Gespannen spieren boven borst

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Jen
Berichten van Jen
Onderwerpen van Jen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Gespannen spieren boven borst

Bericht door Jen » ma 10 mar 2014 16:53

Hallo dames

Wie herkent dit ..maakt me zo onzeker... dat bij rust en piekeren je de spieren boven je borst zo aanspant.. dat je er bijna benauwd door word.? Ik weet van mijn haptonoom, dat mijn ademhaling te hoog zit... maar waarom heb ik er geen controle op ?
Snap mezelf niet... mijn nek spieren doen nu ook pijn. Neem s,avonds een halve oxazepam..maar ik ben weer huiverig voor de verslaving. Zit in de premenopauze.. al dus de bloedtest. en dat maakte me ook weer zo onzeker.
Denk nu..zal ik niet overwerkt wezen... Een burn-out ? Ben wel veel te druk in mijn hoofd. Moet meer aan mijzelf denken....rust is het woord dat ik telkens van de haptonoom krijg. Ik ben weer met de pil begonnen.. op aanraden van mijn huisarts.. misschien miste ik de hormonen... maar dat is het volgens mij ook niet. Ik wil zo graag herkenning... ben een onzeker iemand.. soms word ik gek van mijzelf. Ik weet dat bij afleiding mijn klachten weg zijn..of minder zijn.

Jen

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Gespannen spieren boven borst

Bericht door Maya » ma 10 mar 2014 18:16

Jen:

je wordt toch gek van alle lichamelijke klachten laat staan de geestelijke klachten... ik herken die spieren heel goed ...ik kan ze zelfs op commando aanspannen en als ik achter de computer heb gezeten dan schijn ik onbewust die spieren aan te trekken en daarna krijg ik toch een pijn.
Ik heb het ook als ik in een stoel zit dat het zeer doet. Ik heb dit al zoveel jaar dat ik er aan gewend ben maar soms word ik er wel gek van want het trekt ook Door naar rug en nek.

Sterkte

Groetjes Maya

Jen
Berichten van Jen
Onderwerpen van Jen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Jen » ma 10 mar 2014 18:45

Bedankt Maya..voor je antwoord,

k ben ook zo,n stress kip. en angstig dat ik op zo,n moment word. Zweet breekt me dan soms uit..... Ik weet dat ik wel naar de menopauze toega... Krijg jij het niet benauwd dan.. of heb jij die spierspanning, hoge ademhaling onder controle ?
Pfff ik moet maar wat meer afleiding zoeken op zo,n moment,

Jen

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Maya » di 11 mar 2014 08:54

Jen,

Ik was net bij de huisarts omdat ik mij al een paar weken niet lekker voel. Ik vertelde hem dat de pijn bij het borstbeen zich nu centreert op 1 plek. Dit schijnt te horen bij het syndroom van Tietze ... tuurlijk zet ook maar bij op het lijstje van lichamelijke klachten .

Ik heb het niet gauw benauwd maar ik merk wel dat ik mij benauwder voel als ik hoog in mijn adem zit. Dat heb ik zeker niet onder controle . Ik ben ook zo'n stresskip hoor en alles doet mij zeer. Hoofd , kaakgewricht, borstspieren , rug ... ik loop nu bij een psycholoog om te kijken of ik een hypochonder ben maar ik was altijd de nuchterheid zelve. De laatste jaren ben ik veranderd en ken mijzelf niet meer terug. Ik kan helemaal in de stress raken van vreemde bultjes , plekjes e.d. Het overheerst dagelijks mijn leven en daarom loop ik nu bij een psycholoog .

Sterkte!
Groetjes van Maya

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht