Erg pijnlijke borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 57

Erg pijnlijke borsten

Bericht door Zeemeermin » wo 30 dec 2009 15:45

Hallo

Ik heb al jaren regelmatig pijnlijke borsten, meestal zat de pijn dan aan de zijkant van een of beide borsten. Nu voelde ik gisteren ineens pijn onder mijn tepel toen ik er per ongeluk tegenaan kwam.
Schrok me gelijk rot want ik denk dan gelijk aan borstkanker. Nu doet de hele borst aan de binnenkant pijn, voelt beurs aan.
Omdat mijn borsten knobbelig zijn weet ik nooit of het goed of fout zit.
Naar de huisarts wilde ik vandaag niet want ik kan als het nodig is toch in geen ziekenhuis terecht. Wie herkent dit?
Als het maandag nog niet over is dan ga ik natuurlijk wel langs de huisarts.
Mijn hormonen zijn flink in de war, ben de afgelopen weken 4 weken ongesteld geweest.
Ik moet het even kwijt want ik ben doodsbang.

Zeemeermin

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin

Re: Erg pijnlijke borsten

Bericht door Zeemeermin » do 31 dec 2009 13:45

Hallo dames

Vannacht niet kunnen liggen van de pijn dus toch vandaag naar de huisarts gegaan. Hij heeft me goed onderzocht en volgens hem is het met vocht gevuld klierweefsel, cystes enz. Mastopathie. Ik heb medicijnen gekregen en als het volgende week niet weg is moet ik een echo laten maken om te zien of ze het vocht weg kunnen zuigen.

Wel wat gerustgesteld, maar ik blijf toch een beetje angstig ik hoor zoveel gekke dingen. Maar volgens huisarts komt een kwaadaardig gezwel niet ineens in pijnijke vorm opzetten. Voel me een beetje suffig nu.

Zeemeermin

Dienyk
Berichten van Dienyk
Onderwerpen van Dienyk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Dienyk » za 06 feb 2010 16:21

Hallo Dames

Ik lees veel op deze site in de tijd dat het niet zo lekker gaat, net als jullie.
Nu heb ik de volgende vraag vroeger had ik vlak voor de menstruatie vaak last van gevoelige en erg pijnlijke borsten ( net of alles beurs is en vol blauwe plekken zit ) dit heb ik nu erg vaak soms dagen achter elkaar, dan voor in de maand dan zo ineens en is het met een paar dagen weer weg.

Ik moet zeggen dat ik ondanks mijn bijna 55 jaar nog elke maand menstrueer al is de frequentie duidelijk anders, heel heftig ( moet me vaak elk uur verschonen! anders gaat het niet goed wat voor maandverband ik ook gebruik ik heb al zoveel geprobeerd soms draag ik kraamverband ) en pijnlijk en met 2 dagen weer over.

Maar herkent iemand de pijnlijke borsten, je hoort zoveel over borstkanker, bij ons in de buurt al vele gevallen dat ik me toch wel eens druk maak, al voelt alles prima aan geen oneffenheden of knobbeltjes.
Dus ik ga ervan uit dat het hormonaal is.
Graag een reactie van jullie dames.

Dank jullie wel alvast.
Diny

Jeannette63
Berichten van Jeannette63
Onderwerpen van Jeannette63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jeannette63 » za 06 feb 2010 17:29

Hallo Diny

Ja hoor, hier ook. Meestal een week voor de menstruatie. Soms ook langer ervoor.

Groetjes,
Jeannette

Willemien
Berichten van Willemien
Onderwerpen van Willemien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Willemien » za 06 feb 2010 17:50

Hallo dames,

ja inderdaad. Ik menstrueer al 8 maanden niet meer maar voor die tijd te onpas en te onpas soms de halve maand of gewoon tijdens de menstruatie een paar dagen niet en dan weer de rest van de maand wel tot de volgende menstruatie. Soms sloeg het eens een maandje over. Kan alle kanten op zie je wel.

Sterkte, Willemien

Dienyk
Berichten van Dienyk
Onderwerpen van Dienyk
Menopauzejaar:

Bericht door Dienyk » za 06 feb 2010 21:00

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reactie, het gaat mij puur om een antwoord op de vraag over de pijnlijke borsten.
Ik ben net anderhalve week geleden ongesteld geweest en mijn borsten doen weer pijn. Aan beide kanten op dezelfde plaats n.l. de zijkanten, herkent iemand dit?

groetjes en bedankt alvast voor jullie antwoord

Diny

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » za 06 feb 2010 21:43

Hallo

Ja hoor, ik heb ook met grote regelmaat pijnlijke borsten en dan voornamelijk aan de zijkant (onder de oksels zeg maar). Soms in allebei de borsten en soms alleen rechts of alleen links.
Mijn menstruatiepatroon is heel onregelmatig, dan weer maanden niet en dan weer een keer wel ongesteld, ik weet dus bij mijzelf niet of er een relatie is met de menstruatie.

Groetjes, Desi

Dienyk
Berichten van Dienyk
Onderwerpen van Dienyk
Menopauzejaar:

Bericht door Dienyk » zo 07 feb 2010 11:15

Hallo Desi

Bedankt voor je antwoord, ik ben er inmiddels achter waar de pijn vandaan komt, werd vanmorgen alweer ongesteld terwijl ik het net anderhalve week geleden ben geweest.
Tja op mijn 55e hoop ik toch een keer dat het ophoud, maar goed de natuur gaat z'n eigen gang en dat is toch het allerbeste denk ik al valt het niet altijd mee, maar dan is het fijn te weten via deze site dat ik niet de enige ben.

Sterkte allemaal dames
groetjes Diny

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin

Bericht door Zeemeermin » do 18 feb 2010 09:07

Hallo dames,

Naast de pijn, vooronder mijn tepels heb ik nu ook last van een enorme jeuk. Ik heb al heel onrustige borsten, voel altijd knobbels zitten. Laatste onderzoek op mammapoli heb ik 4 jaar geleden gehad. Ik durf gewoon niet meer terug, weer dat hele onderzoek.
Kan dit ook hormonaal zijn. Huisarts zei dat ik cystes had. Omdat de pijn niet altijd aanwezig is en de ene keer erger dan de anders.

Zeemeermin

Ietje
Berichten van Ietje
Onderwerpen van Ietje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Ietje » ma 01 mar 2010 10:24

Hallo dames,

Ik heb al jaren last van borsten. Ook foto's gemaakt. Borsten bleken vol met Cystes te zitten. Ik voel overal hobbels en bobbels. Doodeng!
Ben nu volgens mij plotseling heftig in de overgang. Lijkt wel of ik stuwingen heb. Ik ga toch maar weer naar de dokter.

Sterkte ietje.

Donna
Berichten van Donna
Onderwerpen van Donna
Menopauzejaar:

Bericht door Donna » ma 01 mar 2010 11:33

Ietje schreef:
ma 01 mar 2010 10:24
Lijkt wel of ik stuwingen heb.
Hallo Ietje,

Ook ik heb dat gevoel of je stuwingen heb en was daar ook bang voor, 2 weken terug voor bevolkingsonderzoek geweest en was niets aan de hand gelukkig, dus daar vertrouwen we maar op op.
Soms is het ook net of ze in brand staan zo'n gevoel.
Maar ik vind dat ik in de overgang veel vreemde pijntje heb wat ik geen benaming ken geven.
Zo heb ik de laatste tijd ook zo'n gevoel wat je heb als iemand je geknepen heb, heel raar. Ook in de borsten, bij baarmoeder, onder ribben, in boven benen. Herkent iemand dat ook?

Groetjes Toos.

Ietje
Berichten van Ietje
Onderwerpen van Ietje
Menopauzejaar:

Bericht door Ietje » wo 03 mar 2010 09:46

Hallo Toos,

Ook ik heb van die rare pijntjes. In me kuiten en af en toe net of er in me gestoken word.
Maar ik krijg nu alles tegelijk in een korte periode en ook het gevoel dat me hart op hol slaat.
Het is heel eng. Alleen van me borsten heb ik al een paar jaar. Ze zijn altijd al gevoelig geweest.
Morgen afspraak met dokter. Kijken wat hij er van vind.

Groetjes, Ietje

AnnaNH
Berichten van AnnaNH
Onderwerpen van AnnaNH
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door AnnaNH » do 04 mar 2010 09:14

Hallo Zeemeermin,

Ook ik heb altijd onrustige borsten gehad. Rondom de menstruatie en rondom de eisprong. Nu is dat ook volledig van slag en komt en gaat het.
Onlangs vond ik een enorme knobbel, die heel pijnlijk was. Ben daarmee naar de huisarts gegaan die me doorstuurde naar de mammapoli.
Omdat het zo explosief gegroeid en zo pijnlijk was verwachtte de huisarts geen kwaadaardige tumor, maar onderzoek was wel op z'n plaats.
Ik kreeg een mammogram en een echo-onderzoek waaruit bleek dat ik een paar enorme cystes had. Die werden tijdens dat echo-onderzoek gelijk weg gezogen. Geen pretje, geef ik toe. Maar ik was onmiddellijk van mijn pijn en van die grote knobbels af.

Ik heb begrepen dat cystes inderdaad door hormonen kunnen ontstaan. Het zijn melkklieren die zich met vocht vullen. En als de normale uitgang naar de lymfklieren verstopt raakt (was vaak voor schijnt te komen tussen de 40 en 50 jaar; dus de overgangsleeftijd, ruwweg) dan hoopt het vocht zich op en heb je een cyste. Zo werd het mij ongeveer uitgelegd door de radiologe die me er van af hielp.

Groet
Anna

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin

Bericht door Zeemeermin » do 04 mar 2010 13:55

Hoi Anna,

vervelend he die pijn in je borsten. Ik heb er al jaren last van maar nu is het wel hevig. Ben nu weer voor de zoveelste keer aan het vloeien en de pijn in mijn borsten is nu even weg.
Mocht ik het weer zo erg krijgen dan ga ik toch naar een mammapoli toe, volgens de huisarts worden de cystes inderdaad leeggezogen.

Zeemeermin

Nouk
Berichten van Nouk
Onderwerpen van Nouk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Nouk » ma 22 mar 2010 23:00

Hallo

Ik heb ook van die onrustige borsten. Ik heb al zeker 20 jaar knobbeltjes in borst en onder mijn oksel. Mammografieën en punctie gehad. Waarschijnlijk mastopathie. Maar nu heb ik ook van die ontzettend pijnlijke borsten. Een vriendin zei dat het waarschijnlijk beginnende overgangsklachten zijn.
In de alternatieve sector gaan velen ervan uit dat de overgang al zo'n 10 jaar voordat hij er echt is, begint.
Nu ik bovenstaande berichten lees, word ik alweer wat gerustgesteld. :)

Nouk

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht