Pijnlijke borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Lilly48
Berichten van Lilly48
Onderwerpen van Lilly48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Pijnlijke borsten

Bericht door Lilly48 » wo 09 mar 2005 15:18

Hoi dames

Normaal gesproken altijd twee weken voor de menstruatie pijnlijke borsten, maar nu zelfs tijdens en erna.
In december had ik dit voor het eerst; 4 weken achter elkaar en dacht dat het nooit meer over ging.
Ook was ik toen vreselijk neerslachtig, heel beangstigend;hebben jullie dat ook?
Toen is het een aantal weken rustig gebleven,en nu zijn ze alweer anderhalve week pijnlijk en gespannen (ook weer na de menstruatie).
Het is heel verwarrend allemaal, echt dat de boel totaal in de war is.
Ik had altijd gedacht de de overgang zou beginnen met opvliegers;die heb ik dan nog niet.
Hebben jullie dat wel, of ook alleen deze klachten, of komt dat weer in een andere fase?? :shock:

groetjes, Lilly

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Pijnlijke borsten

Bericht door PetraS » wo 09 mar 2005 20:56

Hallo Lilly,

Als ik de verhalen lees, is het voor ieder van ons anders. Ik heb vreemd genoeg weinig last van mijn menstruaties (van al het andere des te meer, maar dat terzijde). Had eerst een cyclus (lach niet) van om de 50 dagen, waarbij de menstruatie het volkomen normale patroon volgde: pijn in borsten gedurende 2 dagen, normale menstruatie, weg pijn in borsten.

Toen sloeg ik ineens 132 dagen over, zelfde verloop.
Inderdaad, menstruaties die zich aankondigden met pijn in de borsten en heftig in de put zitten. Pas mijn menstruatie gehad, ben nog steeds in de put.

Over de kleur van je menstruatie: donkerbruin bloed is vaak 'oud' bloed, wat dus een tijdje in je lichaam gezeten heeft. Ik heb dat pas op het eind (maar dat had ik altijd al).

Sterkte en groet!
Petra

Brenda
Berichten van Brenda
Onderwerpen van Brenda
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Brenda » do 16 jun 2005 12:19

Hai Stefie

Ik heb al 20 jr last van knobbels.
Een HA zei eens tegen mij, het lijkt wel of je een wiel in je borsten hebt en dat elke keer een andere spaak daarvan dikker is.
Toch laat ik om de 3 jaar een mammografie maken, ook omdat ik na al die jaren nog steeds borstvoeding heb.
Voor de innerlijke rust, al waren de artsen na mijn verhuizing het er niet zo mee eens, maar ik druk wel door.
Het is mijn lijf en ik wil zekerheid....

Mijn klieren, klieren wat af. ;)

Sterkte en groetjes,

Brenda

Corry
Berichten van Corry
Onderwerpen van Corry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Corry » do 16 jun 2005 12:25

Hoi Brenda

Ja ik ken het ook.

20 jaar geleden begonnen heb toen ook allerlei onderzoeken gehad en bleek een teveel aan weefsel te zijn. Niets aan te doen.

Het is wel minder geworden in de loop der jaren ,maar met de menstruatie had ik er altijd last van.
Nu in de overgang komt het weer regelmatig de kop opsteken.
Loop er nu al weer twee weken mee..

Corry

Tamara49
Berichten van Tamara49
Onderwerpen van Tamara49
Menopauzejaar:

Bericht door Tamara49 » wo 22 jun 2005 20:45

Hallo

Ik heb er een jaar geleden heel veel last van gehad, aan allebei de borsten, heel pijnlijk. Je krimpt echt gewoon in elkaar van de pijn. Laat staan aankomen

Maar nu ik opvliegers heb, heb ik er geen last meer van, dus de ene klacht weg en de andere in de plaats ervoor. Heb informatie gezocht en aangevraagd bij de Stichting mastopathie en daar las ik dat het ook met je voeding te maken had.
Bv koffie, wijn maar ook bepaalde groenten kunnen het verergeren.
Een opvlieger is niet leuk,maar dit is veel vervelender en pijnlijk.

Ben er wel mee naar de huisarts geweest, maar die stelde me gelijk gerust, zeker omdat ik het beide had.
Maar je kan altijd een mammografie laten maken ter geruststelling.

Groet, Tamara

Wilmaa
Berichten van Wilmaa
Onderwerpen van Wilmaa
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Wilmaa » vr 24 jun 2005 15:57

Hallo dames

Ik heb ook altijd heel veel last van knobbels gehad, maar nu ik in de overgang zit wat minder.
Ik ben best zwaar en zelfs als ik liep deed het zeer
Ook met sporten was het geen pretje
Ik was altijd bang dat er iemand tegen me aan liep

Groetjes Wilma

Kathy2
Berichten van Kathy2
Onderwerpen van Kathy2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Kathy2 » di 28 jun 2005 20:40

Hallo

Ik heb ook pijnlijke borsten!
Het aanraken en douchen doet al flink pijn.
Ik draag een b-h met beugel, maar het liefste doe ik hem uit.
maar in mijn werk kan dat helaas niet.

Je ziet er zijn er meer......
misschien dat het bij mij door de hormonenpillen komt, maar vrolijk wordt ik er niet van.

Kathy

Tamara49
Berichten van Tamara49
Onderwerpen van Tamara49
Menopauzejaar:

Bericht door Tamara49 » di 28 jun 2005 20:46

Hallo

Ik kreeg het nadat ik met de pil was gestopt. Heb er wel langer dan 2 jaar last van gehad. Echt heel pijnlijk.
Ik heb het nu heel af en toe maar 1 of 2 dagen, zal toch wel hormonen te maken hebben, ben vorig jaar 10 mnd niet ongesteld geweest en nu sinds april niet, maar had er tussendoor wel last van.
Het is lastig en heel pijnlijk.
sterkte !!!

groeten, Tamara

Isa
Berichten van Isa
Onderwerpen van Isa
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Isa » za 03 jun 2006 00:10

Hallo allemaal,

Ik ben vijfenvijftig en al ongeveer acht jaar met de overgang bezig.
Heb dit jaar een keer gemenstrueerd dat is nu ongeveer vier weken geleden en had daarvoor zeer pijnlijke borsten, dat heb ik nu sinds een paar dagen weer. Ik vraag mij af zal ik nu toch weer weer ongesteld worden, het zal toch niet waar zijn dat het weer opnieuw begint.

Groet Isa

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht