Kleinere, slappe borsten.

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Miek
Berichten van Miek
Onderwerpen van Miek
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Kleinere, slappe borsten.

Bericht door Miek »

Hoi allemaal,

Ik ben 46 jaar en waarschijnlijk sinds mijn 42e in de overgang. Net als jullie heb ik te maken met allerlei verschijnselen. Ik probeer er maar mee te leren leven. Wat mij echt verdrietig maakt is het feit dat mijn borsten zo klein, slap en rimpelig worden. Ik had altijd zo'n mooie pronte voorgevel en ineens is er niets meer van over. Ik word er zo verdrietig en onzeker van dat ik zelfs een operatie overweeg ook al vind ik dat nogal een ingreep. Ik vraag me af of dit nu zo blijft of dat het tijdelijk is. Word het beter nadat de hormonen zijn uitgeraasd ? Je hoort ook wel eens dat borsten groeien na de overgang. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en er iets over kunnen vertellen ? Alvast bedankt.

Groetjes, Miek

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 57

Re: Kleinere, slappe borsten.

Bericht door Pee »

Beste Miek,

Ik dacht dat het bij mij kwam dat ik 20 kilo afgevallen ben, maar jij hebt het ook. Ik vrees dat het niet beter wordt dan dat het is!
Ik heb ook van die rimpelige bovenarmen gekregen, aan de binnenkant van mijn armen en aan de binnenkant van mijn bovenbenen en mijn buik/maagstreek.
Het hoort waarschijnlijk bij de leeftijd, maar fijn vind ik het niet. Om alles te laten liften lijkt me een brug te ver.
Ik laat het maar gebeuren, ook de huid van mijn decolleté wordt perkament......, ik stop het wel wat meer onder mooie kleding!
Mijn lijf is in verval!

Sterkte Petry

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Flippertje »

Hallo Miek

Kan me best voorstellen dat je het vervelend vindt dat je borsten slap worden maar denk is even verder, als de rest ook ouder wordt kun je aan de gang blijven met liften en proberen het te laten recht breien, ben blij als dat voor jou het ergste is, wat denk je als je klachten hebt zoals maagpijn, misselijk, duizelig angstig en onzeker van al die klachten.
Sorry maar ook mijn borsten zijn slapper en kleiner maar als dat het ergste was sprong ik een gat in de lucht, aanvaard dat je ouder wordt, je blijft van binnen hetzelfde, net zo lief en mooi als je altijd bent geweest, je ontkomt niet aan uiterlijk verval, daarbij kun je tegenwoordig beha's kopen waarbij het lijkt of je niks ingeleverd hebt voor de buitenwereld, geniet ervan dat je verder waarschijnlijk nog geen andere klachten hebt?

Flippertje

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Marjo50 »

Hallo

Ik ben ook afgevallen, heb maagpijn slappe borsten, heb al alle klachten gehad die je maar in kunt denken, dat ik er klaar mee ben,, die hele overgang.
Ben moe en moe en kon de hele dag slapen, en het lijkt wel of het nu nog erger is met het tijd van het jaar bah nee

gr marjo

Miek
Berichten van Miek
Onderwerpen van Miek
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Miek »

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben natuurlijk gelijk, als je de boel gaat liften kun je aan de gang blijven, want beter word het uit zichzelf niet meer :S Soms is het een en ander gewoon moeilijk te aanvaarden. Ik heb ook andere klachten hoor. Opvliegers, opgejaagd gevoel, misselijk, buikpijn, andere pijntjes, vergeetachtigheid, burn-out klachten en moe, moe, moe. Maar op de een of andere manier kan ik dat wel accepteren als zijnde dat het bij het ouder worden hoort. Maar dat dat lijf gaat veranderen vind ik echt moeilijk. Misschien komt het ook omdat ik sinds 2 jaar een nieuwe partner heb. Hij is 6 jaar ouder maar zoals ze altijd zeggen : Mannen worden aantrekkelijker naarmate ze ouder worden. ( tot op een zekere leeftijd) En voor hem geldt dat zeker. Hij lijkt rond de 40. Dat het bij mij de andere kant op gaat maakt me niet bepaald zelfverzekerder. Maar goed, dat is eigenlijk een ander probleem ;)

Groetjes, Miek

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Flippertje »

Sorry,

was ook wel een beetje kort door de bocht, hou het maar op de overgang hahaha, ik dacht, zeur niet over uiterlijkheden ik stik van andere lichamelijke klachten, kan mij die borsten nu schelen, maar snap best dat je er mee zit maar soms ben ik onuitstaanbaar.
Sterkte ermee!

Flippertje

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Diana119 »

Hallo dames

Goh nou als die borsten het enige waren zou ik ook een gat in de lucht springen. Hier ook van cup e naar cup b gegaan. Alles hangt maar ben ook 16 kg afgevallen door de overgang. Ik heb juist de meeste moeite met mijn algeheel niet goed voelen. Terwijl ik een man heb die 13 jaar jonger is! Uiterlijk is voor mij altijd heel belangrijk geweest maar sinds ik alle niet typische klachten heb is er voor mij maar 1 ding belangrijk: mij weer goed kunnen voelen zodat ik weer kan leven! En mooi uiterlijk is mooi meegenomen maar er zijn zoveel mensen die het ouder worden niet is gegeven dus ik deal ermee.

Neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is als je er wel erg mee zit hoor. Voor jou is het verval van je lichaam net zo erg als mijn klachten.
Hoop dat er voor jou een tijd komt dat je het toch kunt aanvaarden. Je bent en blijft echt een mooi mens dat moet je nooit vergeten.

Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht