Pijnlijke borsten, 1 jr menstruatievrij

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Pijnlijke borsten, 1 jr menstruatievrij

Bericht door Gootje » vr 10 okt 2014 22:25

Hallo dames,

Ik was bijna 1 jaar menstruatie vrij, krijg ik de laatste maand opeens last van gevoelige borsten enz een week later wat bruine afscheiding, dus een paar dagen gehad, mijn pijnlijke borsten verdwenen geen opvliegers meer gehad, geen rugpijn of andere pijntjes weer zin in vrijen, jippie een soort van menstruatie gehad.
Mijn huisarts zei nu moet je weer opnieuw beginnen met een jaar vrij :shock:

Maar daarna weer alles terug, weer 5 maanden last van alles. Maar deze week had ik weer alle symptomen van pms pijnlijke borsten, maar geen opvliegers en andere ellende wat bij de overgang hoort en ja hoor weer bruine afscheiding en weer voel ik mij kip lekker. Alle pijntjes weg!

Zijn er nog meer vrouwen die zo kwakkelen met de overgang :?:

groetjes Gootje

Fieneke
Berichten van Fieneke
Onderwerpen van Fieneke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Pijnlijke borsten, 1 jr menstruatievrij

Bericht door Fieneke » ma 13 okt 2014 18:52

Hallo Gootje,

Ik kan me nog herinneren dat ik (ongeveer) twee jaar menstruatievrij was en op een dag weer een enorme eenmalige bloeding kreeg. Ik moest het na laten kijken, maar er was verder niets ergs aan de hand. Ik had een tijdje totaal nergens geen last meer van, maar op zeker moment begonnen de overgangsklachten weer met volle hevigheid. En nu 7 jaar verder heb ik op het moment zelfs zo erg opvliegers dat ik het zweet van mijn gezicht moet vegen. Zo erg als het nu is heb ik het eerste jaar gehad en nu dus weer, maar iets minder hevig dan in het eerste jaar. Toen werd mijn rug zelfs kletsnat.

Ik vind het dus niet zo vreemd met wat jij schrijft. Het kan op en neer gaan en er is soms geen peil op te trekken.

Fieneke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht