Beurse plekken onder borsten / erg zere borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Beurse plekken onder borsten / erg zere borsten

Bericht door Mrsx » wo 11 mar 2015 11:16

Hoi

Even een vraagje, sinds mijn menstruaties wisselen iedere maand weer, zijn mijn borsten bij vlagen extreem pijnlijk en heb ik soms de striemen van BH's staan..
Nu heb ik ook af en toe het idee dat er op mijn ribben/bh rand het gevoel van een blauwe plek of blauwe plekken.. ik voel geen bobbeltjes of een knobbeltje, en zodra ze weer zacht zijn is het ook over.... hebben meer vrouwen dit en herkennen die dit?
leuk al die fases.. tis echt ontdek je lijf en hoofd opnieuw...

Mrsx

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Beurse plekken onder borsten / erg zere borsten

Bericht door Loutje » wo 11 mar 2015 15:56

Hoi Msrx,

Inderdaad "ontdek je plekje"....
Ik ken het gevoel hoor wat je beschrijft, tegenwoordig vind ik nogal eens een BH in huis, omdat ik die 's avonds graag even uitgooi. Net of ik geen ruimte meer hebt en het knelt....
Wat een giller!

Groetjes, Loutje.

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » do 12 mar 2015 08:36

Hallo Mrsx,

Ja hoor voor mij herkenbaar! Zeker dat gevoel alsof je een blauwe plek hebt op je ribben- bij mij net onder mijn linkerborst- ik heb het dus vooral links...
Ik heb dit al lang en relateerde het telkens aan mijn menstruatie. De laatste tijd- sinds mijn menstruatie onregelmatiger is geworden- duikt dit bij momenten op (vermoedelijk op het moment dat ik mijn eisprong normaal 'zou moeten hebben' of 'ongesteld zou moeten worden'). Ik kan er geen pijl meer op trekken.
Ik vind dit heel onaangenaam en heb hier op het forum al paar maal over geschreven/gevraagd. Het feit dat de pijn wegtrekt, is wel geruststellend.

Inderdaad het is een (on)aangename herontdekking van je lijf ...

Groet Saar

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 14 mar 2015 09:14

Dank jullie wel..

Ik herken mezelf compleet niet meer tijdens pieken en dalen van de hormonen.. vind er niets aan in de overgang....

Mrsx

Jojo43
Berichten van Jojo43
Onderwerpen van Jojo43
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Jojo43 » do 19 mar 2015 10:46

Goedemorgen!

Ik dacht dat ik de enige was met dat beurse gevoel maar gelukkig... :mrgreen: ben ik dus niet de enige!!

Af en toe is het echt gekmakend wat je allemaal voelt...

Jojo

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » vr 20 mar 2015 10:23

Jojo,

Heb jij dit aan beide borsten of ook soms aan een kant? Gek word ik ervan op dit moment- ik kan het niet relativeren. Op dit moment ben ik zwaar ongesteld. Na drie maanden afwezigheid lijkt het alsof ik het extra moet ontgelden op alle vlakken...

Groetjes Saar

Jojo43
Berichten van Jojo43
Onderwerpen van Jojo43
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Jojo43 » vr 20 mar 2015 10:33

Hoi Saar,

Bij mij zit het voornamelijk links. Het voelt beurs als ik het aanraak of ik voel het zonder aanraking, dan heb ik een soort stuwende pijn, een beetje knijpend. Dan heb ik er dagen geen last van. Soms irriteert de beugel van mijn bh me mateloos.

Ik check wel regelmatig op knobbels. Al jaren. Gelukkig voel ik nooit iets.

Groetjes,
Jojo

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » vr 20 mar 2015 11:50

Dag Jojo,

ja bij mij ook zoals je het omschrijft- moeilijk te definiëren en bij mij ook voornamelijk links.

Bedankt voor je antwoord!

Saar

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 20 mar 2015 12:30

Hallo

Bij mij zit het precies ook onder mijn linkerborst, bij de ribben zeg maar.. ik heb het ook eens compleet onder beide borsten gehad... was helemaal in paniek, ging ik naar de bh winkel lag het aan mijn bh maat... en mijn moeder vertelde dat zei het tijdens de overgang ook volop had....

Mrsx

Frannie
Berichten van Frannie
Onderwerpen van Frannie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Frannie » vr 20 mar 2015 16:08

Hallo dames

Oh ik heb daar ook jaren geleden..een aantal jaren last van gehad.. ik was toen begin 30. Ik ervaarde het als een blauwe plek gevoel aan mijn rib, links onder mijn borst..met aanraken dan ging ik door de grond.

gr Frannie

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 07 aug 2015 07:22

Hoi dames,

ik hoop dat vrouwen dit herkennen... mijn laatste menstruatie is ca 2 weken geleden geeindigd.. de dag voor de menstruatie had ik flinke pijnlijke borsten, dag erop werd ik ongesteld.... de pijn in mijn borsten zakte een beetje weg, maar is er nog wel aanwezig, aan de zijkanten zeg maar.. in de ochtenden voelen ze redelijk zacht en zijn de klieren aan de zijkant gevoelig einde van de dag doen ze meer zeer...,
normaal had ik vlak voor de menstruatie... dus nu al gevoelige / pijnlijke borsten ca 2.5 week... zijn er meer vrouwen die dit herkennen?
Ik voel geen bobbeltjes of knobbeltjes of wat dan ook...
ik weet dat ik eerder 3 weken voor een menstruatie al flinke zere borsten kreeg en toen wachtte ik op een menstruatie, maar dit is weer nieuw.. naar de huisarts ben ik de afgelopen maanden al veelvuldig geweest en die wil ik liever even niet meer zien...ik heb eerlijk gezegd het idee dat dit weer onderdeel is van de gehele overgang....

Mrsx

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » vr 07 aug 2015 08:17

Dag Mrsx

Het idee wat je hebt klopt.

groetjes Susan

Plaats reactie