.
Ik weet zeker dat ik in de overgang ben maar ik maak mij ook zorgen of het toch wellicht iets ernstigers kan zijn. Eind september staat er een uitstrijkje gepland. Herkent iemand het bovenstaande?

Bolina
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Afwijkende menstruatie.

Bericht door Mrsx »

Ja hoor Bolina, herken het compleet.

Ooit schreef ik het stukje menstruatiegekwakkel. Sinds mijn 42e heb ik zoveel varianten gehad... van 4 weken maandverband en afscheiding etc daarna 2 dagen niets en weer zolang.. en nog veel meer varianten met spotting etc er tussen.
Ook ik was benauwd ervoor, maar tot op heden waren alle uitstrijkjes goed...
Het is toch echt dat hormonen een nieuwe weg beginnen te vinden, inmiddels is de menstruatie al ca 2 maanden weg en ik hoop eigenlijk dat deze voorgoed weg blijft....veel lezen op het forum, je bent echt niet de enige.

Mrsx
Plaats reactie