Pijnlijke tepels

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Pijnlijke tepels

Bericht door Lillian » di 21 nov 2006 08:59

Hallo,

ik heb een vraagje, ik ben 48 jaar en al volop in de overgang ben al ruim 1,5 jr niet meer ongesteld geweest maar toen ik nog menstrueerde had ik iedere maand heel veel last van pijnlijke borsten en tepels, toen de menstruatie ophield, hield de pijn in borsten en tepels ook op maar nu sinds een week heb ik toch weer gevoelige en pijnlijke tepels heeft dit toch ook met de overgang te maken ik had ook heel lang last van droge vagina maar nu weer wat meer afscheiding niet vies of zo maar het lijkt dat mijn hormonen nu weer aan het rommelen zijn hoe kan dit nu naar 1,5 niet meer ongesteld te zijn geweest. is dat niet raar of komt dat vaker voor????

groetjes Lillian

Yvonne54
Berichten van Yvonne54
Onderwerpen van Yvonne54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Pijnlijke tepels

Bericht door Yvonne54 » di 21 nov 2006 10:29

Halo Lillian,

wat "toevallig", ik dacht dat het goed zou zijn om eens in het forum te zoeken naar pijnlijke tepels, want daar heb ik sinds een week zo'n last van.

Ik ben 54 jaar en menstrueer al een paar jaar niet meer.
Ben erg benieuwd naar reacties, dank je wel alvast

groeten van Yvonne

Agnes
Berichten van Agnes
Onderwerpen van Agnes
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 67

Bericht door Agnes » di 21 nov 2006 10:29

Hallo Lilian,

Mijn verhaal is ongeveer hetzelfde. Na 2,5 jaar zonder menstruatie, had ik ook zulke pijnlijke tepels, Ik had ook heel veel zin in vrijen. Er volgde een kleine bloeding met donker bloed.
Ik ben ermee naar de huisarts geweest, en dan gaat het balletje rollen.
Twee keer ben ik bij de gyn geweest, eerst voor een vaginaal onderzoek, en veertien dagen later voor een hysteroscopie (baarmoederonderzoek).
Alles zag er prima uit gelukkig! Ze hebben wel wat weefsel van de baarmoederwand genomen , een biopt, en daar krijg ik de uitslag nog van.

Lilian, zo hoeft het bij jou natuurlijk niet te gaan, maar het is dus wel mogelijk. Wacht nog maar even af, waarschijnlijk loos alarm!

Veel sterkte en groeten van Agnes.

Yvonne54
Berichten van Yvonne54
Onderwerpen van Yvonne54
Menopauzejaar:

Bericht door Yvonne54 » di 21 nov 2006 10:36

Hoi,

Daar ben ik nog een keer!
Met de zoekfunctie heb ik dus gezocht en een paar berichten over dit onderwerp gevonden.
Ik heb ze doorgelezen en voel me gerustgesteld.
Nogmaals groeten van

Yvonne

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Lillian » di 21 nov 2006 13:03

Yvonne

Waar heb je er wat over gevonden want ik zit ook te zoeken maar kan het niet vinden??????

alvast bedankt
groetjes Lillian

Yvonne54
Berichten van Yvonne54
Onderwerpen van Yvonne54
Menopauzejaar:

Bericht door Yvonne54 » wo 22 nov 2006 08:15

Hoi Lillian

Als je de forum index ziet, is er bovenaan een knop met "zoeken" , Als je daarop klikt kom je in het zoekscherm. Je vult dan in "tepels" en de categorie is dan lichamelijke overgang. Dat is meestal wel genoeg. (Er zijn nog meer invulvakjes, maar dat moet dan maar eens proberen. )
Je krijgt dan een lijstje topics. Klikken en lezen.

In ieder forum vind je wel ergens een zoekfunctie.

succes er mee. Yvonne

Yvonne54
Berichten van Yvonne54
Onderwerpen van Yvonne54
Menopauzejaar:

Bericht door Yvonne54 » do 30 nov 2006 07:32

Hallo allemaal,

ik wilde even laten weten dat ik na een week last van mijn borsten en tepels, opeens ging vloeien. Ben al 3 jaar na de menopauze, eigenlijk hoor ik hier niet meer thuis,
morgen moet ik naar de poli voor post-menopauzale bloedingen.
(brr)

groet
Yvonne

Agnes
Berichten van Agnes
Onderwerpen van Agnes
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 67

Bericht door Agnes » do 30 nov 2006 16:02

Hallo Yvonne,

veel sterkte en ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt.
Laat je nog iets van je horen?

Groet van Agnes.

Yvonne54
Berichten van Yvonne54
Onderwerpen van Yvonne54
Menopauzejaar:

Bericht door Yvonne54 » vr 01 dec 2006 17:09

Hoi,

Ben geweest bij de gyn, heb een wat verdikte baarmoederwand, (6 mm)cysten aan beide eierstokken en een niet te bekijken baarmoeder. Op zich allemaal (nog) niet zo verontrustend, moet over 6 weken terug. Als het dan nog zo is, krijg ik een afspraak voor een laparoscopie, als de cysten weg en ze kunnen nog niet in de baarmoeder kijken doen ze het nog een keer onder narcose.
Voor de zekerheid nog wel even bloedonderzoek gedaan.
tot zover, bedankt voor je meeleven.

Yvonne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht