Pijnlijke en zware borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Miekiemiek
Berichten van Miekiemiek
Onderwerpen van Miekiemiek
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 52

Pijnlijke en zware borsten

Bericht door Miekiemiek »

Hallo allemaal,

ik ben Miek, 40 jaar...mijn baarmoeder is eruit gehaald en nu lijk ik in de overgang.......
Mijn bh is van E naar G in 6 maanden tijd.......mijn maat 38 is 40 geworden.......
Vrijen is anders, gevoeliger......
Mijn borsten zijn pijnlijk.
Dat zwangere gevoel maar ook of je borsten toeschieten met melk zeg maar! Dat overvolle opgeblazen gevoel!

Groet Annemieke

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd: 60

Re: Pijnlijke en zware borsten

Bericht door AnnaH »

Hoi,

Bij mij zijn ze twee maten gegroeid. In mijn geval is dat alleen maar meegenomen. :D
Minder leuk is de gevoeligheid en de spanning. Met fietsen en traplopen heb ik daar vaak last van.
En dan de vraag: stort de boel na de overgang weer in en gaat het dan allemaal hangen :?

Groet
AnnaH
Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 62

Bericht door Anneke »

Hoi,

Mijn borsten zijn ook gegroeid van b naar c cup, het gespannen gevoel heb ik gelukkig niet altijd, als het gespannen gevoel weg is zijn ze wel groter dan vroeger, maar minder groot tijdens het gespannen zijn.
(snap je het nog)?

Groeten Anneke
Nancy
Berichten van Nancy
Onderwerpen van Nancy
Menopauzejaar:

Bericht door Nancy »

Hallo dames

Ik moet zeggen pijnlijke borsten heb ik niet zo een last meer van in het begin wel gehad. Maar ze zijn behoorlijk gegroeid, ik ben van cup c naar cup e gegaan. Ben er niet zo blij mee want hoe groot moet tegenwoordig een bloes zijn om gewoon de knoopjes nog netjes dicht te krijgen.
En ik vraag me ook af hoe gaat het er na de overgang uitzien??

Groetjes Nancy.
Sennepenneke
Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 54

Bericht door Sennepenneke »

Hallo dames

Ik had toch zo gehoopt dat dat niet het geval zou zijn bij mij, maar heb al een tijdje het idee dat m'n borsten in omvang zijn toegenomen en ik word daar echt niet blij van :roll:
Ze zijn ook pijnlijker maar ik heb mastopathie en ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil.

Sandy
Yvon7
Berichten van Yvon7
Onderwerpen van Yvon7
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Yvon7 »

Hallo,

Ik ben sinds mei dit jaar 8 kilo gegroeid en heb er een cup bijgekregen.
Ik heb veel lichamelijke klachten zoals: een gloeiend hoofd ( geen koorts ) erg moe. Ik weet dat ik in de overgang zit, maar maak me toch wel zorgen om mijn plotselinge gewichtstoename en borstomvang.
De kilo's zitten met name in mijn bovenbenen en mijn buik. Mijn armen zijn nog net zo dik als voorheen.

Ik ben bij de dokter geweest en zit nu te wachten op de uitslag van het bloed en de echo, want hij vond het ook vreemd. Ik menstrueer nog ongeveer 3 keer per jaar.

Ben nu sinds een paar dagen aan het opletten wat ik eet. De eerste 2 dagen 1 pond eraf, maar vanmorgen was ie net zo hard weer terug. Ik moest er ook nog vreselijk om lachen.

Herkent iemand deze gang van zaken?

Groetjes Yvon
Annie
Berichten van Annie
Onderwerpen van Annie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Annie »

Hallo Yvon,

Ik ben nu ook in 1 jaar 10 kilo aangekomen, ik krijg ook een ander figuur als vroeger ik heb een dikke buik en ook een maag gekregen.
Ben bij de gynaecoloog geweest het inwendig onderzoek was goed en het uitstrijkje ook. Maar mijn buik word steeds dikker vind ik.
Vraag me nu af of het niet iets anders kan zijn, de eierstokken bijv.
Ik namelijk ook vaak zeurende pijn in mijn buik.
Veel vrouwen klagen over een buikje, en je kan het ook moeilijk verbergen met kleding.
Ik ben benieuwd of dit over gaat na de menopauze?

Gr. Annie
Gea63
Berichten van Gea63
Onderwerpen van Gea63
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Gea63 »

Hallo

Ik herken dit maar al te goed. Ook ik heb pijnlijke borsten maar ik voel niets verontrustend. Ik heb vreselijke paniekaanvallen van dit alles.

Ik ben altijd blij maar de laatste tijd ben ik zo verdrietig ben me zelf niet meer.

Groeten, Gea
Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Alies39 »

Hallo iedereen,

Hier nog iemand die met extra gewicht rondloopt. Op zich baal ik er enorm van en dan niet direct vanuit cosmetisch oogpunt, maar dat ik die extra kilo's mee moet slepen. Jammer, jammer. Het lukt me ook niet om het eraf te krijgen.

Ik heb wel begrepen dat het ergens goed voor is. Door deze vetopslag wordt de aanmaak van het hormoon oestrogeen overgenomen van de eierstokken die het in de overgang langzaam af laten weten. Maar ja, balen vind ik het toch wel. Het was leuker geweest als de hormoonaanmaak werd overgenomen door een rimpelvrije huid of zo.....

Groetjes, Alies
Birgit
Berichten van Birgit
Onderwerpen van Birgit
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Birgit »

Hallo,

Allemaal zo herkenbaar. Ik weet net pas dat ik in de overgang zit, maar de gewichtstoename rond mijn buik is al van vorig jaar.
Ik erger me er kapot aan, probeer er zo veel mogelijk aan te doen, maar het lijkt wel of niets helpt. Ben altijd slank geweest en zit nu met een flinke rol.
Zo te lezen is er dus weinig aan te doen.

Groetjes Birgit :(
Mael
Berichten van Mael
Onderwerpen van Mael
Menopauzejaar:

Bericht door Mael »

Hallo dames,

Heel herkenbaar! Ook bij mij gaat alles op mijn buik en maag zitten.
En hoe harder ik lijn des te meer kom ik aan :S
Maar ik geef het niet op hoor :mrgreen:

Mael
Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Marjolijn2 »

Hallo Dames

Dit is inderdaad herkenbaar ik vindt het alleen niet leuk mijn buik puilt nu al over mijn broek met een grote vetrol en mijn borsten zakken iets.
Ik was altijd redelijk slank maar merk dat ik nu een aardig buikje begint te krijgen ik vindt het helemaal niet leuk mijn buikje hangt als het ware over mijn broek en de borsten gaan een beetje gaan hangen
Ik woog rond de 52 kilo ik heb nu een idee dat ik er 6 kilo erbij zit en het ergste is dat het zowel bij mijn buik zit als bij mijn maag net of ik 5 maanden in verwachting ben als ik zit. Hopelijk wordt het niet nog erger

Marjolijn
Dit onderwerp is 12 jaar en 3 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht