Uitblijvende menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Uitblijvende menstruatie

Bericht door Diaantje »

Dag dames,

Voor het eerst blijft mijn menstruatie uit. Ben bijna 50 en natuurlijk zit het er dan aan te komen. Had en heb al lang vage klachten waar geen oorzaak voor gevonden wordt gelukkig. En toch, hypochonder als ik ben, denk ik nu steeds, als er maar niets anders aan de hand is.
Herkennen jullie dit? Of was het bij jullie gelijk zo klaar als een klontje?
Ik hoor graag hoe jullie hier mee omgaan/gingen.

Groetjes,
Diana
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Uitblijvende menstruatie

Bericht door Mrsx »

Hallo,

lees mijn stukje van ooit menstruatiegekwakkel eens, ik kwakkel tot op heden voort en sla tot op heden af en toe eens een maandje over, of ik heb een hele lichtje menstruatie Je kan toch moeilijk tot je 60e vruchtbaar zijn en kinderen kunnen baren. Ik denk dat het er allemaal bij hoort en zou me er niet druk om maken, en vooral veel lezen hier op het forum...

Mrsx
Aaltje
Berichten van Aaltje
Onderwerpen van Aaltje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Aaltje »

Vorige maand heb ik verschrikkelijk veel 'gedoe' gehad rond mijn menstruatie. Een week lang heftige buikpijn, cyclus van 23 dagen. 4 dagen roze afscheiding-5 dagen ontzettend gevloeid- 4 dagen roze afscheiding.

Afgelopen vrijdag (cyclus 27 dagen) begonnen met bruinige afscheiding en nu is het nog steeds bijna niets.. Ik durf er bijna niet op te hopen, maar de stress van vorige maand heb ik nu gelukkig niet. Ik wacht af, ben voorbereid op wat evt. nog kan komen.

Aaltje
Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Flippertje »

Hallo

Hier ook 14 dagen over tijd, ook de eerste keer zoveel later... en ook een hypochonder, ben 16 weken gestopt met roken en door het stoppen kreeg ik veel laat van obstipatie, ook buikklachten, echo gemaakt , bloedonderzoek, gelukkig alles goed, zelfde week wat later continue steken weer in buik rechts naast navel en onder navel, weer terug naar dokter ,ook gezegd 14 dagen over tijd, maar wist ook niet goed wat we nu gaan doen, wel onderzocht en hij dacht darmen(spastisch) door stoppen met roken, ander patroon misschien, afgesproken 2 weken af wachten of pijn overgaat anders terugkomend als pijn verergert, wordt er ook een beetje gek van

Flippertje
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 56

Bericht door Mymi »

Hoi dames,

Ik weet het nog goed, precies 4 weken voor mijn 50ste verjaardag werd ik nog ongesteld, en vanaf mijn 50ste geen dag meer ongesteld geweest.
Het jaar voor mijn 50ste begon ik al met meerdere keren over te slaan.
Dus Diana het kan zijn dat het eind in zicht is bij jou wat betreft je menstruatie.

Groetjes Mymi
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Diaantje »

Hoi Mymi,

Ik hoop het zo maar gisteren de bekende eisprong buikpijn. Dus ws over twee weken weer ongesteld. Heb twee menstruaties overgeslagen. Ik word er best onzeker van. Mijn man is gesteriliseerd maar ik hoor wel eens dat dit zichzelf herstelt.
Ow, voel me zo stom, heb toch maar een zwangerschapstest gedaan. Negatief natuurlijk en gelukkig. Ben schildklier patiënt en denk dan, zou de medicatie bijgesteld moeten worden....maandag toch maar even bloedprikken.
Maar van mij mag het wegblijven hoor, geen gedoe meer met maandverband is best lekker.

Groetjes,
Diana
Plaats reactie