Pijn in 1 borst

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Linda514
Berichten van Linda514
Onderwerpen van Linda514
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Pijn in 1 borst

Bericht door Linda514 » ma 20 jan 2014 17:28

Hallo dames,

Ik ben 52 jaar en zit in de premenopauze. Ik heb zo ontzettend veel klachten maar daar ga ik jullie niet eens mee vervelen. Het enige wat mij ontzettend veel zorgen baart is de enorme pijn in mijn rechterborst. De pijnt trekt van mijn tepel naar onder en zo naar mijn rug waar het ook brand en prikt. Ik heb dit al heel lang. Door allerlei ander verdrietige dingen in mijn leven (moeder pas overleden, vader van 86 die niet te troosten is) heb ik hier niet voldoende aandacht aan gegeven.

Nu ben ik naar de huisarts geweest en ik heb vorige week een echo gehad. Mammografie moet nog, maar het doet zo'n pijn, dat ik daar even niet aan moet denken. Ik heb wel hele zware borsten.

Ik wil graag van jullie weten of iemand hier ervaring mee heeft en zo ja, wat er eventueel aan te doen is want ik heb het niet meer. Het beheerst mijn :shock: hele leven. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.

Linda

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Pijn in 1 borst

Bericht door Moederloos » ma 20 jan 2014 18:38

Hallo

Ik herken het wel. Ik heb het ook maar bij vlagen. Zo kan ik er een paar weken last van hebben en dan trekt het weer weg. Echo gehad mammografie gehad (wat geen pretjes is met cup H en in 2x per borst moet hahaha) maar ook hier was niks op te zien. Het schijnt ook weer met de hormonen te maken te hebben.
Dat het door trekt naar beneden is normaal. Je melkklieren lopen ook via je buik naar beneden en doordat je zo gefocust bent er op kan het zijn dat je verkrampt gaat doen en het dus in je rug in je spieren gaat zitten.

Moederloos

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Maya » di 21 jan 2014 00:29

Hoi Linda,

Ik heb ook altijd last van mijn borsten en de ene maand wel en zo een paar maanden niet en bij mij trekt het ook door naar mijn oksel en armen. Ik kan ze soms gewoon niet aanraken omdat het zo zeer doet. Ik heb ook een aantal keer een mammo gehad i.v.m een fibreadenoom bij mijn tepel en dan moest mijn tepel tussen de platen. God, wat deed dat zeer zeg.

Sinds ik in de overgang zit laat ik mijn borsten controleren bij de huisarts. Hij vertelde mij ook dat ik nog erg veel klierweefsel heb en dat ik nooit goed zou kunnen voelen en alles verkeerd invul.

Door de stress kunnen je klachten nog erger worden .

Heel veel sterkte, groetjes van Maya

Jmluik
Berichten van Jmluik
Onderwerpen van Jmluik
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Jmluik » vr 01 apr 2016 11:27

Hallo

ik ben nieuw op dit forum, ik ben 52 jaar en zit sinds 2 jaar in de overgang.
Ik heb constant pijn in mijn rechterborst een zeurderige pijn.
het is raar dan voel ik het weer in het midden dan links dan rechts en ook tussen mijn schouderbladen.
Ik word er echt wanhopig van en ben constant bang voor de ergste dingen.
Heb 8 maanden terug een mammografie gehad en die was goed gelukkig, maar toch de pijn komt en gaat.
Ik wil er zo graag over praten en zoek herkenning?

groetjes Marleen

Illie
Berichten van Illie
Onderwerpen van Illie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Illie » zo 10 apr 2016 21:42

Hallo Marleen,

Heel erg herkenbaar! Ik ben bijna 51 en voor het eerst blijft mijn menstruatie weg. Sinds kort heb ik erg veel last en een zeurende pijn in mijn linkerborst. Ook ik heb 2 maanden geleden een mammo gehad en die was goed. Ik ben vorige week bij mijn HA geweest en zij heeft uitgelegd dat het verkleefde klieren zijn en niks om mij zorgen over te maken. Hormonen zijn de boosdoener! Mocht het over een paar weken nog niet weg zijn of het wordt rood dan moet ik terug komen. Hoop dat je hier wat aan hebt en je gerust stelt. Bij twijfel ga naar je HA.

Groetjes,
Illie

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Bootje1968 » vr 09 dec 2016 21:21

Hoi

Ik zit even mee te lezen omdat ik zelf ook van deze klachten heb. Branderig gevoel in oksel en borst en mij arm doet ook vaak mee soms ook aan beide kanten. Wordt er gek van... en natuurlijk onzeker omdat je niet weet waar het van komt.
Ook mammografie gehad 3 maanden geleden was gelukkig ok. Loop nu bij iemand die mij met acupunctuur helpt die geeft aan dat ik oververhit ben.
Ook inwendige opvliegers gaan bij mij naar boven en kan het lichaam niet verlaten.
Ben wel blij dat ik lees dat er toch meerdere vrouwen zijn die hier last van hebben. Zelf heb ik nog wel menstruatie maar komt steeds eerder. Allemaal vage klachten kun je krijgen..

Groetjes, Astrid

Mama1976
Berichten van Mama1976
Onderwerpen van Mama1976
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Bericht door Mama1976 » za 24 nov 2018 01:05

Hallo vrouwen,

Ik ben hier nieuw. Ik heb al heel wat gelezen op dit forum en erg herkenbaar. Ik zit met een vraag.
Ik ben 42 jaar oud, al 6 jaar gestopt met de pil en heb regelmatig last van pijnlijke borsten. Sinds een maand heb ik last van mijn linkerborst straalt soms uit naar oksel en rechter borst doet ook wel pijn, maar veel minder. De borsten voelen wat meer gespannen, maar de linker het meeste. Ik voel in de linker borst ook een plekje aan de zijkant wat je heen en weer kan bewegen en doet pijn als je er aan zit. Ik slaap met een beha. Kennen jullie dit. Ik moet wel over 2 weken ongesteld worden en 1 week per maand is de pijn veel minder. Ik word er niet goed van.

Mama

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » do 21 nov 2019 12:52

Hallo dames,

Eigenlijk heb ik nooit last van mijn borsten maar nu heb ik alleen paar dagen last van 1 borst.
Hoe leg ik de pijn uit ? Het is niet een constante pijn maar af en toe een pijnscheutje en dan met name links van mijn borst, niet de hele borst.
Het maakt met angstig, het houdt me wakker want ik voel het vooral als ik in bed lig op mijn zij.
Ik menstrueer al bijna 5 jaar niet meer.
Herkenbaar?
Ik hoop zo dat het vanzelf weer over gaat.

Groetjes Mymi

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:

Bericht door Jarren » do 21 nov 2019 16:59

Hallo

Heb sinds kort ook zo een vreemd gevoel in me linkerborst, dof gevoel en zo nu en dan een steekje.
Een zenuw of een spiertje? Dacht eerst me hart maar het voelt meer oppervlakkig (onderhuids). Ben nu precies 1 jaar niet meer ongesteld geweest . Als ik er last van heb is het overdag.

gr Ingrid

Hannah
Berichten van Hannah
Onderwerpen van Hannah
Menopauzejaar: 2017

Bericht door Hannah » za 07 dec 2019 23:35

Hoi Dames!

Ik kijk hier toch ook nog maar even weer rond. Vooral omdat ik momenteel last heb van pijn (geen erge, niet heftig) in mijn linker borst, oksel en schouderblad. Ik lees -gelukkig!!!- hierboven veel herkenbaars. Ik heb er nu ong. 2 a 3 weken last van en ondat ook mn oksel mee doet, schrok ik aanvankelijk wel een beetje omdat je lymfeklieren daar ook zitten. Ik ben er nog niet mee nr de HA geweest omdat ik verder geen bultjes ofzo voel en de pijn er ook niet altijd is en ook niet altijd op dezelfde plek. Dan weer borst en oksel dan weer schouderblad dan weer alle drie tegelijk of just weer alleen de oksel.
Ik heb al een paar jaar geen menstruatie meer maar heb het gevoel dat het met mn lichamelijke klachten alleen maar diverser wordt! Opvliegers, soms pijn in mn heupen en onderrug, veelvuldig prikkelende en gevoelloze/dove vingers/handen, "pijnlijke aders" (zo noem ik het maar, pijn trekt dan door de aders in mijn benen) en dan nu sinds een paar weken dus die pijn bij li. borst, oksel en schouderblad.
Het schoudeblad komt nog het dichtst bij een soort v spierpijn. De ietwat zeurende en storende pijn van oksel en borst kan ik moeilijk duiden. Als ik hier op druk of stevig wrijf, dan is het echt niet pijnlijk. Het lijkt alsof de pijn ergens diep zit, maar als ik eraan zit, is het alsof daar geen pijn zit.......?!

Gelukkig lees ik hier veel herkenning. Ik schrijf mijn ervaring er maar bij. Misschien hebben jullie er iets aan.

Groetjes
Hannah

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht