Zeer pijnlijke en gevoelige borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Guppie
Berichten van Guppie
Onderwerpen van Guppie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Zeer pijnlijke en gevoelige borsten

Bericht door Guppie » di 21 jun 2011 21:21

Hoi Lady's,

Ik heb al heel wat klachten vermeld maar ook gelezen. Geloof dat ik er 90% van heb.
Maar wat ik me ineens herinnerde en waar ik nergens wat over heb gelezen, ruim een half jaar terug had ik hele pijnlijke borsten. Aanraken was al irritant.
Had toevallig ook het bevolkingsonderzoek in zicht, dus was best huiverig. Maar niets uitgekomen.
Het is ook vanzelf weer weggegaan, maar heeft lange tijd geduurd.

Iemand hier die dit herkent??

gr. Guppie

JolandaV
Berichten van JolandaV
Onderwerpen van JolandaV
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Re: Zeer pijnlijke en gevoelige borsten

Bericht door JolandaV » ma 27 jun 2011 22:15

Hallo,

Ja zeer herkenbaar, ik heb het nu 2 keer gehad en ik vergeleek het met borstvoeding geven en dan de tepels voelden bijna ontstoken. Met BH was het het prettigste. Er naar kijken was al teveel laat staan er aan komen. Ook bij mij ging het na ruim een week wel weer over. Ook waren de borsten veel voller die periode.
Sterkte in al die rare dingen die erbij schijnen te horen.

Jolanda

Misty
Berichten van Misty
Onderwerpen van Misty
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Misty » do 28 jun 2012 22:44

Hallo Dames,

Zie dat het al een poosje geleden is, sinds iemand in dit onderwerp schreef.
In ieder geval geruststellend om te lezen dat meer deze klacht kennen.
Mijn borsten doen de hele dag/nacht pijn en zijn erg opgezet.
Het lijkt wel of ik zwanger ben, maar prettig voelt het niet. Ik merk dat de klachten telkens wisselen, of beter gezegd, er komt telkens iets bij ;)
Ik ben ook om de twee weken ongesteld.
Dat hoort erbij laten we maar zeggen.

veel sterkte allemaal.
Misty

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door AnskeP » vr 29 jun 2012 07:05

Hallo Dames,

Ik heb het ook een hele periode gehad, ongeveer driekwart jaar aan een stuk. Tegen de menstruatie was het het ergst en het hielp dan als ik een strakke sport bh aan deed. In die tijd ook het bevolkingsonderzoek gehad en daar kwam bij mij ook niks uit gelukkig.
Gaandeweg werd het minder en een maand of 3 geleden realiseerde ik mezelf ineens, dat het dagen geleden was dat ik last had van mijn borsten. Het is ook niet meer terug geweest. Ik menstrueer ook minder, langere periodes er tussen en dan ook nog zulke kleine beetjes, dat je het nauwelijks ziet.
Sterkte allemaal.

Groet Ans.

ChristelBO
Berichten van ChristelBO
Onderwerpen van ChristelBO
Menopauzejaar:

Bericht door ChristelBO » za 11 aug 2012 05:48

Hallo dames

Ja, ik ook, helemaal waardeloos. Word er gewoon wakker van! Voel me net als tijdens mijn zwangerschap en borstvoeding een soort Brigite Bardot. En als die opgezwollen borsten dan wat verminderen, word ik weer om de haverklap wakker van de opvliegers. Een nacht duurt dan zo lang als je per uur!! al 3x wakker wordt en je bent helemaal geradbraakt als het licht wordt.

Wilde dat ik mijn huid open kan ritsen als ik zo'n hotflash krijg! En dan ga ik 's morgens vroeg lopen, (want die buik, die buik, die buik moet weg,) of liever gezegd, waggelen, alsof ik al een glaasje op heb om 6 uur 's morgens! Totaal niet meer in evenwicht. Heel bizar vind ik dat.

Na een leven lang schadevrij rijden heb ik het ene akkefietje na het andere. Op dit forum valt alles op zijn plaats:)

Christel

Hanne
Berichten van Hanne
Onderwerpen van Hanne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Hanne » wo 15 aug 2012 22:35

Hallo dames,

Ja dit is voor mij ook heel herkenbaar. Ik heb een periode gehad dat ik het idee had dat mijn borsten uit mijn bh knalden (en zo'n grote cupmaat heb ik niet) en nu heb ik weer hele gevoelige tepels. Dit duurt al een paar weken en begint nu heel langzaam weg te trekken.

Verder ook nog veel ander klachten, maar gelukkig dat dit forum bestaat, dan weet je dat het allemaal bij de overgang hoort. Het maakt het allemaal iets makkelijker.

Groetjes,
Hanne

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 46

Bericht door Dorien73 » za 08 sep 2012 23:34

Hallo,

Zijn er ook dames in de postmeno die pijn hebben in de borst(en) ? Ik heb het nu een aantal weken en wordt er zo onzeker van.
Hierboven staan alleen reacties van vrouwen in de premeno.

Groetjes Dorien (4 jaar postmenopauze)

Aapje46
Berichten van Aapje46
Onderwerpen van Aapje46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Aapje46 » zo 23 sep 2012 16:13

Hallo Dorien,

Ik herken het hoor.
Ik denk dat ik nu twee jaar in de overgang zit, maar heb al vier jaar last van mijn borsten. Dan weer steken links, dan weer rechts. Soms een nare druk en heel af en toe heb ik een goede dag en heb ik geen last. Maar over het algemeen zijn mij borsten de hele dag flink aanwezig. Op dit moment voelt het links vervelend. Het trekt naar mijn schouder en rug. Ik merk wel dat afleiding goed is.
Ik word er ook doodmoe van. Dat gepieker en je steeds niet 100% lekker voelen.
De hele overgang belemmert toch mijn dagelijks leven.

Sterkte meid. Het is een overgang naar een andere (hopelijk) betere periode.

Aapje

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 46

Bericht door Dorien73 » zo 23 sep 2012 20:19

Hoi Aapje,

Dank je voor je reactie ! Ik begon al echt weer te twijfelen of het wel.bij de overgang hoorde. Vervelend dat je dan zo onzeker kan worden van iets wat lang aanhoudt.

Ik heb het precies zoals jij omschrijft met de spieren erbij maar ik voel het ook vaak op een dezelfde plek die ik zo kan aanwijzen. Heb er al naar laten kijken maar toch maakt het me er niet geruster op en dat vind ik wel erg.

Hoop dat het bij jou ook snel minder wordt. Het is een vervelende overgangsklacht.

Groetjes Dorien

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine » ma 19 nov 2012 10:50

Hi dames,

Hier hetzelfde verhaal. Met name rond de ovulatie/menstruatie wordt het erg. En altijd aan de linkerborst. Steken met name vaak net onder de borst en aan de linkerkant op ribgedeelte. Het trekt dan ook vaak in mijn linker schouderblad/bovenrug en voelt vermoeiend aan.

Iedereen sterkte ermee.

Groetjes Josephine

Sylvia124
Berichten van Sylvia124
Onderwerpen van Sylvia124
Menopauzejaar: 2012

Bericht door Sylvia124 » vr 14 dec 2012 15:22

Hallo medeovergangsters

Fijn om dit te lezen herkenbaar.
Bij mij is het voornamelijk de linkerborst waar ik dan steken heb achter de tepel
word er erg onrustig van, en denk gelijk weer wat anders.
Heb er ook al een paar dagen pijn in mijn buik bij.

Volgens mij sla ik nu de eerste keer mijn menstruatie over is namelijk 40 dagen geleden de laatste keer
Zal het daar mee te maken hebben???

Groet Sylvia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht