Pijnlijke borsten

Hormonen hebben invloed op je borsten. Ze kunnen ervoor zorgen dat je borsten gezwollen, gespannen of pijnlijk aanvoelen. Ook het melkklier- en vetweefsel verandert, waardoor je borsten minder stevig aanvoelen of onregelmatig en bobbelig.
Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Pijnlijke borsten

Bericht door Babsi » ma 23 mei 2016 16:54

Dag allemaal,

3 maanden geleden ben ik voor het laatst ongesteld geweest.
Daarna heb ik een aantal keer last gehad van erg pijnlijke borsten. Zo'n periode dat de borsten veel pijn doen duurt dan wel een paar weken.
Dit neemt dan in ene af zonder dat er een menstruatie volgt.
Dit is nieuw voor mij.
Ik heb de pijnlijke borsten altijd gehad na de eisprong en ze verdwenen nadat ik ongesteld werd.

Is iemand hiermee bekend?

Groetjes.
Babsi

Dirkje63
Berichten van Dirkje63
Onderwerpen van Dirkje63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Pijnlijke borsten

Bericht door Dirkje63 » za 23 jul 2016 21:24

Hallo Babsi,

Ik heb deze maand voor het eerst precies hetzelfde als wat jij beschrijft.
Bij mij verdween de pijn in mijn borsten ook altijd zodra ik ongesteld werd, behalve deze keer. Ze doen ontzettend pijn terwijl de menstruatie allang weer voorbij is. Dit is dus ook voor mij nieuw. Echt zo pijnlijk, ik kan niet eens op mijn buik liggen.

Gr. Ditta

Ladyb1
Berichten van Ladyb1
Onderwerpen van Ladyb1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Re: Pijnlijke borsten

Bericht door Ladyb1 » ma 30 sep 2019 08:49

Hallo dames,

Voordat ik se huisarts ga bellen dacht ik gooi ik het eerst in de groep, ik ben 47 jaar en sinds een paar dagen pijn aan me tepels, maar alleen als ze opgezet zijn dus als ik het bv koud heb zijn ze opgezet en dan zijn ze pijnlijk, ik probeer ze dan ook warm te houden, op het moment dat ze dus opgezet zijn en ik buiten loop en bv me jas(rits) komt er tegenaan is dit erg vervelend

Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik er tegen kan doen? Ik ben nog gewoon maandelijks ongesteld dus van overgang denk ik geen sprake

Ladyb

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht