Heftige bloeding na een maand microgynon 30

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Annatascha
Berichten van Annatascha
Onderwerpen van Annatascha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Heftige bloeding na een maand microgynon 30

Bericht door Annatascha » zo 01 dec 2019 20:08

Hallo lieve dames,

ik zoek even geruststelling (ben nogal hypochonder, dus graag geen nare reacties ajb) Ik ben 46 jaar en gebruikte al 5 jaar geen pil meer. Nu moest ik een maand de pil slikken om mn menstruatie uit te stellen voor onderzoek bij de gyn. Helaas kreeg ik toch wat bloed, maar minimaal dus onderzoek kon doorgaan..de pil moest ik wel opmaken ondanks de bloeding, maar nu bloed ik zo erg en duurt langer dan normaal. Komt dit door de pil? Normaal verlies ik 4 dagen bloed, twee dagen normaal, twee dagen licht. Nu al 5 dagen steeds heftiger...bloed nu al 7 dagen en iedere dag lijkt t meer. Heeft iemand dit ook gehad? Komt dit door de hormonen in de pil en toch in de voorfase van de overgang? Is dit een reactie op de hormonen in de pil?

Alvast bedankt
Anna

Riky
Berichten van Riky
Onderwerpen van Riky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Heftige bloeding na een maand microgynon 30

Bericht door Riky » zo 01 dec 2019 23:30

Hallo Anna

Denk zeker dat dit het directe gevolg is van die maand pilgebruik.

Riky

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Friesje » ma 02 dec 2019 21:25

Hallo,

Mijn dochter heeft dit vorig jaar ook gehad.
Omdat ze per maand wel 20 dagen licht bloedverlies had, werd haar deze pil geadviseerd om de boel te resetten.
Tijdens de stopweken had ze enorm heftige menstruaties.. Dat had ze echt nog nooit zo gehad. Ik denk dus ook dat het er zeker mee te maken kan hebben.

Friesje
.

Annatascha
Berichten van Annatascha
Onderwerpen van Annatascha
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Annatascha » di 03 dec 2019 15:49

Dank je wel dames,

ik hoop zo dat het stopt..Huisarts wil t nog even afwachten voordat ze wat geeft.
Nu moet ik eerst proberen met ibuprofen de bloeding te stoppen (blijkt te kunnen)

Anna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht