Laatste restjes? Het einde inzicht? Ben het zo zat...

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Laatste restjes? Het einde inzicht? Ben het zo zat...

Bericht door Mrsx »

Hallo dames

Al jaren heb ik een onregelmatige menstruatie, alle varianten heb ik wel gehad. Maar eerlijk is eerlijk, ik raak het wel zat, de eeuwige lopen met maandverband. Langzamerhand krijg ik het idee dat ik in de eind fase ben beland, maar ik heb eigenlijk geen idee meer.
Afgelopen januari had ik na 15 dagen menstrueren na 2 weken 1 dag spotting, toen weer 1,5 week niets en gisteren weer wat lichte spotting.
Vandaag zag ik weer een beetje en nu is het afwachten wat het gaat brengen of mijn lijf nog een echte menstruatie voor elkaar gaat krijgen.
Dat het allemaal bij de overgang hoort heb ik geaccepteerd, maar ik raak al dat gesjouw en dragen van maandverband zo ontzettend zat.
Als ik al de deur uit ga om te werken gaat die ellende weer in mijn onderbroek...vandaag heb ik er echt een traantje om gelaten. Maandverband, ik kan er wel mee langs de deuren zoveel heb ik reeds gehaald.

Ik lees graag even ervaringen van mensen die ook in die eind fase van menstrueren zijn beland (mijn eitjes moeten toch nog een keertje op)… gewoon om eens ervaringen uit te wisselen en het eens samen zat te zijn..

Mrsx

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 57

Re: Laatste restjes? Het einde inzicht? Ben het zo zat...

Bericht door Pee »

Hallo Mrsx,

Bij mij heeft dit heel lang geduurd.
het bleef zelfs maanden weg en dan was het er weer een beetje.
Ik gebruik(te) inlegkruisjes van Tenalady, die voelen fijn en nemen best wat op.
Ik vind dat fijner dan maandverband, dat zweet zo.

Verder heb ik geen tips voor je, het gaat over ooit….

groetjes Petry

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Mrsx »

Hallo Petry,

ik ben ook al een tijdje over op incontinentiemaandverband... veel beter. Dank v je woorden en de vlag gaat uit als het maandverband de deur uit kan!

Mrsx

Daisy
Berichten van Daisy
Onderwerpen van Daisy
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Daisy »

Hallo meiden,

Hier is het net zo het geval. Net een dik half jaar helemaal niks, was er bijna van overtuigd dat het echt voorbij was. Maar eind januari weer behoorlijk last van moeheid, zere rug, zere tepels etc
En ja hoor afgelopen zaterdag heeft mijn lichaam toch weer een menstruatie geregeld. Ben er ook wel zo klaar mee zeg. Moest de hele mikmak weer inslaan. Had niet veel maandverband meer in huis.

Moet zeggen dat de moeheid nu een beetje weg is en zo. Alleen vandaag weer enorme buikkrampen. Hoop dat het de laatste keer is, maar ja dat weten we pas weer een jaar later. :D

Aan ieder sterkte met de laatste loodjes. Al valt dat niet voor iedereen mee. Wel fijn dat er een forum bestaat als deze. Heb er al veel info vandaan gehaald.

Gr. Daisy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht