Verdikte baarmoederslijmvlies en nu verder, graag hoor ik jullie ervaringen

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Verdikte baarmoederslijmvlies en nu verder, graag hoor ik jullie ervaringen

Bericht door Jodejori » vr 08 mar 2019 16:02

Hallo dames

Vandaag de inwendige echo gehad, de baarmoederwand is verdikt.
En er komt vervolgonderzoek. D.m.v een water echo en iets met een rietje had ze het over.
Begin me nu toch wel zorgen te maken. Waaraan moet ik nu gaan denken.
Ik hoop dat er hier vrouwen zijn die hun ervaring met me willen delen

groet, Rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Re: Verdikte baarmoederslijmvlies en nu verder, graag hoor ik jullie ervaringen

Bericht door Jodejori » za 09 mar 2019 08:04

Heeft niemand hier ervaring mee?
Wat wordt er weinig op gereageerd zijn er niet meer zoveel mensen actief op dit forum?

groet, Rita

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » zo 10 mar 2019 00:35

Dag Jodejori

Ik denk dat de meeste vrouwen hier denken: het zal wel los lopen met dat verdikte baarmoederijmvlies.
Postmenopauzaal bloedverlies is in de boekjes misschien afwijkend maar in de praktijk komt het best vaak voor kan je op dit forum lezen en dus reageren vrouwen niet.
Bij een bloeding is het baarmoederslijmvlies verdikt, er lijkt mij allemaal niet zoveel aan de hand, maar dokters houden van onderzoeken dus hup een waterecho.

Susan

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » zo 10 mar 2019 11:09

Dankjewel voor je antwoordt Susan, ja ik heb er inderdaad over gelezen hier dat klopt
Ik had natuurlijk nooit op internet moeten zoeken, en dat heb ik wel gedaan. En wat ik daar dan lees wordt ik behoorlijk angstig van.
Ze hebben nu eerst de uitslag weer teruggespeeld naar de huisarts, en deze moet er nu weer voor zorgen dat de andere onderzoeken aangevraagd worden.
Ook raar waarom niet gelijk de afspraken daar gemaakt?

Ik sleep me er wel door heen en probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Anders wordt je gek van het denken

Groet, Rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » ma 11 mar 2019 14:50

Vandaag contact gehad met assistente huisarts. Het uitstrijkje gaf aan A typisch nog nooit van gehoord. Ze heeft me uitgelegd, dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak verdikt slijmvlies is, omdat gynaecoloog dit ook al had gezien.
Heb met haar over mijn onrust gesproken en zei zegt dat ik me vooralsnog niet zoveel zorgen moet maken. Het biopt wordt altijd gedaan als er verdikt slijmvlies is. Dit komt wel vaker voor na de overgang maar hoeft niet perse ook slecht te zijn

Ze raad me ten strengste aan om vooral niet op Google te kijken want daar wordt ieder mens bang van

En over de gynaecologen in het algemeen zei ze, dat deze niet altijd een goede communicatie uitvoeren.

De huisarts had nog geen bericht van de gynaecoloog maar kan volgende week woensdag even terugbellen naar de praktijk. Dan kan ze me vertellen of de vervolg onderzoeken gepland zijn

Gr rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » ma 18 mar 2019 15:53

Hallo dames

daar ben ik weer, ik wordt er nu inmiddels toch wel erg zenuwachtig van
vrijdag heeft de huisarts gebeld met de uitslagen van de gynaecoloog
deze waren mij al bekend het uitstrijkje A Typisch, en iets verdikt slijmvlies,
vandaag dus een afspraak gemaakt voor een waterecho, kan ik pas 29 april terecht.

Mevrouw ik heb niet eerder plaats dan 29 april, maar weet u dat u uitstrijkje afwijkend is, en u kunt maar beter even met de huisarts overleggen of
deze datum wel kan, want wat zegt hij van het uitstrijkje.

Ik wordt hier zo onzeker van, was is eindelijk rustiger en nu dit weer, ik ga dan gelijk weer aan rare dingen denken nadat ik iemand anders aan de telefoon heb gehad.

Ik neem aan als er al echt iets ernstigs hadden gezien dat ik toch wel eerder geholpen wordt.
twee weken geleden al een inwendige echo gehad.

Sorry voor het gezeur fijne dag allemaal nog
groetjes Rita

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » ma 18 mar 2019 20:16

Hallo Rita

Nou ik vind niet dat je zeurt hoor, ik zou er ook gek van worden die vaagheid en onduidelijkheid.
Ik zou gewoon de huisarts bellen en vertellen hoe je je eronder voelt. En dat ellenlange wachten op een onderzoek en uitslagen is inderdaad ook funest, je gaat je vanalles in je hoofd halen.
Ik hoop echt voor je dat je wat gerust gesteld kan worden door een telefoontje.

Sterkte met alles, groetjes Conny

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Kimberley » ma 18 mar 2019 20:36

Hoi Jodejori

Ik kan me echt niet voorstellen dat mocht er bij jou aan iets ernstigs gedacht worden dat ze je dan tot 29 april laten wachten....no way.
Je moet je pas zorgen maken als ze alle onderzoeken snel achter elkaar plannen lijkt mij.

Groetjes Kim

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » ma 18 mar 2019 20:46

Hallo Rita

Je hebt helemaal gelijk. Absurd dat het zo lang moet duren. Is er geen mogelijkheid tot bel afspraak met de huisarts? Anderzijds weet ik dat als het echt dringend is de huisarts meteen hangt aan de telefoon voor een doorverwijzing en zat je niet over 6 weken in het ziekenhuis. Maar als ik in jouw schoenen had gestaan, was ik net zo... je zit toch te denken wat als?
Zelf heb ik echt trauma's van mis diagnoses etc. en gelukkig weten ze dat bij de huisarts of gynaecoloog?. Zou simpel weg aangeven, hoe je er in staat. Straks raak je burned out vanwege een assistente of dit gedoe. Niet doen, en gewoon op je strepen staan.
En Suzan heeft gelijkt, als ze kosten kunnen maken, of een onderzoekjes extra kunnen declareren doen ze het graag.

Mrsx

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » di 19 mar 2019 17:37

Hoi allemaal

Heb gisterenmiddag nog gebeld met de assistente huisarts. Zei heeft het aan de huisarts doorgegeven.
Vanmorgen weer contact gehad en ik mag de afspraak gewoon op april laten staan.

Dus ga er vanuit, dat huisarts en gynaecoloog in eerste instantie het geen spoed vinden

Dankjewel voor jullie fijne reactie,s.
Ik ben nu i.i.g. ook weer gerustgesteld dat er geen spoed achter zit, en ga proberen het tot eind april naast me neer te leggen

Ik voel me verders goed en de menstruatie heeft een week geduurd. Dus ook daar heb ik op dit moment geen hinder van

Jullie horen snel weer van me, fijne dag en avond allemaal

Rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » ma 29 apr 2019 18:44

Hallo dames

Vandaag voor het vervolg onderzoek geweest.
er is voor de zekerheid een biopt genomen.
Volgens de arts zag de baarmoeder er rustig uit, het slijmvlies was minder verdikt dan de vorige keer.
De Gynaecoloog denkt ook aan een verlate eisprong, het biopt is gewoon het zekere voor het onzekere.
8 mei heb ik een bel afspraak tussen 4 en 6. en hoor ik er meer over

Ik ben wel heel erg gerustgesteld, met name omdat het slijmvlies is geslonken,

en deze gynaecoloog was ook wel erg rustig echt een schat, de vorige was een vrouw en dat is me eerlijk gezegd niet zo goed bevallen

Fijne avond allemaal
groetjes, Rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » do 09 mei 2019 15:12

Hallo dames

Gisteren eindelijk het verlossende bericht van de biopt.
Gelukkig alles goed. Wel in augustus nog een keer een uitstrijkje laten maken.
Dit omdat het uitstrijkje pap3 2b aangaf, heeft vermoedelijk te maken met het verdikte slijmvlies wat is geweest.
Alleen maar fijn zo'n extra controle.

Jullie allemaal bedankt voor de fijne reactie,s dat heeft me goed gedaan.

Groet, Rita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht