Tepelhof verandert

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Ieniemienie
Berichten van Ieniemienie
Onderwerpen van Ieniemienie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Tepelhof verandert

Bericht door Ieniemienie » zo 29 sep 2013 12:40

Hallo dames

Even een vraag wie herkent dit. Sinds enige tijd zie ik dat mijn tepelhof verandert.
Ik noem het altijd kippenvelletjes :roll: maar volgens de dokter zijn het melkkliertjes.
En bij vrouwen van mijn leeftijd word dat minder omdat we geen melk meer hoeven te produceren. Maar het ziet er zo raar uit :( ik krijg overal gladde stukjes tussen. Wie herkent dit volgens de dokter hoef ik mij geen zorgen te maken.

Gr ieniemienie

Ieniemienie
Menopauzejaar:

Re: Tepelhof verandert

Bericht door Ieniemienie » za 05 okt 2013 17:03

Hallo

Is er nu echt niemand die dit herkent :cry: .
Volgens de dokter is dit een bekend iets als we ouder worden. Waarom krijg ik er geen reacties op. Ben ik echt de enige! :(

Ieniemienie

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » za 05 okt 2013 17:42

Hoi Ieniemienie,

Heb niet gereageerd omdat ik dit al gedurende jaren na het krijgen van mijn kinderen heb zien gebeuren. Weet niet eens precies wanneer. Nooit ook maar een gedachte aan gewijd eigenlijk:-)

Wat ik wel merk, nu we het toch over borsten hebben, is dat ik geen afscheiding meer uit tepels heb. Kennelijk (is mij toen verteld) hebben wel meer vrouwen soms een klein beetje melkachtige afscheiding, nadat ze met borstvoeding zijn gestopt. Dat heb ik jaren gehad. Het laatste jaar is dat gestopt, tegelijkertijd met het verschijnen van meer overgangsperikelen. Zal wel met veranderde hormoonspiegels te maken hebben ook.
Ik kreeg er een prachtige baardhaar voor terug. Goede ruil. :roll:
(hopelijk kan dit allemaal, vrouwen onder elkaar?)

Weet niet of je op deze ontboezeming zat te wachten, maar iig heb je wel een reactie! :D

Groet
Nellie

Ieniemienie
Menopauzejaar:

Bericht door Ieniemienie » zo 06 okt 2013 17:50

Hoi Nellie

Bedankt voor je reactie hoor! :) Ben al lang blij dat er tenminste iemand is die dit herkent.Vind het er alleen zo vreemd uitzien het is links ook erger dan rechts.
Hoor de laatste tijd zoveel vrouwen om mij heen met borstkanker dat ik mij soms af ga vragen of er nog wel iemand normaal is. :roll:
Ik heb gelukkig nog geen baard maar wel andere klachten, die ik gelukkig wel kan handelen.
Alleen het psychische gedeelte vind ik wel zwaar. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Gr ieniemienie

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Nellie » zo 06 okt 2013 17:56

Hoi Ieniemienie,

Bij mij ziet de linkertepel er nadien dus helemaal anders uit dan rechts. Glad, maar ook meer naar binnen en net alsof het een krater is i.p.v. naar buiten toe. Klinkt wat raar, maar anders kan ik het niet omschrijven. Toen ik voor onderzoek moest (in verband met mastopathie af en toe een mammografie) zei de arts dat het geen kwaad kon.

Baard... ach, mijn oma is er 97 mee geworden. Wekelijks werd het pincet gehanteerd om wat dikke haren op de kin te verwijderen. Als dat het ergste is, kan ik er mee leven :D

Groetjes,
Nellie

Babette
Berichten van Babette
Onderwerpen van Babette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Babette » do 14 nov 2013 12:47

Hallo meiden.

Sinds een paar maanden heb ik een paar keer ontstekingsklachten gehad onder en naast de tepel aan de rechterkant. Elke keer kwam het opzetten net voor de menstruatie.
De huisarts kon niet de link leggen naar de overgang. Maar als ik lees wat jullie klachten zijn, vraag ik mij wel af of er meer vrouwen zijn, die dit herkennen.

Groeten Babette.

Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Bericht door Ingmart5860 » vr 15 nov 2013 17:31

Hej dames,

Ik heb dit ook, maar al jaren, ze noemen dit ook 'bij'tepeltjes. Ik heb eigenlijk nog nooit zonder geweest.
:idea:
Waarom dit zo is, weet ik niet maar ben er al aan gewend geraakt aan het uitzicht.

Dus echt, je bent niet de enige.

Greetz
Ingrid

Plaats reactie