Menstruatie na twee jaar stoppen met de pil

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Cadycat
Berichten van Cadycat
Onderwerpen van Cadycat
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Menstruatie na twee jaar stoppen met de pil

Bericht door Cadycat »

Hallo,

ik ben nieuw hier en ben nu bijna 52.
Ik heb zo'n dertig jaar lang de pil geslikt, hiermee begonnen vanwege hevig bloedverlies tijdens de menstruatie.
In de tijd met de pil eigenlijk nooit meer echt ongesteld geweest.
Maar op mijn 50e dacht ik, laat ik stoppen met de pil.

Prima, nergens last van, tot drie maanden geleden.
Pijn in de buik wat niet over ging, de huisarts kon niks voelen, uitwendige echo gehad, niks te zien.

Een paar dagen na de echo werd ik ongesteld, schrok me wild. Naar de gynaecoloog voor een inwendige echo, niks te zien.
Maar vijf weken later weer ongesteld, weer gebeld, nu een hysteroscopie. Ook daar niks te zien.

Maar ik hou nog steeds buikpijn, continu wat zeurend, af en toe krampen. Echt vervelend.
Nu moet ik bloed prikken.

Maar op mijn vraag of ik ooit in de overgang ben geweest krijg ik geen antwoord, nooit verschijnselen gehad tot nu dus.

Ben hier erg nerveus over en weet het niet meer.

Waarom vloeien en waarom buikpijn??

Cadycat

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Menstruatie na twee jaar stoppen met de pil

Bericht door Claire »

Hallo Cadycat,

Fijn dat het goed onderzocht is en er niets is gevonden, maar ik snap dat het vreemd is om na twee jaar weer ongesteld te worden.

Ik heb hier op het forum begrepen van schrijfsters dat je met het slikken van de pil (waar hormonen in een hogere dosis in zitten dan in HST) de overgang stopzet; de hormonen in de pil houden je in de premenopauze. Het is dus heel goed mogelijk dat je lijf na 30 jaar een poosje nodig had om het weer zelf te regelen en nu dus de menstruatie weer opstart.

Groetjes,
Claire

Cadycat
Berichten van Cadycat
Onderwerpen van Cadycat
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Re: Menstruatie na twee jaar stoppen met de pil

Bericht door Cadycat »

Bedankt voor je reactie Claire, ik hoop toch niet dat dit nu weer maandelijks gaat gebeuren, slik..

Maar dat verklaart nog niet mijn buikpijn, of misschien juist wel?

Cadycat

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht