Primolut ervaringen

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Primolut ervaringen

Bericht door Anitaa »

Hallo dames

Ik ben nu al zes weken ongesteld en van de huisarts primolut gekregen maar ik twijfel heel erg door alle slechte ervaringen die ok lees
Zal ik het doen of maar gewoon de tijd uit gaan zitten?

Anita
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 59

Re: Primolut ervaringen

Bericht door Troelaatje »

Hallo,

Ik heb indertijd ook primolut voorgeschreven gekregen.ik had een hb van 3,2 dus was pure noodzaak..ik had geen keus de menstruatie moest stoppen. Echte nadelen heb ik niet gehad .. moest daarna aan de pil om aan te sterken het hb weer op te krikken.
Daarna beslissing genomen om mijn baarmoeder te verwijderen omdat dit al de tweede keer was en dit was het allerbeste besluit ooit!!
Sterkte !!!

Troelaatje
Meis73
Berichten van Meis73
Onderwerpen van Meis73
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Meis73 »

Hallo

Ik ben steeds langer ongesteld en ws. net in de vakantie. Sinds 2 weken een gewone pil gaan slikken om de cyclus uit te stellen. Het effect is alleen dat ik nu al 14 dagen achter elkaar enorm ongesteld ben. Na bezoek aan de huisarts nu alsnog gestopt met de pil en recept voor primolut gekregen. Ik twijfel echter ook of ik deze zal gaan innemen. Ik lees veel slechte ervaringen tijdens gebruik maar vooral daarna. Dat kan betekenen dat ik in de week na mijn vakantie, waarin ik nog wel vrij ben, alsnog alle ellende dubbel voor mn kiezen krijg.
Was ik maar nooit begonnen met doorbreken van mn cyclus. Heb nu al meer last dan ooit daarvoor.

Essie
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 64

Bericht door Dorothea »

Beste Anita,

Ik heb geen ervaring met primolut, maar wel andere ervaringen, dus misschien helpt dat je ook om de juiste beslissingen te nemen.

Ook ik heb die hevige bloedingen gehad, mijn HB was nog maar zo laag, dat ik aan een ijzer infuus moest, dat doen ze niet zo snel. Ze hebben van alles geprobeerd (ik was al 54 jaar) om m'n lichaam te laten geloven da het niet meer hoefde. Heb Een Nova sure behandeling gehad, maar dat hielp niet, daarna heb ik een half jaar Lucrin injecties gehad, ook daar trapte m'n lichaam niet in en toen er weer een heftige bloeding begon, hebben we besloten om de baarmoeder te laten verwijderen en net zoals Troelaatje, was dat de beste beslissing. De doktoren dachten ach met 54 jaar dan zal het wel bijna over zijn, maar sommige menstrueren wel door tot boven de 60 jaar, dus nog meer jaren van heftige bloedingen had ik niet aangekund, ook al doordat je sociale leven op nul staat, je kunt niet meer normaal weg, ook met kraamverband, was ik binnen de kortste keren aan het lekken.

Misschien heb je iets aan mijn verhaal, sterkte met je beslissingen.

Dorothea.
Marijneke
Berichten van Marijneke
Onderwerpen van Marijneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Marijneke »

Hallo

Ik gebruikte primolut toen ik nog een gewone cyclus had en menstruatie uit wilde stellen. Sinds januari ben ik om de week ongesteld. Omdat we met koningsdag een dagje naar t strand wilde gaan en ik niet wist of er een wc in de buurt was, heb ik ook primolut geslikt vanaf laatste dag menstruatie. Geen problemen mee gehad verder.

Marijn
Plaats reactie