Ontsteking en vocht uit de tepel

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Aurora
Berichten van Aurora
Onderwerpen van Aurora
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Ontsteking en vocht uit de tepel

Bericht door Aurora » za 18 jul 2015 23:02

Hoi hoi,

Ik loop stijf van de angst. Maandagochtend stond ik op en merkte okerachtige vlekken op mijn nachthemd. Vond het raar..ging op onderzoek en het kwam uit 1 tepel. ben 57 jaar en dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Zware paniekaanval, man ook gelijk aan het stressen en die ging al op internet zoeken. Nu ja, daar word je ook niet vrolijker van.

binnen het uur zat ik ongeduldig bij de dokter. Die heeft beide borsten onderzocht, voelde niks abnormaals en zei dat het ontsteking was van de melkgang of troskliertje. Ik mocht van code rood naar code groen. Wel een kuurtje antibiotica nemen.

Hoe en wat..kon hij me niet zeggen maar ik weet dat ik, stomme kip, dat ik ben, had zitten frunniken aan mijn tepels omdat ik er opgedroogde korstjes op zag en net die tepel tja kwam het er niet goed af en bleef ik door prutsen tot het ook al wat pijn deed. Dus stopte ik maar...hoe kom ik er ook op van dit te doen..tja..maar dit durfde ik niet tegen de dokter vertellen.

We zijn nu zaterdag en ik ben er nog niet klaar mee. Af en toe kleine plekjes bruin tot cola bruin verlies. Dus tweede doos antibiotica en is het donderdag niet beter...meer onderzoek bah. Ik loop nu al te stressen.

Herkent iemand dit? Of heeft al eens gekleurde afscheiding gehad uit 1 of beide tepels?

Ik vind hier altijd troost maar tot nu toe heb ik niets teruggevonden hier. Balen dus..ben ik dus echt de enigste?

Greetz
Ingrid

Aurora
Berichten van Aurora
Onderwerpen van Aurora
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Ontsteking en vocht uit de tepel

Bericht door Aurora » wo 22 jul 2015 15:27

Hallo,

Ik ben er 57 nu en het is 12 jaar geleden dat ik nog eens een mammografie liet doen. Gezien de leeftijd en pal in de menopauze wordt me geadviseerd de borsten te laten screenen.

Heb met heel klein bang hartje een afspraak gemaakt en mag morgen al komen. Dit gaat snel...maar ach misschien goed.

Vorige week heeft de dokter mijn borsten manueel nog gevoeld en voelde geen verdikkingen, knobbels en ze waren zelfs soepel maar ja hij kan er ook niet doorzien. Dat laatste maakt me toch weer een angstig gevoel krijgen.

Hoe dikwijls gaan jullie? Heeft dit ook zo een impact op jullie? Moet je lang wachten op het resultaat?

Ik duef te zeggen dat als hypochonder ik nu een moeilijk tijd heb.

Alvast nog een fijne dag

Groetjes
Aurora

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Ontsteking en vocht uit de tepel

Bericht door Pee » wo 22 jul 2015 15:41

Hallo Aurora,

Ik ga elke 2 jaar, normaal gesproken.
Al vanaf mijn 45ste. Na mijn 50e word ik elke 2 jaar opgeroepen.
Bij veel vrouwen zien ze wat op de foto's, zo ook bij mij.
Maar als ze dan wat weefsel wegnemen is het steeds niets.
Voorheen dacht ik altijd, dat als ze wat zagen, het meteen fout zou zijn.
Nu weet ik dat een kalkspatje of zo ook niets hoeft te betekenen.
Ik ben nu dus wat vaker geweest de afgelopen jaren, na november ga ik weer terug naar het gewone bevolkingsonderzoek. 2 keer kalkspatjes op de foto gehad, 2 keer nader bekeken en 2 keer loos alarm.
De uitslag van de foto's duurt even.
Gewoon bevolkingsonderzoek duurt 2 weken voor de uitslag, met de huisarts kan het sneller.

Sterkte, komt goed, Petry

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht