55 en nog steeds regelmatig ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Bea55
Berichten van Bea55
Onderwerpen van Bea55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

55 en nog steeds regelmatig ongesteld

Bericht door Bea55 » zo 14 apr 2019 20:23

Hallo allemaal

Ik ben 55 jaar en nog steeds elke 4 weken ongesteld, ik kan er bij wijze van spreken de klok op gelijk zetten. Ik heb weinig lichamelijke klachten maar van mij mag het zo onderhand wel eens klaar zijn.
Zijn er meer vrouwen die net als ik zo lang regelmatig blijven menstrueren?

Bea

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: 55 en nog steeds regelmatig ongesteld

Bericht door Friesje » do 23 mei 2019 17:17

Hallo,

Ik ben net 53 geworden en nog steeds erg regelmatig ongesteld. Vorig jaar 1x 3 maanden niks en sindsdien weer elke maand keurig op tijd.

Daar dacht ik eigenlijk niks bij tot ik een paar maanden terug een ingezonden brief in een damesblad las waarin stond dat niet elke menstruatie na je 53e ook echt een menstruatie hoeft te zijn; zij bleek baarmoederkanker te hebben. Ze menstrueerde tm haar 53e , toen bijna 1 jaar niet en daarna wel weer. Na controle (uitstrijkjes waren altijd goed) bleek ze dus ernstig ziek te zijn.
Kijk zoiets moet een hypochonder ook niet lezen eigenlijk, want sindsdien begin ik dus te twijfelen.... Mijn moeder en zus waren er rond hun 50e allebei vanaf en dat was bij die mw ook zo. En dat scheen toch wel 'verdacht' te zijn :(

Nu ben ik op dat gebied altijd al anders dan mijn zus en moeder te zijn: bij elke kind (we hebben er 3) vloeide ik de eerste 3 maanden constant. Na het derde kind werden mijn menstruaties steeds langer (nog 12-13 dagen) en later ook heftiger. Een jaar of 5 terug een novasure behandeling gehad, die weliswaar scheelde in het heftige vloeien maar ik ben nog steeds maandelijks 10 dagen ongesteld. Een jaar of 20 terug nog een soort kijkoperatie gehad waar dat langdurige vloeien vandaan kwam en alles was toen in orde verder.

Maar goed nu laat dus ook de menopauze langer op zich wachten. En zit ik weer over zo'n berichtje in...
Ik stel me aan he...??? Eigenlijk weet ik dat wel zeker, maar ondertussen zit ik er toch over in... :oops:

groetjes,
Friesje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht