Help, mijn borsten blijven maar groeien

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Denise04
Berichten van Denise04
Onderwerpen van Denise04
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Help, mijn borsten blijven maar groeien

Bericht door Denise04 » zo 23 mei 2010 14:13

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik hier goed ben.
Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar ik terecht kan met mijn 'probleem'.
Sinds mijn 30e levensjaar slik ik antidepressiva en sindsdien ben ik nogal aangekomen. Op zich niet erg want ik was veel te mager.
Inmiddels zijn we 12 jaar verder en helaas kan ik niet zonder deze medicatie maar heb ik wel weer een normaal leven.
Op zich heb ik een mooi figuur, ik sport veel waardoor ik geen dikke billen of buik heb, alles is stevig en ik ben groot, dus nog in proportie. Een gezonde maat 42 maar bovenom maat 44.
Maar....mijn borsten blijven doorgroeien. Ik ben van een cup B, 12 jaar geleden naar cup 80 F vandaag gegaan.
Het lijkt wel of ze elke 2 jaar groter worden, terwijl de rest van mijn figuur al jaren hetzelfde blijft.
Langzaam aan begin ik me zorgen te maken of het ooit stopt met groeien, zeker nu ik langzaam in de overgang kom.
Ik heb al jaren last van nachtzweten van tijd tot tijd en mijn menstruatiepatroon is aan het veranderen. Daarom vraag ik me af of het wel door de pillen komt die ik slik of dat het gewoon in de genen ligt?? Ik slik trouwens al jaren geen gewone 'pil' meer en verder ook niets van pillen.
Ik zit al langzaam te denken aan het borstverkleining in de verre toekomst, maar daar moet je het ook maar het geld voor hebben en ik ga niet zomaar in gezond vlees laten snijden.
Zeker nu de zomer komt met bikini en topjes word ik weer met mijn voorgevel geconfronteerd en de mannen ook. Soms voel ik me meer borst dan mens... :(
Iemand die me kan helpen, herkenning?
Graag jullie reactie.

Vriendelijke groetjes Denise :)

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Help, mijn borsten blijven maar groeien

Bericht door Anouk » di 01 jun 2010 22:11

Hallo,

ik ben ook in 4 jaar van een C cup naar een E soms F gegaan, terwijl ik zo blij was 3 jaar geleden dat ik 45 kilo afgevallen was.
Door die groeiende borsten, met dat gevolg dat truitjes jassen enz. niet passen :evil:

Anouk

Luna
Berichten van Luna
Onderwerpen van Luna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Luna » vr 04 jun 2010 11:56

Hallo dames

Nog een hier. In 4 jaar van dikke C naar G :shock: :roll: cool
Krijg last van mijn rug.

Luna

Marianneke
Berichten van Marianneke
Onderwerpen van Marianneke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Marianneke » do 03 apr 2014 17:17

Hallo Denise

Bij mij is dit ook zo, ze blijven maar groeien.
Ik ben 1.60 m en 48 kilo en heb eergisteren nieuwe beha's moeten kopen, ik zit nu op 75E en denk dat als ze nog iets groter worden ik hier ook weer uitpuil.
Ik weet het zo langzamerhand niet meer, ik ben niet zwanger slik geen pil , dus ben benieuwd waarom dit gebeurd.
Ik begin me nu ook af te vragen vanaf welke maat een borstverkleining word gedaan, dit is niet leuk meer.
Dus zeer herkenbaar vooral het ik voel me meer borst dan mens.

Marian

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Moederloos » do 03 apr 2014 18:51

Hallo dames,

hier ook. van E naar H gegaan. Ik ben ondertussen 32 kg afgevallen maar mijn borsten worden niks minder helaas.

Moederloos

Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Ingmart5860 » wo 16 apr 2014 21:37

Hallo rondborstige dames,

Hier ook hetzelfde... Die borsten blijven uitzetten en ik vind het en niet mooi en niet handig.

Als ik voor de spiegel sta dan valt het gelijk op, dikke borsten en ik vind dit niet echt mooi meer.

Je moet kleding kopen waar alles in kan, bh's zijn ook niet echt schattig om aan te doen.

Ik snap echt niet dat vrouwen zich grote borsten laten inplanten...goed gek.

Maar goed, ik ben dus niet alleen...laat het een beetje een troost zijn mijn E cupje.

Greetz
Ingrid

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » za 10 mei 2014 19:39

Hoi Meisjes,

Ik ben blij dat ik van een B-cup waar ik nog ruimte in over had,nu naar een overvolle B-cup die te krap zit ben gegaan,en het begint pas.
Maar mijn vraag is,is het normaal dat mijn borsten zo,n pijn doen.
Je kan ze amper aanraken,mijn man mag er niet eens naar wijzen,dan begin ik al te schreeuwen,nooit gehad met die 2 erwten op een plankje ook niet voor een menstruatie.
Het voelt alsof ze een beetje opgeblazen zijn.

Rina

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Moederloos » za 10 mei 2014 23:41

Hallo,

ja die van mij zijn eigenlijk altijd wel gevoelig maar op de dagen dat ik normaal ongesteld had moeten worden doen ze echt pijn. als ik dan mijn bh af doe is het echt niet grappig meer

Moederloos

IngridV
Berichten van IngridV
Onderwerpen van IngridV
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door IngridV » ma 02 jun 2014 11:15

Hallo Denise,

Ik herken je verhaal helemaal. Bij mij groeiden ze ook iedere twee jaar een maat. Ik had maat 38 voor gewone kleding, maar boven zeker wel 75 G of H, dus paste niks! Eerst borsten dan ik!!! Ik werd er erg verdrietig van.
Op een gegeven moment kon ik niet meer springend sporten en zocht een goede stevige BH. Niet te vinden. Ook deden mijn schouders heel pijn. Moest mijn armen soms echt hoog te rusten leggen als ik zat.
Toen heb ik wel het besluit genomen om een borstverkleining te doen. En ik ben zo gelukkig geworden daarna. (nu 3 jaar geleden). Nu vind ik kleren kopen leuk en ben ook onwijs aan het sporten (Curves). Zit weer helemaal goed in mijn vel.
Ik was er klaar mee om me zo te voelen en klaar voor voor de borstverkleining.

Hartelijke groet, Ingrid

Tenkleym
Berichten van Tenkleym
Onderwerpen van Tenkleym
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Tenkleym » do 03 jul 2014 00:50

Hallo allen,

Idereen herkent het, maar ik hoor niet terug hoe dit kan?!
Hormonen uit balans; volle of lege borsten en wat te denken van zwaartekracht......
OOIT IS ALLES WEER IN EVENWICHT.........
het moment wanneer is voor ieder verschillend.
Ik neem zeker ieder serieus, voor mij geld, denk ik, dat zolang de menstruatie nog niet geheel uitblijft, ik mijzelf 1x per mnd zie en voel opzwellen.

Sterkte Allen!

Dag,
Marijke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht