Opvliegers en menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Corine68
Berichten van Corine68
Onderwerpen van Corine68
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Opvliegers en menstruatie

Bericht door Corine68 »

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier. Als ik de verhalen zo lees, valt het bij mij allemaal nog wel mee denk ik. Afgezien van een onregelmatige menstruatie, opvliegers en stijfheid spieren, wat aangekomen. Stijfheid en gewicht heb ik met sporten inmiddels goed onder controle.
Onregelmatige menstruatie, kan ik slecht tegen. Ik plan graag en dit komt nu onverwachts, dat past niet :-)
Dus ik hoop zooo dat het nu voorbij is. Tussen febr en juni ben ik 4 maanden niet ongesteld geweest. Ik had wel veel last van opvliegers, totdat ik ineens het idee had van een eisprong en ja hoor 2 weken later, ongesteld. Opvliegers waren in die 2 weken nagenoeg verdwenen. Wel de hele rattaplan aan menstruatieklachten, die terugwaren. Na menstruatie, geen opvliegers meer, tot 30 dagen later ik toch weer ongesteld werd, best op tijd dus. Dat was een beetje gek, 1 dag wat echt bloed, maar echt doorbreken deed het niet, de overige dagen was het bruin, met stolsels, tot het na een dag of 7 weer ophield.
Ik ben nu weer bijna 5 weken ' over tijd' , en heb nu meer opvliegers dan ooit. Ik tel ze niet, maar zeker meer dan 10 keer overdag en dan hebben we het nog niet over 's nachts. Ik word er wakker van, maar slaap na de 'aanval' ook weer snel door. Ik word gelukkig nog steeds uitgerust wakker en overdag laat ik het over mij heen komen.
Weet iemand of er een verband is tussen opvliegers en menstruatie? Als de menstruatie nog niet zo lang weg is en opvliegers nemen ineens af, kun je er dan vanuit gaan dat je ongesteld wordt? En andersom, als je flink opvliegers hebt, is de kans op menstruatie dan klein?

groet, Corine

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Opvliegers en menstruatie

Bericht door Diaantje »

Hoi,

Voor mijn eisprong en menstruatie heb ik ook opvliegers. Ertussen nog niet zo. Alleen 's morgens altijd erg warm. Ik menstrueer nog steeds regelmatig.

Groetjes,
Diana
Evy52
Berichten van Evy52
Onderwerpen van Evy52
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Evy52 »

Dag Corine,

Ik ben ook nieuw op dit forum. Hoe gaat het nu? Jouw klachten klinken exact hetzelfde als die van mij. Kan ook maanden van opvliegers hebben en dan voel ik ineens wat vage buikpijn, alsof de menstruatie kan doorbreken. Bij mij volgt dan geen bloeding meer. Maar mijn onderbuik voelt aan alsof ik gewoon menstrueer. Na een paar dagen neemt dat af en dan zijn ineens mijn opvliegers als sneeuw voor de zon verdwenen. Tijden heb ik dan geen last totdat ze er ineens weer zijn en dan begint het hele verhaal overnieuw. Vanmorgen plaatste ik een onderwerp dat ik sinds kort ook meer last heb van pijn in mijn onderbuik en vervelend drukgevoel op mijn blaas. Plassen lukt alleen niet zo goed. Morgenochtend toch maar even langs de huisarts.

Sterkte in de overgangsstrijd! :-)

Vriendelijke groeten,

Evy
Corine68
Berichten van Corine68
Onderwerpen van Corine68
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Corine68 »

Hi Evy,

het gaat goed hoor. Laatste week wat minder opvliegers. Niet goed kunnen plassen herken ik ook. Ik heb dat een tijdje ' s nachts gehad, net of het werd tegengehouden. Is nu ook weer weg. Op zich vind ik mijzelf tot nu toe fluitend door de overgang gaan. Ik probeer er niet te veel bij na te denken en deze periode te omarmen. Ik ben een beetje controlefreak, dus vandaar dat ik een verband probeer te ontdekken tussen opvliegers en menstruatie :-)
Maar ben ook benieuwd of het deze keer echt wegblijft, inmiddels 6 weken ' over tijd' .
Ik hoop dat het gevoel in je onderbuik snel zal verdwijnen.
Sterkte!

groet, Corine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht