Gekleurde afscheiding uit 1 tepel

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Gekleurde afscheiding uit 1 tepel

Bericht door Ingmart5860 » ma 13 jul 2015 20:40

Dag Dames,

Wat een dag heb ik achter de rug. ik stond vanmorgen op en ik merkte okerachtige vlekjes op mijn pyjama. Ik zag uit 1 tepel idd vocht komen. Dit keer geen doorzichtig vocht maar oker en zweempje bloed. het was alsof mijn oog werd er naartoe gezogen. :shock:

Hoe ik bij de dokter geraakt ben, weet ik niet meer en de 6 wachtenden voor mij konden niet snel genoeg buitengewerkt worden.

Ondertussen merkte ik dat ik een branderig gevoel kreeg vooraan in de borst.

Dokter heeft de borsten onderzocht, niks speciaals te voelen, geen knobbels of verhardingen maar wel afscheiding uit 1 tepel. Het verdict melkkanaalontsteking of ontsteking aan trosje kliertjes. Antibiotica nemen en binnen een paar weken een mammo laten nemen puur voor screening.

Antibiotica nemen gedurende een week.

kent er iemand dit? Ik heb hier totaal geen ervaring mee en ben zwaar onder de indruk en ik ben al zo angstig voor kanker.

Ik ging al dadelijk op zoek in dit forum omdat ik hier al eens geruststelling vind maar niemand heeft dit ooit gerapporteerd hier. Ik blijf dus onrustig pfff.

Goede avond nog!
Ingrid

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Gekleurde afscheiding uit 1 tepel

Bericht door MJ » ma 14 sep 2015 20:29

Hoi Ingrid,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er enorm van geschrokken bent!
Hoop dat het nu beter met je gaat.
Ik herken het. Heb het zelf ook gehad tijdens mijn zwangerschappen en nu in de overgang.
Het ligt bij mij echt aan hormonen. De vloeistof die uit allebei mijn tepels kan komen, varieert van bloedkleur tot zwarte vloeistof.
Nu ik borstvoeding geef heb ik het gelukkig niet.
Hormonen kunnen rare dingen doen he.

Groeten, Marie Josee

Ingmart5860

Bericht door Ingmart5860 » do 17 sep 2015 09:17

Hoi,

Ik ben zo blij dat er iemand reageerde, ik zag dat er heel wat vrouwen het gelezen hadden maar niemand had er blijkbaar last van.

Wil nu lukken dat ik de laatste dagen weer verlies uit die ene tepel heb, bruinige kleur. Wat is dat toch?
In juli mammo en echo laten doen en die was volledig ok.

Vannacht stond ik op om te plassen en zag weer een paar plekjes op mijn pyjama dus gedaan met slapen. Gewacht tot ik de huisdokter kon bellen en die zei dat het zeker niet kwaadaardig is, eerder lastig. Het kan hormonaal zijn of een misvormd melkkanaaltje dat snel kiemen opslaat. Gewoon observeren en wassen en ontsmetten.

ik was zo blij, net vanmorgen, jouw reactie te lezen, het stelde me geruster.

Ik heb het wel niet in twee tepels, de bruine kleur komt maar in een tepel voor en in de andere soms wat wittig.

ik moet weer ff bekomen en de drang tegenwerken om alsmaar te gaan kijken.

Hoelang bleef dat bij jou duren?

Greetz
ingrid

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door MJ » do 01 okt 2015 21:41

Hoi Ingrid,

Wat fijn om te lezen dat je iets aan mijn reactie had.
Zie jouw reactie terug helaas nu pas anders had ik al gereageerd.
Die bruinige kleur had ik ook. Van wit, echt rood bloed, bruin tot zelfs zwarte vloeistof.
Bij mij begon het tijdens de zwangerschap van mijn oudste zoon, nu precies 19 jaar geleden.
Daarna heb ik er gewoon niet meer bij stil gestaan omdat er niks aan de hand was, alleen druppeltje bloedverlies uit een borst.
Heb sinds de geboorte van mijn oudste aan een stuk door borstvoeding gegeven en tijdens het borstvoeding geven stopte de kleurige afscheiding.
Totdat ik zo.n drie jaar na de laatste borstvoeding (heb een groot gezin) nu ongeveer zeven jaar geleden een borst voelde prikken, ik er op duwde en er dus bloed uitkwam.
Ik heb het ook verder laten onderzoeken, en na allerlei onderzoeken vertelde men mij dat het waarschijnlijk door de hormonen kwam en dat er verder niks aan de hand was. Dus als de gekleurde vloeistof er uit kwam of als ik er op drukte omdat de tepels dan een prikkend gevoel gaven net als bij te veel aan melk tijdens de borstvoedingsperiode moest ik gewoon maar bij mezelf denken van het ligt aan hormonen.
En net als jij moest ik inhouden om niet steeds er op te drukken om te kijken of het nog niet weg was.Twee jaar later was ik weer zwanger en nu geef ik nog steeds borstvoeding dus heb ik nergens last van. Heb wel kans dat het na het borstvoeding geven weer terug zal komen maar ik weet nu dat het bij mij hormonaal is en wat ik bij jou kan lezen komt het wel veel overheen met wat ik had.
Hormonen kunnen zoveel rare dingen met ons lichaam doen, helaas.
Ik hoop dat het er over praten je een beetje helpt.
Hoe gaat het nu met je?
Is het al minder geworden?

Groeten, Marie Josee

Ingmart5860

Bericht door Ingmart5860 » zo 11 okt 2015 17:17

Dag Marie Josee

Net zoals vorige maand ontdekte ik vandaag weer donkerbruine vlekjes en ik kan het niet verhelpen, ik word er onrustig van.

Heel raar dat het weer ongeveer rond dezelfde datum schommelt.

Mijn man wordt door mijn ongerustheid er bijna kierewiet van. Ik heb de laatste weken niet anders dan naar de dr gelopen.
Volledig bloedonderzoek laten doen. Dan weer last van hartoverslagen en nu sinds vanmorgen weer terug vochtverlies.

Ik zag al een paar puntjes op de pyjama en toen ik in mijn tepel kneep, kwam er doorzichtig kleurloos vocht uit. Ik dacht, ik steek een watje in mijn bh, had de tepel ook wat ontsmet en ik schrok me daarnet weer een aap. Een donkerbruin plekje...en het rationeel denken is weer foetsie ondanks wat de dokter vorige maand zei. Niet kwaadaardig maar vervelend uiteraard.

Ik weet me nu eigenlijk niet goed in de hand te houden, het maakt me onzeker en bang.

Ik zie hier al een cyclus in...in juli ook ongeveer rond deze tijd, vorige maand ook en nu weer.

Hormonen bah...die doen wat met me. Ik ga binnen twee weken naar de menopauze kliniek en ga daar eens praten want ik ken mezelf niet meer terug.

Greetz, Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht