Pijnlijke borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Fatima
Berichten van Fatima
Onderwerpen van Fatima
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Pijnlijke borsten

Bericht door Fatima » ma 10 mei 2004 10:39

Hoi dames,

Ik word gek van de pijn van mijn borsten.

Drie weken per maand heb ik vreselijke pijn, en nu ook, 's nachts ook, het is zo'n zwaar gevoel, net of ze vol melk zitten, alleen zitten ze dat niet.

De dokter weet alleen hormonen. Dat wil ik niet, want op mijn leeftijd wil ik geen pil meer slikken.

Weet iemand iets anders wat je eraan kunt doen?

Anne

Josje
Berichten van Josje
Onderwerpen van Josje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Re: Pijnlijke borsten

Bericht door Josje » ma 10 mei 2004 12:32

Hallo Anne

Jammer genoeg kan ik je niet helpen, ik kan alleen maar meevoelen.

Ik heb er ook heel veel last van. Ik heb het idee dat ze zwaarder zijn, soms steekjes in de borst, soms een hele erge hitte van binnenuit. Heel vervelend allemaal. Maar ook ik weet jammer genoeg niet wat er aan te doen is. Wist ik het maar.

JosjeM

Ria1950
Berichten van Ria1950
Onderwerpen van Ria1950
Menopauzejaar:
Leeftijd: 69

Bericht door Ria1950 » ma 10 mei 2004 14:57

Hallo,

Ik heb er vroeger ook veel last van gehad. Vooral aan de zijkanten.
Als je vlug de trap opliep of op de fiets was niet echt fijn.
Ik ben er bij toeval vanaf gekomen. Mijn baarmoeder moest eruit wegens vleesbomen en wonder boven wonder had ik geen last meer.

Ik droeg toen een sport b.h., die geeft wat meer ondersteuning.
Sterkte, want het is echt pijnlijk,

Ria

GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door GerdaW » ma 20 sep 2004 15:33

Hoi,

ik heb een vraag. Normaal heb ik last van mijn borsten voor mijn menstruatie en is dat weg als ik ongesteld ben. Nu merk ik dat ik er na last heb van mijn borsten en nacht zweten, allemaal na mijn menstruatie herkennen jullie dat ?

Ik ben volgens testen nog niet in de overgang maar dit heb ik normaal voor mijn menstruatie en niet erna. Heb trouwens geen zin om weer om een test te vragen. Maar wilde dit ff weten.

Alvast bedankt en groetjes Gerda

Morse
Berichten van Morse
Onderwerpen van Morse
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Morse » ma 20 sep 2004 17:04

Hoi,

Inzake pijnlijke borsten ook na de menstruatie: nu de eerste keer of al vaker gehad.

Ik had dit in mijn perimenopauze. Enkele keren was ik al na 14 dagen weer ongesteld resp. mijn eisprong was dus al tijdens mijn menstruatie. Dus bleven ook tijdens/na mijn menstruatie mijn borsten pijnlijk, en wist ik daardoor dat mijn cyclus weer slechts 14 dagen zou duren. Handig te weten als je iets plande! :lol:

Morse

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht