Slappe borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 64

Slappe borsten

Bericht door Annac » zo 05 apr 2009 19:29

Dag dames,

Na een hele poos (ca. halfjaar) geen borsten meer zelfonderzocht te hebben voelde ik opeens dat m'n borsten zo slap zijn geworden en zeker niet dikker.
Heb periodes gekend dat m'n borsten zeer gevoelig waren maar dat is nu al een hele tijd niet geweest.

met een vriendelijke groet,
Anna

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Re: Slappe borsten

Bericht door Gaia » ma 06 apr 2009 10:23

Ha!

Het ligt een beetje aan mijn cyclus...een week of 2 voor ik ongesteld wordt, zwelt het klierweefsel weer flink op en heb ik echt een maat groter. Maar inderdaad..de stevigheid is een stuk minder..mijn velletje wordt wat minder opgevuld, zo voelt het aan. Minder vetweefsel en klierweefsel...

Gaia

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 64

Bericht door Annac » do 04 jun 2009 19:53

Hallo medeovergangsters,

En ineens ontdekte ik dat m'n borsten zo slap zijn geworden.......... heb een hele tijd vreselijke pijn gehad in de overgang van m'n borsten en die pijn heb ik nu niet meer, wat rest zijn nu dus slappe borsten.
Herkent iemand dit verschijnsel?

Groetjes Anna

Mael
Berichten van Mael
Onderwerpen van Mael
Menopauzejaar:

Bericht door Mael » vr 05 jun 2009 10:06

Hallo Anna,

Helaas, bij mij ook. Met vlagen heb ik zeer pijnlijke borsten en lijken ze groter en voller. Nu al een paar weken geen last maar zijn het net theezakjes :mrgreen:

Mael

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » za 06 jun 2009 02:33

Hallo dames,

Ja, alles wordt slapper en gaat hangen......niet alleen de borsten. Billen, wangen, oogleden.... :cry:

Greta

Vlinder
Berichten van Vlinder
Onderwerpen van Vlinder
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Vlinder » ma 08 jun 2009 16:12

Hallo dames,

Ja dat klopt inderdaad, dat ervaar ik dus ook. In een eerder stukje heb ik al geschreven dat ik door medicatie direct in de overgang ben gezet. Mijn lichaam is in drie maanden tijd een hele periode verder, hoeveel jaar, dat weet ik niet. Normaal voelden mijn borsten wel stevig, vooral rond de cyclus of tegen de menstruatie aan. Nu zijn ze slap en dat blijft ook zo.

Vlinder

Froukje
Berichten van Froukje
Onderwerpen van Froukje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Froukje » wo 17 jun 2009 14:28

Hallo dames

Hmm, ja! Dat herken ik ook, alleen als erogene zone functioneren ze nog wel heel prettig, en het heeft ook wel iets lekker zachts, ze zitten mij minder in de weg. :oops:

Froukje

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 65

Bericht door Sunny » wo 17 jun 2009 19:40

Hallo Lotgenoten,

Zo...echt wel...alles gaat slap hangen inderdaad, ik word binnenkort 55 jr., en ik zie het echt.
Mijn figuur is net een peer figuur geworden, met name mijn buik, die is ook gaan hangen.
Echt niet leuk meer...maar goed, wij zijn geen 20 meer, dit hoort nu eenmaal bij ons leven :( maar ik kan het met kleding (en onderkleding) goed camoufleren, en tegenwoordig kan je badkleding kopen met een ondersteuning.

Groetjes Sonja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht