Verdikt strengetje in linkerborst

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Chantal81
Berichten van Chantal81
Onderwerpen van Chantal81
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Verdikt strengetje in linkerborst

Bericht door Chantal81 »

Goedemorgen dames,

Iedereen die hier zit heeft in meer of mindere mate last van de vervelende overgang. Maar wat ik me afvraag, hebben jullie bepaalde periodes? Ik bedoel, hebben jullie het idee dat het ook weersgebonden is?

Ik zit nog volop in de kleine kinderen, dochter van 16 en een dochter van 9. Verder ben ik werkzaam als gastouder dus ook veel kinderen van buitenaf.

Ik heb alleen het gevoel dat de klachten bij mij erger worden tijdens de zomervakantie. Alsof het ritme, wat je normaal hebt, dan weg valt en je hele hormoon huishouding dan gaat liggen klieren. Ik heb me namelijk deze vakantie al voorgesteld dat ik iets zou hebben aan mijn milt, ik voelde in die hoek steken en ook bij het slapen had ik het idee dat ik op een soort bult lag. Voor een week of 2 a 3 terug ben ik in een heet moment met mijn man door hem jn mijn borst geknepen wat dit keer erg veel pijn deed, terwijl ik er normaal best veel aan kan hebben. Maar goed er was geen blauwe plek te zien,.wel te voelen. Had ook het idee dat het beetje dikker was. En als je dan via google kijkt op blauwe plekken op de borst dan kom je al bij diverse borstkanker sites uit. Nou prompt ga je je borst bevoelen en heb je het idee dat je juist in die borst wat vind. En dan ben je ook nog ongesteld geworden dus voel je juist van alles. Als er in een woordenboek staat wat is de betekenis van hypochonder....dan staat mijn naam erachter!

Over 1 week gaan de dames weer naar school maat dan staat de verhuizing van mijn moeder op het programma. Oh ja, en we halen onze pup dan volgend weekend op. Pfff ik verlang naar rust! Zowel lichamelijk als geestelijk.

Dank alvast voor jullie reacties.

Chantal

Chantal81
Berichten van Chantal81
Onderwerpen van Chantal81
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Re: Verdikt strengetje in linkerborst

Bericht door Chantal81 »

Goedemiddag,

Voor een 2 weken terug ongeveer ben ik door mijn man, heel hard in mijn borst geknepen. Voordat ik commentaar krijg, het was echt per ongeluk in een heet bed moment zullen we maar zeggen.

Paar dagen later voelde mijn borst gevoelig aan alsof er een blauwe plek zat. Die plek zag ik echt niet zitten maar dat kan komen door het vetweefsel in de borst. Weer paar dagen later werd ik ongesteld en voelde mijn beide borsten beetje gespannen en gevoelig.

Maar nu paar dagen na de menstruatie voel ik een verdikte klier of strengetje die richting mijn tepel loopt.

Ik maak me er toch wel zorgen over, ondanks dat het een logische verklaring is als het met de knijp van mijn man te maken heeft. Morgen mag ik even naar de huisarts die het beoordeeld.

Dus, duimen jullie met.me mee?

Chantal
Lot
Berichten van Lot
Onderwerpen van Lot
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Re: Verdikt strengetje in linkerborst

Bericht door Lot »

Hoi Chantal,

Ik zie je berichtje nu pas, maar ik voel ook wel eens dikkere strengetjes en knobbels.
Hoe was het bij de dokter?

Mvg lot.
Plaats reactie