Pijn in linkerborst

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 65

Pijn in linkerborst

Bericht door Laila »

Hallo allemaal,

Ik heb al veel over dit onderwerp gelezen op dit forum en die berichten zijn wel geruststellend, maar toch maak ik mij nu erg zorgen. Ik maak maar even een nieuw onderwerp aan, want de onderwerpen die erover gaan zijn al wat ouder.

Ik heb in augustus last van pijn in mijn linkerborst gehad. Ik ben er toen mee naar de dokter geweest die mij uitgebreid onderzocht heeft. Hij kon niets geks ontdekken, dus maar weer naar huis. Binnen een week was de pijn helemaal over.

Maar nu, sinds een paar weken, is het er weer. De pijn varieert van boven op mijn borst, naar de linkerbuitenkant en soms ook de tepel en onder de oksel. Soms is het ook even helemaal weg. Vanmorgen ben ik naar de huisarts geweest en nu moet ik voor een mammografie naar het ziekenhuis.
Ben ontzettend ongerust en angstig! Ik moet nog wachten op een afspraak, dat zal nog wel even duren met de kerst voor de deur.

Groetjes, Laila
Bertina76
Berichten van Bertina76
Onderwerpen van Bertina76
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Re: Pijn in linkerborst

Bericht door Bertina76 »

Bah wat ontzettend vervelend Laila!!

En dat wachten op de oproep maakt het er ook niet geruster op. Ik lees met je mee, want ik heb ook vaak steken in mijn linkerborst, de laatste weer vaker dan daarvoor. Ik weet dat ik vroeger in mijn puberteit tot mijn 20e ongeveer ook vaak pijnlijke borsten had, dus misschien is het allemaal hormonaal?

Bertina
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Bertina

dank voor je reactie.
Ja, ik moet wachten op een uitnodiging voor een mammo en de angst komt en gaat.
Over steken is hier in dit forum ook al veel geschreven. Maar bij mij zijn het geen steken, meer een doffe, zeurende pijn.
Het zou best kunnen dat het hormonaal is, maar ik ben al ruim 12 jaar voorbij de overgang, dus mijn hormonen zouden toch wel tot rust moeten zijn gekomen zo langzamerhand. Ik haal me van alles in het hoofd en denk meteen het ergste. De pijn is best uit te houden, als ik maar wist dat het niets ernstigs is. De angst is erger dan de pijn.

Groetjes, Laila.
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hallo,

Uitnodiging vanmorgen gekregen, volgende maandag een mammografie. Daarna 3 dagen wachten op de uitslag.
Ben hypernerveus! Ook al omdat zo'n mammo op zich al geen pretje is, ik slaap de nacht daarop dan niet van de pijn door het platdrukken van de borsten. Ik weet dit door ervaring van het bevolkingsonderzoek.

Groetjes, Laila.
Wilh
Berichten van Wilh
Onderwerpen van Wilh
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Wilh »

Hoi Laila,

ik had je bericht van de week al gelezen, maar was mijn wachtwoord vergeten....
Was je vandaag voor de mammografie?
Is het goed gegaan.

Even over jou klachten. Ik heb al jaren veel pijn in mijn linker borst. Soms wat minder, soms wat meer.
Het is geen ongesteldheid-pijn zeg maar
Ook nu heb ik steeds steken ,soms jeuk en pijn als ik er tegen aan kom.
Heb 1 jaar geleden een mammografie gehad. Niets op te zien.3 maanden geleden toch ook maar mee gedaan met een bevolkingsonderzoek. Ook op deze mammo niets te zien. De pijn en verdere klachten blijven aanhouden. Het maakt mij bang ,maar ben ook altijd een soort van blij als ik lees dat andere dat ook hebben. Jou klachten lijken op die van mij en lijken toch wel als of er hormonen in het spel zijn.
Alhoewel ik al een jaar of 10 niet meer menstrueer.
Veel sterkte!
Hopelijk laat je iets van je horen

Wil
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Hoi Wil,

Ja, ik was vandaag voor de mammografie in het ziekenhuis. Viel me niet mee, er moest van elke borst 2 foto's worden gemaakt, ook van de borst waarvan ik geen last had, om goed te kunnen vergelijken. Best pijnlijk, zit nu met 2 gekneusde borsten. Woensdag misschien en anders donderdag uitslag.
Geen idee wat eruit komt, maar nu ik jouw berichtje heb gelezen, heb ik wel weer wat hoop op een goede afloop. Bedankt daarvoor! ;)
Ik had in 2019 voor het bevolkingsonderzoek borstkanker gemoeten, maar toen gingen we net met vakantie en ik heb me toen op de website afgemeld. Daar heb ik nu spijt van, want nu zit er 4 jaar tussen de onderzoeken i.p.v. 2 jaar. Ik had beter een andere afspraak kunnen maken, ik doe het niet weer zo.

Laila
Wilh
Berichten van Wilh
Onderwerpen van Wilh
Menopauzejaar:

Bericht door Wilh »

Hoi,

ja het is meestal beter om wel naar de bevolkingsonderzoeken te gaan, maar toen vond je het waarschijnlijk minder belangrijk moet je maar denken.
Maar ik herken de stress van jou heel goed.
Als ik een mammo heb gehad ben ik ook maar voor een korte tijd gerustgesteld.
Het schijnt dat pijn in de borsten geen indicatie is voor borstkanker ,heb ik mij ooit laten vertellen.
Ik ben geen arts, maar ik denk echt dat de uitslag ook voor jou positief zal zijn. Onze klachten zijn het zelfde
Laat je het weten?

Wil
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Dank je wel Wil voor je berichtje, ik las het gisteravond voor het naar bed gaan en het maakte mij toch weer wat rustiger!

Pfff... ik was de hele ochtend zo zenuwachtig en haalde me allerlei rampscenario's in m'n hoofd, echt erg!

Vanmiddag gebeld voor de uitslag en het was gelukkig goed! Nou ja goed... Het was BI-RADS 2 en dat wil zeggen dat er wel een kleine afwijking is gevonden in het weefsel, maar dat dit goedaardig is en er is geen vervolgonderzoek nodig. Maar een jaar of 10 geleden heb ik ook eens een mammo laten maken en daar kwam uit dat ik mastopathie had, dus misschien dat ze dat hebben gezien?

De assistente bij de dokter waar ik mee belde heeft mij alles wel goed uitgelegd en mij gerustgesteld, en ze zei ook dat ik rustig naar de mammapoli kon bellen voor verder uitleg. Misschien doe ik dat nog wel, maar laat het eerst even rusten.

Nu eerst maar eens even bijkomen van alle emoties!

Laila
Wilh
Berichten van Wilh
Onderwerpen van Wilh
Menopauzejaar:

Bericht door Wilh »

Hoi,

Goed nieuws dus. Gefeliciteerd.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar houd het gevoel zo lang als mogelijk vast.
Heerlijk, wat zal jij opgelucht zijn

Wil
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila

Bericht door Laila »

Dank je Wil! Het duiveltje van de twijfel komt af en toe nog even om het hoekje loeren, maar tot nu toe heb ik hem geen kans gegeven! ;)

Zo typisch voor mij, het is nu een week geleden dat ik de goede uitslag kreeg en nu is de pijn ook langzamerhand verdwenen! Maanden last gehad, vanaf augustus, en nu nadat een arts heeft gezegd dat het niets ernstigs is, is de pijn zo goed als weg! Dat bewijst dus hoeveel klachten stress en angst kunnen aanrichten!

Groetjes, Laila
Plaats reactie