Wekenlang ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Wekenlang ongesteld

Bericht door Anitaa »

Hallo

Vandaag precies 31 dagen een hele maand al ongesteld
Niet dat het er uit stroomt maar elke dag bloedverlies word er nu echt moedeloos van
Soms is het heel even halve dag weg en dan is het er weer, na gemeenschap even erger
Half jaar geleden uitstrijkje gehad was goed
Ben nu bijna 54 wou dat het maar eens stopte
Meer ervaringen van wekenlange menstruaties die niet zo hevig zijn maar ook niet stoppen?

Anita
Netje
Berichten van Netje
Onderwerpen van Netje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Wekenlang ongesteld

Bericht door Netje »

Hallo anita

Ik ken het, ben net 2 weken ongesteld geweest met stolsels enz enz. Nu de laatste week is het ook soms een halve dag weg en dan ineens is het er weer.
Het lijkt bij mij ook niet te stoppen tot nu toe.
We moeten het er maar mee doen, ook al is het heel lastig en absoluut niet fijn.
Het zal heus een keer stoppen.
Maar ik ben het nu na 3 weken ook wel beu hoor.

Gr Netje
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Mrsx »

Hallo Netje,

ik herken het moedeloze erin, ik heb het al een paar keer gehad, een hele tijd vloeien, 24 uur niet, dan weer 1 dag (blijkbaar laatste restjes of zo) dan loop ik nog zo een week want het was toch over, maar ik geloof het niet, maar ook wel eens zo dik 2 weken gevloeid, 1 dag niet dat de gehele ellende weer begon om net zo lang of nog langer kon duren. Heb in wanhoop dan wel eens een vriendin gebeld, die vertelde me dan wel eens: verstand op 'nul' zij kon rustig 4-6 weken vloeien een dag niet en dan weer zo lang... toen kon ik het met moeite loslaten... het stopt uiteindelijk wel, maar het is echt een niet zo leuke tijd... nog steeds kan ik geen bloed of maandverband meer zien... maar wel meer relativeren.. maar wat kijk ik uit naar een maandverbandloos leven...

Mrsx
Marijneke
Berichten van Marijneke
Onderwerpen van Marijneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Marijneke »

Beste dames,

Eindelijk heb ik een forum gevonden waar ik me in herken. In januari was ik 3 weken “ over tijd”. Werd toen 2 weken aan een stuk ongesteld. Vanaf toen 1 week niet, 1 week wel, 1 week niet, 1 week wel. En zo verder tot nu toe. Gelukkig nog geen heftige menstruatie met stolsels. Maar wel vervelend zo vaak.

Marijn
Netje
Berichten van Netje
Onderwerpen van Netje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Netje »

Hallo dames

Het is en blijft een rare tijd.
Nu bij mij ook weer 37 dagen niet ongesteld en dan hoop ik telkens dat dat de laatste keer was maar helaas. 8 dagen ongesteld geweest dit keer lekker kort ook wel eens 3 weken geweest. Na de 8 dagen 5 dagen niets, en toen begon het weer 6 dagen licht bloedverlies, toen 2 dagen weer niets en hoera vandaag dus weer, kijken hoe lang het nu blijft doorrommelen.

Netje
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx »

Hallo dames

Ik vraag me soms echt af hoelang deze tijd nog gaat duren. Ik ben nu vanaf mijn 42e bezig met kwakkel menstruaties. Eindelijk begin dit jaar sloeg ik periodes over en dacht echt dat het einde inzicht was en is. Toen in eens weer een normale menstruatie en nu al een paar dagen weer roze/bruin met dat witte slijm en wie weet hoelang dit weer gaat duren. Kan ondertussen na al die jaren geen maandverband meer zien. Soms kan ik er echt wel eens een traantje om laten en dat is dus ook echt weer die overgang...diepe zucht...
Zijn jullie het nooit eens zat?

Mrsx
Betty67
Berichten van Betty67
Onderwerpen van Betty67
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Betty67 »

Hallo Mrsx,

Net als jij Mrsx vraag ik mij ook soms af hoelang gaat dit nog duren. En net als jij laat ik zo nu en dan een traantje, ik word er moedeloos van.
Overal gaat mijn “luiertas” mee naar toe met daarin verschillende soorten maandverband en verschoning.
Ik voel me happy als ik het een paar weken niet heb. Er zijn dan wel opvliegers maar dat kan ik beter handelen dan die menstruaties.

Ik had het nu 5,5 week niet gehad (wel 1 keer spotting tussendoor) maar sinds 6 mei is het weer begonnen. Niet heel extreem, maar vorige week donderdag is mijn schoonvader plotseling overleden en vanaf zaterdag is het weer heftiger met stolsels zo nu en dan.
Het kan zo maar uren weg zijn en dan stroomt het weer als een gek met stolsels.
Zelf denk ik dat het verergert door stress, maar ik weet het niet. Het menselijke lichaam en brein is een fabriek op zich. Net als jij kan ik geen maandverband meer zien. En ja ik ben het meer dan zat! Maar het moet toch een keer overgaan......

Wat ik mij afvraag Mrsx, ik heb jouw verhaal gelezen en je bent al heel wat jaartjes bezig. Bij mij begon het in 2014 een beetje te veranderen maar vanaf eind 2015 de heftige menstruatie. Heb jij nooit op het punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien en te denken ik laat er wat aan doen? Bijvoorbeeld baarmoeder eruit?

Betty
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx »

Hoi Betty,

Ik denk soms wel dat stress wat met iemand doet.
Ik heb inderdaad wel eens gedacht dat ik er wat aan zou willen doen, zo vaak. Maar anderzijds ben ik erg tegen onnatuurlijke dingen in een mensenlijf. Dus jank ik een potje en zet door het is onschuldig, maar makkelijk vind ik het niet. Ik koop gewoon maandverband in 24 pakken tegelijk als het 1+1 gratis is. Uiteindelijk stopt het, maar de vraag is wanneer.
M.b.t. tot er wat aan laten doen denk ik dan, wat voor gevolgen heeft het, en waarom sleutelen aan een mensenlijf wat gezond is, en wat houd ik er aan over als ik het laat doen? Die baarmoeder heeft me ook veel mooie dingen gebracht en soms kan ik met weemoed terug verlangen naar normale menstruaties.

Mrsx
Betty67
Berichten van Betty67
Onderwerpen van Betty67
Menopauzejaar:

Bericht door Betty67 »

Hi Mrsx,

Ik heb in 2016 besloten voor Novasure, helaas heeft het bij mij niet geholpen. Als ik dan hoor of lees van vrouwen bij wie het wel heeft geholpen dan kan ik wel jaloers worden. Heb vaak gedacht aan een spiraal maar ik wil geen hormonen, heb dan ook nooit de pil geslikt. Ooit wel eens primolut om mijn menstruatie uit te stellen op vakantie maar dat hielp bij mij niet kwam er gewoon doorheen. Baarmoeder verwijdering is ook wel eens door mijn gedachten gegaan. Ik ken een aantal vrouwen bij wie dat goed is gegaan maar heb ook andere verhalen gehoord.
Laatst heb ik tegen mijn baarmoeder en eierstokken gepraat en gevraagd of het geen tijd is om met pensioen te gaan hahaha. Ik kan mij wel voorstellen dat je zo denkt Mrsx, want tenslotte heb je 3 kinderen. Ik heb geen kinderen dus voor mij ligt het dan iets anders.

Betty
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx »

Hoi hoi

Van mij mogen ze morgen met pensioen. Ik was de laatste maanden zo blij sloeg eindelijk menstruaties over. Zalig vond ik dat. Van de week 5 dagen licht gevloeid, toen weer 6 dagen niet en nu is het weer 2 dagen lichtjes. Van mij mag het spul per omgaande met pensioen, ikzelf vind werken nog te leuk...maar de eierstokken en baarmoeder mogen per omgaande gaan.... Kan er bij vlagen nog wel een traantje om laten en ga dan weer door

Mrsx
Maria66
Berichten van Maria66
Onderwerpen van Maria66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Maria66 »

Beste dames,

Wat herkenbaar om dit te lezen. Mijn menstruatie wisselt ook. En zucht idd hoelang nog. Begin dit jaar was het even 2,5 maand weg. Wat een feestje was dat. Het is nu voor de tweede keer dat mijn menstruatie blijft doorgaan De eerste keer heb ik van de huisarts primolut gekregen om het te stoppen. Daarna volgde weer een normale menstruatie en nu blijft het weer licht bloeden. Ik zit nu op twee weken. Aan de pil wil ik niet. Ik doe het al zolang zonder. En net zoals ik bij jullie lees, wil ik het liefst zo min mogelijk rommel in mijn lijf. Na het lezen van jullie berichten durf ik het aan om het even te laten gaan voor wat het is en hopelijk stopt het weer.

Groetjes Maria
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx »

Hallo

Afgelopen maanden ging het redelijk, soms sloeg ik een aantal heerlijke maanden over. Nu heb ik het dus weer 5 dagen licht vloeien, 5-6 dagen niets, paar dagen licht vloeien, 1 dag niets en nu een flinke menstruatie, het is net of mijn lijf die menstruatie eruit wil wringen....raak het zo spuugzat die haperende hormonen ..

Mrsx
Betty67
Berichten van Betty67
Onderwerpen van Betty67
Menopauzejaar:

Bericht door Betty67 »

Hi Mrsx,

Ik herken dit zo, helaas. Vorig jaar sloeg ik ook maanden over en sinds dit jaar is het weer kort op elkaar. Ik word er ook helemaal gek van en net als jij ben ik het ook SPUUGZAT. Na 3,5 week te hebben gemenstrueerd was ik het een week niet maar gisteren met afvegen zat er slijmerig bloed op mijn toiletpapier. En vandaag dat weeïge ongesteldheid beetje buikpijn gevoel. BLIJF WEG A.U.B........
Sterkte Mrsx!

Betty
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx »

Dank je Betty,

jij ook. Je raakt er zo ongenadig zat van... ellendig maandverband, ik heb maar weer een doos maand verband besteld...raak er zat van, adem in adem uit, ooit zal het stoppen...

Mrsx
Plaats reactie